Så blev det min tur

til at have en kat med dårlig mave - kan ikke huske, hvornår jeg havde det sidst, men mange, mange år siden.

Otto har i to dage haft dårlig mave og det bliver selvfølgelig placeret uden for bakken i ret store portioner 2-3 gange i døgnet.

Afføringen har konsistens som tyk lidt grynet vælling, er normalfarvet, men lugter overhovedet ikke af lort? - snarere af “fad mad”.

Han kaster ikke op, spiser normalt, drikker noget mere end normalt og har ikke feber.
Han og de andre katte har fået ormekur (Stronghold) for 10 dage siden og der er intet med de andre katte.

Han har for godt 1½ måned siden fået indsprøjtning med Convenia pga. vedvarende hoste. Det hjalp hurtigt, men hosten er nu kommet tilbage. Han var dengang hos dyrlægen, der intet kunne høre på hjerte og luftveje.

Jeg har her til aften givet ham noget Diarsany, men har kun til en gang mere.

Noget bud på, hvad det kan skyldes? Det er især undrer mig er lugten eller rette sagt mangel derpå .

Måske dumt spørgsmål - men du er helt sikker på, at det ikke er opkast?
[altså med andre ord, har du set leveringen?]

[QUOTE=Charlotte Oeh.;655392]Måske dumt spørgsmål - men du er helt sikker på, at det ikke er opkast?
[altså med andre ord, har du set leveringen?][/QUOTE]
100% sikker - har nemlig set leveringen. Ellers kunne jeg jo heller ikke vide, hvem af kattene der leverede!

Håber ikke, Diarsanylen er for gammel, men den kan højst være ineffektiv.

Står holdbarhedsdatoen ikke på selve sprøjten?

Det gjorde den :dokdok:
Æv, kan ikke få fat på noget før mandag.

Fandt i øvrigt dette indlæg (ganske vidst om diarré hos hunde) og jeg har så en formodning om, den manglende lortelugt skyldes, at maden bliver transporteret for hurtigt gennem tarmene og derfor ikke bliver fordøjet.
http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:iriMt-m8TrcJ:www.centerdyreklinik.dk/page.asp%3Fpage_id%3D37+diarsanyl+hund&cd=1&hl=da&ct=clnk&gl=dk&source=www.google.dk