Rufus Rovdyr

De får lov at tale for sig selv :slight_smile:

…og så blev pip smidt ud på marken, da jeg ikke ville risikere, at han slæbte den med ind. Men han nød vist fangsten, så længe det varede :ok:

Jeg synes han er ih og åh så dygtig at fange en stær i en indhegning :wehuu: (det er sket flere gange før - een gang fik jeg den som levende gave i stuen - det var knap så sjovt :venter:)

De første billeder siger da om nogen…FIS’ Pommefrit’:rock:
Den pips er MIN :høhø:
Rufus er en fin mis :pote: og dyrgit (lidt for dygtig)…men naturen er rå, desværre.
Jeg prøver i den grad at overtale mine rovdyr IKKE at jage og slagte de stakler der formaster sig ind i deres indhegning…men ind til nu med intet positivt resultat:thumbdown:
Her ligner af og til et slagterhus og jeg HADER det :argh:
Regnorme filliteret til atomer, kan jeg klare og små mus HVIS de er døde, MEN spætter, skovduer, mosegrise og rotter :venter: det er bare for meget

Hvor er det bare skønne billeder!! Jeg ved godt det er barskt at katte jager alt muligt men det er jo deres natur :slight_smile: Jeg ville så gerne give E&E en have en dag!

Sikke et smukt rovdyr! :wehuu:

Dygti’ kat !!!

Cats og Conni

:ok:

Fantastisk serie billeder.

:tak:

Herlige billeder.
Det er i sådan nogen situationer man rigtig kan se, at katte er rovdyr.

Og så vil jeg vædde på, at fuglen ikke er en stær, men en solsorteunge lige kommet af reden. :rock:

[quote=Felis;395333]Herlige billeder.
Det er i sådan nogen situationer man rigtig kan se, at katte er rovdyr.

Og så vil jeg vædde på, at fuglen ikke er en stær, men en solsorteunge lige kommet af reden. :rock:[/quote]

Ah ja - måske har du ret :slight_smile: Bemærkede bare det spættede bryst (ungfugl?) og plejer at have så mange stære i krattet lige ved hegnet - dog flest hen på sommeren, når der er kirsebær :wink:

Det spættede bryst er netop kendetegn for solsort.
Stæreunger på den alder/størrelse er helt ensfarvede beigebrune

[quote=Felis;395352]Det spættede bryst er netop kendetegn for solsort.
Stæreunger på den alder/størrelse er helt ensfarvede beigebrune[/quote]

:øhmm: I min fuglebog (Politikens store) står der “Ungfuglen er brunlig uden metalglans og med lyse længdepletter på undersiden”. Men jeg tror nu nok, du har ret i at det var en solsorteunge - har ikke lyst til at lede efter den :wink: