"Rugbrød" LCHFstyle

Jeg er helt vild med det her brød… og skal virkelig tage mig selv gevaldigt i nakken, for ikke bare at sidde og gumle løs :slight_smile:

5 dl blandede frø og nødder… Jeg bruger stenalderbrødsblandingen fra Urtekram.
4 æg
2 - 3 dl revet ost - vælg selv hvilken, jeg foretrækker en uden ret meget smag, da jeg ellers synes at alt smager af ost. (Hvilket ikke nødvendigvis er dårligt, men bare ikke passende til al pålæg)
½ dl surmælksprodukt - jeg bruger som regel blendet hytteost for at få proteinindholdet lidt op.

Bland hele skidtet sammen, hæld op i en bageform af passende størrelse og bag ved 180 grader i ca 40 - 50 minutter.

Er man på LCHF/P som jeg, så må man max få en skive dagligt…
Brødet holder sig fint frisk i køleskabet i tre - fire dage… og det kan også fryses, hvor det passer bedre i ens planer.

Det tror jeg at jeg skal prøve at bage en dag … ikke at jeg spiser efter de principper, men det lyder spændende :slight_smile:

Det smager bare så GODT… jeg ville bage det uanset om jeg skulle spise på den måde eller ej :slight_smile:
Har en enkelt gang lavet det til gæster… til lidt ost og pølser… der var absolut intet tilbage til min frokost dagen efter :smiley:

Tror du man kan hakke nødderne og frøene og stadig få et godt resultat? :slight_smile:

Ja, man kan sagtens hakke… men køber man den blanding fra Urtekram, jeg nævner, så er det ikke nødvendigt… der er godt nok hele mandler i ,men det er så også alt…

Ok, super :slight_smile:

Det er til mig, jeg tænker på - er super sart mht konsistens… Er kun lige nået til at kunne spise mandler og et par nødder alene, men blandet i ting, uha :wink:

Hvis du køber den der færdige blanding er det let at pille mandlerne fra og hakke dem :slight_smile:
Men den koster 35 kr - jeg kan lave omkring tre - fire brød af den…