Så blev jeg rotteejer! :D

Siden jeg første gang mødte tamrotter, for velnok 10 år siden, har jeg syntes de er fantastiske kræ. :inlove:
For nogle uger siden voksede fascinationen til en “må ha’”-følelse. :smiley:

Oprettede mig på et rotteforum, præsenterede mig og læste lidt med.
Sådan lidt af nysgerrighed, oprettede jeg en tråd hvor jeg efterspurgte siameser eller himalayan unger.
Siamesere kan I nok gætte hvordan ser ud … himalayan er tæt på det samme, bare hvidere i kropsfarven.
Lynhurtigt bød en opdrætter fra Svendborg ind. Men argh, hvordan med transport og alt det…
Så kom en anden på banen; hun skulle alligevel fra Svendborg til Brøndby Strand her i weekenden.
Fantastisk tilbud, men jeg havde jo hverken bur, foder eller noget som helst.
Så tilbød hende fra Brøndby at have dem boende, til jeg fik tilbehør! :uha: :thumbup::thumbup:

Så sig hej til Be Nice Halo! :smiley:

… så kan I jo selv gætte hvem han er opkaldt efter. :tihi: Og han er nemlig en bisse! :høhø:

Og også et hej til Blue Nino! :smiley:

Han er opkaldt efter Nino Quincampoix fra filmen Amélie.

I daglig tale er de Halo og Nino. Men syntes det var lidt sjovt at give dem navne med B, da de er opdrætters B-kuld.
Halos navn giver selv, og Nino var, inden han fik navn, “blå dreng”. :slight_smile:

Halo til venstre og Nino til højre.

The Original Halo, der synes det er fantastisk katte-TV! :høhø:

Først i dag med kontrakt og stamtavle i hånden, opdager jeg at de har fødselsdag samme dag som mig. :høhø:
Så det burde være til at huske fremover. På fredag bliver de 6 uger. :slight_smile:
Deres mor er himalayan og deres far PEW (pinkeyed white), og da himalayans først pointer omkring
7-ugers alderen er det svært at sige. Men jeg er reeeeet sikker på at Halo er PEW og Nino himalayan. :slight_smile:

Jeg er lidt ked af alt det pink burtilbehør - især til to drenge. Men det var hvad der fulgte med buret,
og besluttede først at investere i nyt når jeg ved hvad der er populært eller ej.
Så er der sørme også en undskyldning for at smide penge efter zooplus næste måned. :høhø:

Tillykke med dem :wehuu:
Kommer helt til at savne vores rotter faktisk.
Men det er ikke lige sådan når man finder ud af at man har allergi over for dem :frowning:

Prøv at tag et kig på Lux shoppen. :høhø: Der kan man bruge mange penge

de er søde :smiley:

Tillykke med dem

… er helt enig med både dig (og Halo :wink: ) i at rotter er skønne :slight_smile:

Tillykke med dem Tea! :slight_smile:

Den pink farve er bare feeeee’, og lige en for Julia også. lol

Håber hængerøret er brugbart. :slight_smile:

:flag::hjertehop::flag:

Tillykke med de to søde rotter… jeg kan godt lide dem… lidt :smiley:

Men hvorfor skal de have de der lysende røde gennemsigtige øjne… de er LIDT spooky… og så er jeg bange for, at de bider !!! :ups:

Men hvorfor skal de have de der lysende røde gennemsigtige øjne… de er LIDT spooky… og så er jeg bange for, at de bider !!! :ups:[/QUOTE]

De bider ikke :slight_smile: Ikke når de har været i hænder og blevet kælet siden helt små.
De kunne godt bide lidt i ens negl men mest fordi de troede det var gulerod fx. Men det gør jo ikke ondt :slight_smile:

[QUOTE=ThildeL;1092647]De bider ikke :slight_smile: Ikke når de har været i hænder og blevet kælet siden helt små.
De kunne godt bide lidt i ens negl men mest fordi de troede det var gulerod fx. Men det gør jo ikke ondt :)[/QUOTE]

:inlove:

Nååårh, SÅ er de allerede meget mere søde…

Tror måske, at det er fordi jeg en gang så en død kloakrotte på gaden - og den havde de største, længste guleste tænder :yikes::blegne:

(selv Dronning Margrethes lange, nikotingule hestetænder ville have været misundelig på de bisser) :engel2:

[QUOTE=ThildeL;1092640]Tillykke med dem :wehuu:
Kommer helt til at savne vores rotter faktisk.
Men det er ikke lige sådan når man finder ud af at man har allergi over for dem :frowning:

Prøv at tag et kig på Lux shoppen. :høhø: Der kan man bruge mange penge[/QUOTE]
Tak! :smiley:
… og been there, done that. :høhø: Arj, jeg har endnu kun købt foder fra LUXshoppen.
Har som sagt ikke turde købe for meget endnu. :slight_smile:

[QUOTE=Kimilla;1092644]Tillykke med dem Tea! :slight_smile:

Den pink farve er bare feeeee’, og lige en for Julia også. lol

Håber hængerøret er brugbart. :)[/QUOTE]
Tak - var lidt i tvivl om du turde gå ind i tråden når der var billeder. :høhø:
Vi elsker begge pink … not! Hahah.

Og jo tak, især Halo elsker hængerøret. Han har bare ikke fattet at han skal ind i det,
men ligger ovenpå det (kan ses på første og sidste billede). Han lever godt op til navnet. :tihi:

Men hvorfor skal de have de der lysende røde gennemsigtige øjne… de er LIDT spooky… og så er jeg bange for, at de bider !!! :ups:[/QUOTE]
Tak! :smiley:

Og det er nu blitzen der gør øjnene nærmest selvlysende … de er ikke så slemme i virkeligheden.
Selvfølgelig skal man aldrig sige aldrig, men umiddelbart, så bider de altså ikke. :slight_smile:
Har haft Halo kravlende rundt i hovedet, og det værste der skete var at sådan en vibrerende rottenæse med knurhår i øret, kilder virkelig meget! :høhø:

[QUOTE=Tea;1092651]Tak - var lidt i tvivl om du turde gå ind i tråden når der var billeder. :høhø:
Vi elsker begge pink … not! Hahah.

Og jo tak, især Halo elsker hængerøret. Han har bare ikke fattet at han skal ind i det,
men ligger ovenpå det (kan ses på første og sidste billede). Han lever godt op til navnet. :tihi:[/QUOTE]

SÅ modig jeg bare er. :tihi:

Var det ikke for deres haler synes jeg ikke de er slemme, så disse billeder kan jeg nemt se. Jeg ville også godt kunne se dem på afstand, jeg vil bare ikke for tæt på. G Så panikker jeg nok.
Lige som når jeg er i Zoo og når til slangerne. Bare spørg Julia hvordan jeg er der… :ups:

At ligge ovenpå er også en mulighed, det er lidt 2-i-1 kræ’ation. G

Nååårh, SÅ er de allerede meget mere søde…

Tror måske, at det er fordi jeg en gang så en død kloakrotte på gaden - og den havde de største, længste guleste tænder :yikes::blegne:

(selv Dronning Margrethes lange, nikotingule hestetænder ville have været misundelig på de bisser) :engel2:[/QUOTE]
Arj, sådan nogle er altså også klamme! :S

Som Thilde siger har de været i hænder siden de blev født, og af tamme forældre i mange, mange generationer.
Så hvis de napper, er det en fejl (eller sjældent kan de ligesom katte, også reagere “aggressivt” ved smerte/sygdom).

Hehe, du har vist fået nogen med dumbo-ører? :tihi:

De ser rigtig dejligt ud - tillykke med dem. De er rigtig sjove og hyggelige, sådan nogle rotter :smiley:

:smelter: Rotter er D E J L I G E :smelter:

Den rotte jeg havde (for mange mange år siden, da jeg var ung), kom en enkel gang til at bide mig. Jeg havde stukket min finger ind i buret, lidt ligesom jeg ville stikke mad ind, så Lady (Lady Stardust som hun hed) holdt min finger med sin poter & bed. Hun opdagede med det samme at det var en fejl & man kunne nærmest se hvor ulykkelig hun blev! Hun begyndte straks at slikke forsigtigt på min finger, på sådan en “undskyld måde” & kikkede ulykkeligt op på mig. Men altså, det var jo min egen skyld & den stakkels rotte blev bare ked af det :trøste:

Glæder mig til at besøge jer igen & hilse på de nye skønne dyr!:wehuu:

[QUOTE=Eife;1092660]Hehe, du har vist fået nogen med dumbo-ører? :tihi:

De ser rigtig dejligt ud - tillykke med dem. De er rigtig sjove og hyggelige, sådan nogle rotter :D[/QUOTE]
Nej, det er alm (topører) - men de er store! :høhø:
De skal helt herned på siden af hovedet, for at være dumbo. :slight_smile:

(Billede lånt fra lux-rotter.dk)

Og tak, de er nemlig rigtig kære. :slight_smile:

[QUOTE=Enki;1092664]:smelter: Rotter er D E J L I G E :smelter:

Den rotte jeg havde (for mange mange år siden, da jeg var ung), kom en enkel gang til at bide mig. Jeg havde stukket min finger ind i buret, lidt ligesom jeg ville stikke mad ind, så Lady (Lady Stardust som hun hed) holdt min finger med sin poter & bed. Hun opdagede med det samme at det var en fejl & man kunne nærmest se hvor ulykkelig hun blev! Hun begyndte straks at slikke forsigtigt på min finger, på sådan en “undskyld måde” & kikkede ulykkeligt op på mig. Men altså, det var jo min egen skyld & den stakkels rotte blev bare ked af det :trøste:

Glæder mig til at besøge jer igen & hilse på de nye skønne dyr!:wehuu:[/QUOTE]
Når drengene er faldet til, finder vi bare en dag. :slight_smile:

[QUOTE=Tea;1092676]Nej, det er alm (topører) - men de er store! :høhø:
De skal helt herned på siden af hovedet, for at være dumbo. :slight_smile:

(Billede lånt fra lux-rotter.dk)

[/QUOTE]

Ah, synes bare de sad så langt nede på ham her, men det er nok bare vinklen så :slight_smile:

[QUOTE=Eife;1092677]Ah, synes bare de sad så langt nede på ham her, men det er nok bare vinklen så :slight_smile:
[/QUOTE]
Årh jo, det kan jeg godt se. Men det er bare vinklen. :slight_smile:

“Drømmerotten” er dog med dumboører, så der kommer forhåbentlig een en dag.
(En blackeyed siamese/himalyan dumbo, for at være præcis. :høhø:)

Halo har brugt bakken til at lave stort i to gange,
og Nino har taget en tur gennem hængerøret.
Dyyygtige rotter. :høhø:

Dumboer er søøøøde <3
Den eneste af mine der ikke havde stamtavle var en sort dumbo :hjerte: SÅ nuser.
Vi omdøbte hende efter vi fik hende til at hedde min mors kælenavn fordi min mor haaaader rotter :høhø:

[QUOTE=Tea;1092681]Halo har brugt bakken til at lave stort i to gange,
og Nino har taget en tur gennem hængerøret.
Dyyygtige rotter. :høhø:[/QUOTE]

:juhu:

Stort tillykke :flag: med dem - de ser rigtigt fine ud. :smiley: