Så' det Tour-tid!

Om bare to timer bliver den første rytter i dette års Tour de France sendt ud på prologruten i Liège.

Jeg var lige inde at kigge på startlisten og blev sørme helt spændt :thumbup:

Jeg ved jo, der er andre end mig, der kan lide Touren (ikke, Lisbeth? :D), så jeg tænkte, vi skulle have en Tour-tråd. Så kan alle de flinke mennesker i tanketråden også blive fri for at høre om sådan noget sport, hvis de nu ikke bryder sig om det :høhø:

Tråden skal være til alle former for indlæg og kommentarer om Touren hele løbet igennem. Ikke at jeg kan bestemme det, selvfølgelig, men det var min tanke med at oprette den.

Men her først et par nemme spørgsmål at komme i gang på:

Hvem vinder Touren i år?
Hvem vinder prologen i dag?
Hvem er din favorit, hvis du har én?

Og jeg har meldt mig til killingenus :dokdok:
Næste weekend skal jeg på udstilling i Langbortistan - uden TV :argh:… og weekenden efter holder jeg selv fødselsdag for veninderne…
Jeg MÅ altså lære at få tjekket den der kalender noget bedre!

Hvem der vinder, hvorfor osv… Ingen reelle bud. Synes at tiden for de store profiler så småt er væk - ingen som i den grad skiller sig ud i kraft af deres personlighed eller evner…

For poooooo**er hvor jeg glæder mig, Ingrid!

Jeg er jo “store løb entusiast” og efter at have fulgt Giro’en, syntes jeg der er lagt op til en masse nyt i kakkelovnen. Én ting er, at en del af de store favoritter ikke er med i år. En anden ting er jo, at Riis’es hold ligger sidst (eller meget langt nede på ranglisten). Og så er der jo Bak, Sørensen og Chris Anker - der FORHÅBENTLIG kan vise det danske flag… JOW - jeg GLÆDER mig!!

det har jeg også… jeg stemmer for multitasking… det havde jeg da også glemt ALT om :lol:

jeg er sikker på man kan nusse killinger, spise jordbær, hyggesnakke, have det meget varmt OG se Tour på samme tid - og alt sammen lige godt!!

Aiiii her vil jeg være med, jeg elsker Tour’en
Jeg håber jo vi har en dansker som kan gøre sig …Her tænker jeg på den prikkede trøje, og så kan man vel altid håbe på en etapesejr, hvor dannebrog bliver luftet :slight_smile:

Jeg glæder mig!

Jeg kan heller ikke svare på nogen af de indledende spørgsmål, jeg udvikler mine svar i løbet af den første uges tid som regel.

Jeg er enig med Ann i at de store profiler fra de andre år ikke rigtig er der i år, men det gør det jo også spændende, at se hvem der så kan gøre noget. Jeg glæder mig personligt meget til at at hvordan det går med Sky, og især Cavendish nu hvor hans HTC-tog ikke findes mere.

Åh, TDF - jeg har savnet dig i et helt år :hjerte:

Her ses der også Tour i stor stil :rock:

Jeg har oprettet et hold via TV2 mangerspil. Her kan man oprette et enkelt hold gratis. Jeg hedder også her Wijelo.

Hvis der er andre der har lyst kan vi jo lave vores egen lille turnering herigennem. Min mand har også et hold, og vi dyster indædt hvert år om hånerettet :stuck_out_tongue:

Jeg tror der kan oprettes hold helt ind til prologstart, så skynd Jer :thumbup:

Jo, jeg skal helt sikkert se Touren :thumbup:
I dag får jeg desværre ikke set så meget da vi skal ud at spise med børnene.

Jeg tør ikke sige hvem der vinder hverken i dag eller Touren.

En favorit har jeg heller ikke rigtig endnu…der mangler nogle syntes jeg.
Men…min helt klare favorit som jo ikke cykler mere er…Bjarne Riis :smiley:

Og så håber jeg IKKE at det bliver sidste års vinder som vinder igen…ham KAN jeg bare ikke have :venter:

Jeg er spændt på hvilke af “mine” bjerge de skal over i år (altså mine killingenavne fra sidste år)…vi har jo Alpe d’Huez og Col de la Madeleine som spændt følger med her også :tihi:

Jeg sidder og tænker på alle de ting jeg så kan få lavet, når jeg IKKE skal se touren - jeg synes det er så ekstremt kedeligt, at jeg mangler ord:S. Dog kan jeg godt lokkes hen foran fjernsynes hvis det er et sted i frankrig jeg har været eller det øser ned udenfor og der overhovedet ikke er andet at lave, men så er det altså også med et strikketøj, så jeg føler jeg får noget ud af det.

Jeg er muligvis mærkelig:? - i hvert fald i denne tråd:p

Til de interesserede har jeg oprettet en gruppe der hedder:

Skarpe klør :lol::lol::lol:

Den er åben så I kan jo bare tilmelde Jer.

Må den bedste mand/kvinde vinde :thumbup:

[QUOTE=Bølles mor;885871]
Jeg er muligvis mærkelig:?[/QUOTE]

Næ… ikke specielt… du har ganske nøje beskrevet, hvordan jeg har det med fodbold, ishockey, tennis, badmintin, bordtennis atletik., boksning osv osv osv… Det er uendeligt kedsommeligt efter min mening - totalt spild af tid…
Og i år er det oven i købet OL… og jeg bor sammen med en mand, som skal se alt :besvimer:

  • i hvert fald i denne tråd:p

Det har du så måske nok lidt meget ret i! :klapper:

[QUOTE=Wijelo;885860]Her ses der også Tour i stor stil :rock:

Jeg har oprettet et hold via TV2 mangerspil. Her kan man oprette et enkelt hold gratis. Jeg hedder også her Wijelo.

Hvis der er andre der har lyst kan vi jo lave vores egen lille turnering herigennem. Min mand har også et hold, og vi dyster indædt hvert år om hånerettet :stuck_out_tongue:

Jeg tror der kan oprettes hold helt ind til prologstart, så skynd Jer :thumbup:[/QUOTE]

Så nu får du baghjul, jeg har lige sat mit SUPER hold …Tror jeg nok :slight_smile:

Nej tak, bor jo et sted hvor de træner hele året rundt så jeg får kigget rigeligt af stramme baller IRL :høhø:

:fnis:

Touren er en af de få større sportsbegivenheder, jeg følger bare en smule med i :slight_smile: Dog ikke i en grad, så jeg gider høre på tåbelige spørgsmål fra journalisterne og se flere timers optakt hver dag (eller for den sags skyld have styr på, hvem der pt. kører for hvafforet hold :)). Men jeg tænder da - jævnligt - og kigger på skærmen, når det lyder til, at der er noget, der er værd at følge med i. Ligesom så meget andet i fjernsynet, får jeg dog ikke hverken tics eller stress over ikke at kunne se alle afsnit, så jeg kunne ikke drømme om at planlægge min ferie efter det.

Konklusionen må være, at jeg vist ligger lige midt i feltet og ikke rykker så tit :wink:

Havde sørme lige misset, at Andy ikke er til start :ups:

Og det lader desuden til, at Armstrong og Bruyneel og deres dopingaffærer har fået Radio Shack til at gå op i sømmene. Tegner ikke godt for Frank heller. Spændt på at se, om det hold, han har med, kan hjælpe ham. Hold op, det nogle gamle nisser, de fleste af dem :uha:

Med Andy og Contador ude kan det blive rigtig åbent og spændende. Det kan man da håbe. Wiggins og Evans er de største favoritter, fordi de kan køre enkeltstart, men hvis ellers han kan holde sig oprejst i år, kan Janez Brajkovic måske også blive spændende at følge. Og Jurgen van den Broeck og Robert Gesink. Samuel Sanchez og Vincenzo Nibali.

Nå ja, og selvfølgelig Ryder Hesjedal, men succes i Giroen plejer sjældent at kunne bruges som målestok for, hvor langt man kan nå i Touren på grund af kvalitetsforskellen i modstanderne.

Jeg kunne godt tænke mig, at det kunne blive Sanchez og Nibali, der kommer til at kæmpe om sejren. Det gør det sikkert ikke, men det kunne være lidt sjovere end den forudsigelige version med Wiggins og Evans.

Dagens vinder: Boasson Hagen.

Min favorit: Vinokourov :cool:

Jeg vil godt lige klage over det grimme tøj Saxo skal køre i i år…jeg har en MEGET bedre ide til hvilke farve de skulle have dragter i :tihi:

Ja Ingrid, jeg havde godt hørt at Andy ikke skulle køre med i Touren i år…øv…og dog, når han ikke kører for Riis, så kan det også være ligemeget alligevel :slight_smile:

[QUOTE=Coon Danica;885861]Jo, jeg skal helt sikkert se Touren :thumbup:
I dag får jeg desværre ikke set så meget da vi skal ud at spise med børnene.

Jeg tør ikke sige hvem der vinder hverken i dag eller Touren.

En favorit har jeg heller ikke rigtig endnu…der mangler nogle syntes jeg.
Men…min helt klare favorit som jo ikke cykler mere er…Bjarne Riis :smiley:

Og så håber jeg IKKE at det bliver sidste års vinder som vinder igen…ham KAN jeg bare ikke have :venter:

Jeg er spændt på hvilke af “mine” bjerge de skal over i år (altså mine killingenavne fra sidste år)…vi har jo Alpe d’Huez og Col de la Madeleine som spændt følger med her også :tihi:[/QUOTE]

De skal over min yndlingskilling… jeg mener bjerg - Tourmalet!

Jeg fik dette foto af hende for 3 uger siden…nu hedder hun Bella og hendes søster (Galibier) som hun bor sammen med hedder Filuca :slight_smile:

Internet-kærester :hjerte:

Smukke pige :slight_smile:

[QUOTE=Highfield;885896]Internet-kærester :hjerte:

Smukke pige :)[/QUOTE]

Åh hvor sødt :hjerte::hjerte: