Så blev jeg rotteejer! :D

Hvor er de fine! :smiley:
og ja kan godt forstå du er træt af den lyserøde hylde - og af erfaring vil jeg anbefale di at hive den ud igen - de er et helvede at holde rene og er en kilde til lugt, når først drengene bliver rigtig godt kønsmodne :slight_smile:

som thilde en anbefaler - Lux shoppen laver de lækreste køjer. De er meget bedre at fylde buret op med :smiley:
de skal bare rystes, ligges i blød en time og vaskes på 40-60 grader og vupti så er der rene køjer :slight_smile: jeg vaskede en gang i ugen med mine rotter :slight_smile: dejligt nemt :slight_smile:

[QUOTE=PiaB;1092715]Hvor er de fine! :smiley:
og ja kan godt forstå du er træt af den lyserøde hylde - og af erfaring vil jeg anbefale di at hive den ud igen - de er et helvede at holde rene og er en kilde til lugt, når først drengene bliver rigtig godt kønsmodne :slight_smile:

som thilde en anbefaler - Lux shoppen laver de lækreste køjer. De er meget bedre at fylde buret op med :smiley:
de skal bare rystes, ligges i blød en time og vaskes på 40-60 grader og vupti så er der rene køjer :slight_smile: jeg vaskede en gang i ugen med mine rotter :slight_smile: dejligt nemt :)[/QUOTE]
Tak!

Tror heller ikke hylden kommer til at blive brugt særlig meget.
Der fulgte en køje med buret og jeg har fået en med fra opdrætter.
Så har drengene fået et hængerør af Kimilla og så er der ellers
fyldt op med køjer jeg låner af Julia. :slight_smile:

Lige så snart jeg finder ud af hvad de kan lide, får jeg Kimilla til
at sy en masse. Pt. ser det ud til at hængerøret er vældigt
populært … de ligger begge derinde og bobler. :høhø:

Stort tillykke med dem, hvor er de søde :slight_smile:

Tillykke med dem :smiley:
Hvor er de søde :hjerte::hjerte:

[QUOTE=Tea;1092747]Tak!

Tror heller ikke hylden kommer til at blive brugt særlig meget.
Der fulgte en køje med buret og jeg har fået en med fra opdrætter.
Så har drengene fået et hængerør af Kimilla og så er der ellers
fyldt op med køjer jeg låner af Julia. :slight_smile:

Lige så snart jeg finder ud af hvad de kan lide, får jeg Kimilla til
at sy en masse. Pt. ser det ud til at hængerøret er vældigt
populært … de ligger begge derinde og bobler. :høhø:[/QUOTE]

Uhh mine var VILDE med:

  • Bunc (der kan ligge MANGE i på en gang - 9 var jeg vist oppe på en gang :tihi: meget populær bunke køje!)
  • golf
  • pipe
  • og især slice kunne de forsvinde totalt i - den var længe en yndlings sammen med plateu! :slight_smile:

Hvor er de skønne - tillykke med dem. :slight_smile:

Jeg har i min pure ungdom selv haft fire pige-rotter - og nej, tamrotter bider altså ikke - som andre siger, er det normalt et ‘uheld’, hvis det sker. :slight_smile:

Et tip : Lav et lille hul i bunden på din sputnik så de ikke ligger og sejler i urin :slight_smile:
Noget vores/PiaBs rotter elskede var sådan en grøntsagsbold hvor man ku fylde op - de klatrede og stod på bagben for at spise fra den

[QUOTE=PiaB;1092761]Uhh mine var VILDE med:

  • Bunc (der kan ligge MANGE i på en gang - 9 var jeg vist oppe på en gang :tihi: meget populær bunke køje!)
  • golf
  • pipe
  • og især slice kunne de forsvinde totalt i - den var længe en yndlings sammen med plateu! :)[/QUOTE]
    Netop golf og slice gad jeg godt sove i, hvis jeg var rotte! … eller hvis de fandtes i menneskestørrelse. :høhø:
    Pipe er faktisk magen til det hængerør de fik af Kimilla i indflytningsgave - og den er meget populær! :slight_smile:

[QUOTE=ThildeL;1092803]Et tip : Lav et lille hul i bunden på din sputnik så de ikke ligger og sejler i urin :slight_smile:
Noget vores/PiaBs rotter elskede var sådan en grøntsagsbold hvor man ku fylde op - de klatrede og stod på bagben for at spise fra den[/QUOTE]
Indtil nu, 7-9-13, er sputniken tisfri. Men skal huske det til når jeg får fingre i min boremaskine (skal alligevel have taget mig sammen til at sætte net for vinduet)
Og tak for tippet, sådan en grøntsagsbold må jeg også ha’! :smiley:

Okay folkens, I bliver altså nødt til at billede illustrere alle de der fancy betegnelser I slynger rundt! :smiley:

Du kan osse lave et hul i Sputnikken med en opvarmet nål/strikkepind.

Og tillykke med de små dejligheder!

Hvis du finder en avler der laver blackeyed himalayan dumbo, så sig lige til! jeg kender én der gerne vil ha’ sådan en osse :wink:

Vær’sko Eva http://www.tamrotten.dk/site/farveravloggenetik.htm

:klapper:

Det er navne på forskellige køjer fra lux-shoppen.dk. :slight_smile:

Golf

Pipe

Plateu

Slice

Bunc

[QUOTE=TrekkieGrrrl;1092960]Du kan osse lave et hul i Sputnikken med en opvarmet nål/strikkepind.

Og tillykke med de små dejligheder!

Hvis du finder en avler der laver blackeyed himalayan dumbo, så sig lige til! jeg kender én der gerne vil ha’ sådan en osse ;)[/QUOTE]
Nåja…! :ups:

Og tak! :smiley:

Kan blackeyed siamese dumbo gå an? Dem er der mulighed for i det her kuld http://donaus.dk/page.php?url=planlagte

Hahaha, troede hun mente køjenavnene! :høhø:

Bunc køjerne var et hit her!
Sputnikken var også oftest fyldt.
Og så var der altid én i det lille hus nede på bunden.

De er lidt fine :slight_smile:

Det ender da med jeg blir nødt til at tage til Øen og se jeres minizoo :smiley:

[QUOTE=Lykke;1092982]De er lidt fine :slight_smile:

Det ender da med jeg blir nødt til at tage til Øen og se jeres minizoo :D[/QUOTE]
Hahah, du kommer bare! :smiley:

Jeg mente også køjerne!! :klapper:Farverne kan jeg sådan liidt (har en veninde der har rotter), men alle de der fancy navne som pipe og golf osv har jeg aldrig hørt om.
Så mangler jeg bare at finde ud af hvad en sputnik er? :tihi:

[QUOTE=Eife;1093006]Jeg mente også køjerne!! :klapper:Farverne kan jeg sådan liidt (har en veninde der har rotter), men alle de der fancy navne som pipe og golf osv har jeg aldrig hørt om.
Så mangler jeg bare at finde ud af hvad en sputnik er? :tihi:[/QUOTE]
Det er den der grå/sorte plastic-tingest jeg har i bunden af buret.
Den kan enten bruges stående, eller vendes om og hænges op i toppen.
Det var meningen at den skulle op at hænge, men så glemte jeg den og fyldte buret med køjer. :høhø:

Man kan osse sætte sputnikken på siden af buret :smiley: (ja osse selvom der så kommer et hul “nederst”)

og “fyldt op med køjer”? Jamen det SKAL der da være :wink: (her er Alex’ “rottereder”)

[QUOTE=TrekkieGrrrl;1093013]Man kan osse sætte sputnikken på siden af buret :smiley: (ja osse selvom der så kommer et hul “nederst”)

og “fyldt op med køjer”? Jamen det SKAL der da være :wink: (her er Alex’ “rottereder”)[/QUOTE]
Jeg har faktisk prøvet at vende og dreje sputniken for at få en rotte ud

  • det lader til at de er ret ligeglade med tyngdeloven, hahah.

Nu har jeg jo været så nybegynder-dum at købe et bur med en relativt
lille låge. At sætte køjer op i det kræver nærmest en uddannelse! :surrender::høhø:
Men det kan jeg vel hurtigt blive god til, haha. :smiley: