Rygestop

Uha. Jeg har ikke fået nogen penge denne mdr, så der er sgu ikke flere penge pt. før til d. 1. Så nu må smøgerne ryge.

Imorgen er der ikke mere tobak. Jeg VED at jeg bliver fuldstændig hysterisk når jeg ikke kan ryge.

Men jeg ved også at når jeg ikke ryger så er mit helbred 10 gange bedre. Når jeg ikke ryger så har jeg sjældent hovedpine, aldrig ondt i musklerne i ryggen (Det føles som om at have ondt i lungerne) ingen stikken i brystkassen osv osv.

Nå, men hvad kan jeg lige gøre for at holde rygetrangen nede? Ja det må jo ikke være noget der koster penge. Det bliver jo en kold tyrker.

Men hvor lang tid går der før trangen er væk?

Hvis du lader være med at drikke rødvin - 14 år :ups:

:?:?:?

Nej, sorry :kram:

Den fysiske afhængighed varer altså dage til uger - den psykiske i mange år.

Hilsen en x-ryger, der godt kan drikke rødvin nu :slight_smile:

[quote=Charlotte Oeh.;275393]Nej, sorry :kram:

Den fysiske afhængighed varer altså dage til uger - den psykiske i mange år.

Hilsen en x-ryger, der godt kan drikke rødvin nu :)[/quote]

Åh gud… Skal jeg så være en hysterisk k****** i flere uger? :besvimer:

Lars må godt komme herop og bo indtil den første :tihi:

og forskellen er:p:høhø:

:sorry: bare en joke, du ka sagtens tage det.
muligheden er at du napper dig et stk frugt når du får rygetrang. en anden ting du ka gøre er at sidde og jonglere med en kuglepen mellem fingrene.
jeg har aldrig røget, men disse ting kender jeg flere rygere der har brugt

Ha, hva hjælper det når jeg heller ikke skal ryge den første? Jeg gider dælme ikke gå 14 dage uden smøger, for så derefter at gå ud og købe smøger til d. 1.

Næh du… Et par mdr eller et års tid kan han bo der :smiley:

[quote=Johnny;275398]og forskellen er:p:høhø:

:sorry: bare en joke, du ka sagtens tage det.
muligheden er at du napper dig et stk frugt når du får rygetrang. en anden ting du ka gøre er at sidde og jonglere med en kuglepen mellem fingrene.
jeg har aldrig røget, men disse ting kender jeg flere rygere der har brugt[/quote]

-LOL Du ik sød nu :smiley:

Jeg har seneskedehindesbetændelse så jeg skal ikke sidde og lave samme bevægelse i hænderne… Hehe… Ellers tak :slight_smile:

Jeg har taget en kold tyrker, bare lige for at klappe mig selv på skulderen… Ej, men hvis du beslutter dig for at du ikke vil ryge mere så ryger du heller ikke mere! Men hvis du derimod ikke har vedholdenhed til at stoppe så gør du det altså heller ikke!

It’s all in your mind!!

Når det så er sagt, så isolerede jeg mig i 3 dage i min lejlighed så jeg ikke havde mulighed for at købe smøger. Så skulle jeg ikke tænke på det.
Jeg trillede tommelfingre og tænkte på en ciggerat ca hvert 5. min, og nej det er under ingen omstændigheder overdrevet. Det er virkelig tit!

Når der så er gået omkring 2 - 3 uger, så begynder det for alvor at batte hele besværet. Folk der ryger lugter pludselig af pummerens til, du kan ikke rigtig få luft når du er i rum, eller går bag nogen der ryger og du behøver ikke tage salt på alt dit mad længere for du har fået lugte og smags sans tilbage.

Jeg vil bare sige you go girl!! Det er fedt at gennemføre noget der er så godt for en selv! Det er ikke så tit man gør det!

Når det her så er sagt så skal du altså heller ikke slå og sparke dig selv atl for meget hvis du begynder igen. Så var du bare ikke klar. På et tidspunkt vil du være så træt af røgen at du hat modet til at stoppe!

Og en sidste ting: Når du ryger din siste smøg så sig højt til dig se: “Nu ryger jeg min sidste smøg!” Så tror hjernen mere på det :slight_smile:

Prøv at bryde dit rygemønster!
Rygning er nemlig OGSÅ en vane: Eks. tænder jeg altid en cigaret, når jeg skal tale i telefon, når jeg skal til at besvare mails og indlæg osv.

Køb en mentholcigaret til at have liggende ved telefonen, og gnask gulerøller, når du er ved PC’en.

Kommer rygetrangen over dig, så børst tænder og nyd den friske smag eller stik hovedet ud af vinduet og tag et par dybe indåndinger frisk luft.

Held og lykke!

:kryds::kryds::kryds:

http://www.gratisrygestop.dk/

Som Hanne (Mega) skriver, så er mange af de cigareter vi tænder en vane…

F.eks hvis man er kaffedrikker, er det en god ide at enten finde på noget andet at have i hænderne og putte i munden i stendet for en smøg…

Der er mange ting og tider man bliver nød til at tænke over så man kan bytte vanerende. ud…

Og så skal man være villig til at holde op, og huske på sit valg hver dag…

ang trangen, den forsvinder stille og roligt,man kan komme som et lyn ud af den blå luft, men bliver nemmer og nemmer at håndtere…

Og såtilsidst, barefordiman kommer til at tænde en smøg er ikke ensbetydigt med at behøver tænde den næste… husk en er aldrig nok og tusind er for mange…

hilsen en der venter på at hun er motiveret til at stoppe med at ryge…men ved hvordan og hvad der skal til

Held og lykke

[quote=Hanne P;275469]Som Hanne (Mega) skriver, så er mange af de cigareter vi tænder en vane…

F.eks hvis man er kaffedrikker, er det en god ide at enten finde på noget andet at have i hænderne og putte i munden i stendet for en smøg…

Der er mange ting og tider man bliver nød til at tænke over så man kan bytte vanerende. ud…

Og så skal man være villig til at holde op, og huske på sit valg hver dag…

ang trangen, den forsvinder stille og roligt,man kan komme som et lyn ud af den blå luft, men bliver nemmer og nemmer at håndtere…

Og såtilsidst, barefordiman kommer til at tænde en smøg er ikke ensbetydigt med at behøver tænde den næste… husk en er aldrig nok og tusind er for mange…

hilsen en der venter på at hun er motiveret til at stoppe med at ryge…men ved hvordan og hvad der skal til

Held og lykke[/quote]

:kryds::kryds::kryds:

DITTO …

Du kan jo købe en pakke tyggegummi. Ikke nødvendigvis dem med nekotin der sikkert koster temlig mange penge. Jeg kender en der er stoppet med at ryge ved hjælp af V6 tyggegummi, måske du kan gi det en chance.

Lån bogen “Endelig ikke-ryger” af Allen Carr på biblioteket. Jeg røg 20 smøger om dagen i 15 år, men efter Allen Carrs metode blev jeg for tre år siden røgfri med det samme, uden brug af erstatninger eller omveje. Trangen forsvandt i løbet af 2-3 uger, og jeg tænker faktisk aldrig på at ryge længere - heller ikke, når jeg drikker rødvin. :wink:

Nu var jeg så heldigt stillet, at jeg trods 7 års rygning aldrig havde trangen til at skulle ryge.
Så da jeg valgte, at jeg ikke ville ryge mere, så var det rimelig let at stoppe uden hjælpemidler.

Jeg havde dog forberedt mig lidt. Jeg havde sørget for at købe ind af madvarer osv, så jeg ikke havde behov for at gå ud og handle og derved købe cigaretter, hvis jeg skulle blive fristet.

Om det hjalp ved jeg ikke. Måske - måske ikke.

Det eneste tidspunkt hvor jeg egentlig følte lyst til en cigaret var, når jeg var ude og drikke. Ikke så meget en trang. Men mere at der bare manglede noget mellem fingrene.
Den fornemmelse forsvandt efter et halvt år eller sådan noget.

Men du må prøve at finde noget at substituere dine rygevaner med. Gulerødder er f.eks. billige og kan holde dine hænder og mund beskæftiget.

Glæderne ved at stoppe med at ryge er mange og store. Og de viser sig ganske hurtigt. Jeg tror, der gik omkring 1½ uge, før min lugtesans var tilbage og jeg kunne lugte røgen i ALT mit tøj. Også det nyvaskede. Det var forfærdeligt og der svor jeg - for alvor -, at jeg aldrig skulle ryge igen for det var da virkelig klamt. :slight_smile:

Men som du også selv siger, så bliver helbredet hurtigt bedre også - selvom det tager år før du kommer tilbage helt på toppen og har gjort op med skaderne.

Held og lykke med det. Og husk at du altid kan bruge os til at sparre med, hvis du skulle få problemer. :slight_smile:

// Martin