Rynke er flyttet

:slight_smile: :slight_smile: :slight_smile: :slight_smile:

Rynke er flyttet… jeg har lavet et nyt, fint hus til ham - da det han gik i var alt for småt.

Han måler nu 14 cm på bugskjoldet og vejer 1,5 kilo.

:hjerte::hjerte::hjerte:

Han STORTRIVES i sit nye hus - og hvem går så op i, at det er et næsten antikt vitrineskab med glaslåger - der er blevet lagt på gulvet som skildpaddehus ??

:høhø::høhø:

Hvor ser det fint ud, der bor han jo rigtig godt
Hilsen Lisbeth

Selvfølgelig skal han have et antikt skab, mindre kan bestemt ikke gøre det.:tihi:
Han ser også ud til at nyde sin nye luksus omgivelser.
Knus Elin

Sikke en fin bolig til Rynke :thumbup: Bliver han ved med at vokse :?

Han ender måske med at blive sådan en kæmpeskildpadde :uha:

Sikke et fint hjem han har fået sig :thumbup:

Hvornår holder Rynke housewarming? :?

Det er et fint hus han har fået sig - hvor gammel er Rynke? Han ser stor ud.

Wow - en ungkarl med kæmpevilla. Han forbliver ikke ledig længe - der er sikkert mange “golddigger-pigepadder” der ville bo der :tihi:

Nu bor Rynke sandelig standsmæssigt - flot :thumbup:

ej hvor fint…

hvor stor kan padde-drengen blive ?

Jeg har læst, at de fleste skildpadder i fangenskab lever ca. 60 år. :wehuu:

Hvor bor han fint Therese Tut. :wehuu:

Hvor fint :slight_smile:
Hvad er det han har i madskålen? Det minder mig lidt om artiskokker, men kan ikke se hvad det er? (min dumme skærm viser alting mørkere end det burde)

[quote=Kaja;237332]Sikke en fin bolig til Rynke :thumbup: Bliver han ved med at vokse :?

Han ender måske med at blive sådan en kæmpeskildpadde :uha:

[/quote]

:uha: :uha: :uha:

Det håber jeg sandelig ikke, Kaja… selvom den er skøøøøøn-…

:hjerte:

[quote=Dorthe Andersen;237369]Hvornår holder Rynke housewarming? :?

Det er et fint hus han har fået sig - hvor gammel er Rynke? Han ser stor ud.[/quote]

:?:?

Jeg ved faktisk ikke hans nøjagtige alder - men jeg har haft ham i 2 1/2 år nu - har prøvet at spørge om ca. alder på et skildpaddeforum - men det er svært at sige, da det kommer an på hvordan han er blevet fodret og sårn’t.

:slight_smile:

:høhø: :høhø: :høhø:

Den var go’…jeg leder faktisk efter en mage til ham - men indtil videre uden held…

:inlove:

[quote=Battlestar;237404]ej hvor fint…

hvor stor kan padde-drengen blive ?[/quote]

:uha: :uha: :uha:

Fuldt udvokset, skulle han kunne blive ca. 70 cm lang og veje op til 40-45 kilo !!!

:besvimer::besvimer:

Og med den fart, han vokser skal han nok komme derhenad… andre steder har jeg dog læst, at leoparder i fangenskab sjældent bliver mere end ca. 5 kilo tunge… så jeg venter en 5-10 år endnu og ser, hvad han kan drive det til…

:hjerte:

[quote=Eva K;237553]Hvor fint :slight_smile:
Hvad er det han har i madskålen? Det minder mig lidt om artiskokker, men kan ikke se hvad det er? (min dumme skærm viser alting mørkere end det burde)[/quote]

:tak:

Det er nu ikke hans madskål, det er bare en sukkulent jeg har sat ind til ham for at gøre hans hus lidt mere hyggeligt…

:fin::fin::fin:

Men hans mad består mest af :

Mælkebøtteblade

Mælkebøtteblomster

Vejbred

Bøgeblade

Hibiscusblade- & blomster

Det bedste en skildpadde kan få er faktisk diverse ukrudt…

:savle: :savle:

Jeg har dog lige investeret i nogle økologiske pellets og noget økologisk blandede urter, som jeg kan give ham som tilskudskost her i efterår/vinter - hvor jeg ikke kan finde så meget mad i naturen - det er EKSTREMT vigtigt, at han får en masse fibre… ellers går hans mave i udu…

:slight_smile:

[quote=Therese;237565]:uha: :uha: :uha:

BFuldt udvokset, skulle han kunne blive ca. 70 cm lang og veje op til 40-45 kilo !!![/B]

BOg med den fart, han vokser skal han nok komme derhenad… andre steder har jeg dog læst, at leoparder i fangenskab sjældent bliver mere end ca. 5 kilo tunge… så jeg venter en 5-10 år endnu og ser, hvad han kan drive det til…[/B]

:hjerte:[/quote]

Hold da op -what, det bliver spændende at se, hvor stor han bliver.
Det er jo et helt palads, han har fået.

Det er da et hyggeligt hjem Rynke har fået :slight_smile:

[quote=Mislingen;237573]Hold da op -what, det bliver spændende at se, hvor stor han bliver.
Det er jo et helt palads, han har fået.[/quote]

:uha: :uha:

Ja… han er bare SÅ dejlig… når jeg sætter mig hen og taler til ham, kommer han SPÆNENDE for at blive nusset under hagen… jeg elsker den dreng…

:hjerte:

Ihh, en skøn padde og sikke et fint nyt hus. :wehuu:

Kan han ikke spise købegrøntsager om vinteren- altså broccoli, blomkål osv. eller nøjes han så bare med pellets og urter ?