Så blev mysteriet løst

Jeg havde for en uges tid Jeannie ude for at få hende vaccineret. Hun var meget utilfreds med dyrlægen ville kigge mund - beder ham kigge ekstra da jeg har lagt mærke til hun trækker overlæben op nogen gange.

Avs siger doktor dyr - der er en knækket tand og den gør avs. Ellers ser det fint ud i munden. Hvordan den er knækket ved kun Jeannie.

Jeg får en tid til idag - finken går konstant i løbetid stort set uden pauser. Dyrlægen føler livmoderen virker forstørret - så jeg beder om der også sættes tid af til scanning.

Første opkald fra klinikken - der er cyster på begge æggestokke. Jeg beder om at få hende steriliseret. Næste opkald er fra dyrlægen der tager sig af tænder. Hun kunne forklare det så pænt ud, men tandrøngten viste noget andet og et par tænder ud over den knækkede skulle ud.

Nu er vi hjemme efter en større omgang - den største af cysterne er mere end 1 cm. Jeannie er fra september 2005 - har fået to kuld, er hende der smider killinger over tre dage. Hun har aldrig fået en p-pille.

Startede med at give hende noget a/d - hun slogt helt vildt med poten på munden - hittet var gimpet budding - sikkert ikke det mest korrekte ernæringsmæssigt - men det går nok for idag.

Her er to billeder af Jeannie - og et af hvad der er taget ud af hende.

Nå den lille dame :slight_smile:

Dejligt i kunne få det hele ordnet på en gang, hold op nogle cyster :uha:

Fortsat god bedring til hende

:slight_smile:

Det var da godt nok vildt!!!

Og mht. ernæring så lever jeg efter det princip, at syge dyr får det, de vil have - bare de gider spise NOGET, så er det godt nok med mig :slight_smile:

[QUOTE=Temple Bar;737099]Det var da godt nok vildt!!!

Og mht. ernæring så lever jeg efter det princip, at syge dyr får det, de vil have - bare de gider spise NOGET, så er det godt nok med mig :)[/QUOTE]

Tror også dyrlægen syntes det var vildt jeg ville ha’ den med hjem - men eftersom jeg betalte for at få den fjernet …

Jeg gav buddingen en skvat taurin - hun kan få noget Rinderfett pulver der indeholder meget energi i den næste.

[QUOTE=Lis Dahlstrøm;737077] Jeannie er fra september 2005 - har fået to kuld, er hende der smider killinger over tre dage. Hun har aldrig fået en p-pille.
[/QUOTE]
Men helt ærligt så er en 6 år gammel fertil hunkat der kun har fået 2 kuld jo heller ikke ligefrem optimale betingelser for en livmoder…
VH
Susanne

[QUOTE=Susanne W;737107]Men helt ærligt så er en 6 år gammel fertil hunkat der kun har fået 2 kuld jo heller ikke ligefrem optimale betingelser for en livmoder…
VH
Susanne[/QUOTE]

er helt enig - så kan jeg lære kan jeg …

Nu spørger jeg sikkert dumt - men hvorfor har hun dragt på?

  • jeg troede de fleste dyrlæger lavede sterilisationer med “gemte sting” … ?!?

[QUOTE=Margrethe;737128]Nu spørger jeg sikkert dumt - men hvorfor har hun dragt på?

  • jeg troede de fleste dyrlæger lavede sterilisationer med “gemte sting” … ?!?[/QUOTE]

Indvendige sting eller ej - prinssepilfingre kan få det op in no time.

Hun er syet med udvendige sting - for det har jeg bedt om- og jeg skal bede, får det er ikke standard på klinikken. Jeg har haft for mange der reagere på den invendige tråd så det bliver selvoplukker - i værste tilfælde omoperering

Sikke da nogle cyster :yikes:

Rigtig god bedring med hende og godt det hele nu er klare på en gang :slight_smile:

Sikke en smart bodystocking. Det ligner en færdigsyet en? Det har jeg ikke set før (jeg plejer bare at bruge en bomuldsstrømpe…)

Og de der cyster… nu aner jeg ikke hvordan sådan noget indvold skal se ud, men jeg kan da godt se der er en cyste i hver ende… og i forhold til resten, så er de store

[QUOTE=TrekkieGrrrl;737174]Sikke en smart bodystocking. Det ligner en færdigsyet en? Det har jeg ikke set før (jeg plejer bare at bruge en bomuldsstrømpe…)

[/QUOTE]

Den her er lavet ud børneleggings i microfiber - og microfiber skal det være - det skrider ikke og det sidder til. Huller til benene og et hul i elastikløbegangen til at komme elastik i til at binde - vupti - nemt og billigt for jeg roder i alle kasser jeg finder og køber når prisen er god:-)

wow - det var noget af en “udskrivning” du har fået der…

damn…

godt det blev fixet!!

Sikke en omgang. God bedring til den smukke dame :slight_smile:

Puha sikke en omgang, god bedring til hende

Puha da, men sikke godt hun kom en tur rundt doktoren :slight_smile: :slight_smile: Lille pus da… Nu er hun helt fit for fight så, ikke også? Jeg mener…cysterne…er det noget, der kan risikere at have “efterladt noget”/spredt sig-agtigt? Har ikke megen forstand, kan du nok høre :wink: :wink: Men er nysgerrig.

God bedring med hende :slight_smile:

Wow så du har lavet den? Dem ku’ du SÆLGE af! Den er rigtig flot og den sidder perfekt kan man se!

Godt det blev ordnet. God bedring :kryds: til smukke Jeannie. :slight_smile:

Sikke en omgang. Men super dejligt at høre, hvor opmærksom du selv har været på tænder og livmoderen :slight_smile:

Håber hun kommer hurtigt oven på igen, og nyder lidt ekstra forkælelse :wink:

Hun fik en sovehule med en mikrovns varmepad under hynden inden jeg gik i seng. Da jeg var oppe at kigge til hende i nat havde hun spist den lille dåse Gourmet Gold pate (og det har vi masser af) jeg serverede inden jeg gik i seng. Her til morgen fik jeg det smertestillende i hende med en pillelomme - antirobekaplsen den hoppede hun ikke på (kæft hun er stærk) hverken på den ene eller anden måde. Jeg må forsøge mig med en delt Clinacin i aften eller måske tømme kapslen i en pillelomme.

Cysterne spreder sig ikke - de er hormonelle - og det hele er pillet ud nu.