Så er de kørt

Dejligt at de er kommet godt frem.

Helle, det må have været svært for dig at sige farvel - så skønne killinger, som du har hjulpet til at få et dejligt katteliv.

Ja Milo er nattebarn og Malik dagsbarn:-)

Tak for update:-) De ser dejlige ud:-)

Ang Maliks springevner : Først var han enorm dårlig til det, så blev det bedre, så blev hans krop ENDNU længere, og nu er han inde i en skidt periode igen. Han kommer efter det som han vokser til:-)

MVH

[quote=lenschow;237432]Ja Milo er nattebarn og Malik dagsbarn:-)
[/quote]

Det ved jeg nu ikke rigtig.
Jeg synes Malik sover hele tiden.
De har begge to sovet hele dagen. Jeg måtte vække dem kl. 19.30 for at give dem aftensmad. Ellers havde de ikke fået noget at spise. Og kort tid efter de var færdige med at spise, så gik de op og sove igen. Og det gør de stadig.

Jeg overvejer nu i øvrigt at få dem byttet. Jeg fik årets første myggestik i nat - og endda hele 4 af dem. Og der har været både fluer og myg herinde her i eftermiddags og de gad sgu da ikke jagte dem. De sad bare og kiggede lidt dumt på dem, selvom de var inden for afstand.

Du sagde, at de nok skulle klare de myg, jeg havde i lejligheden… pffft… :wink:

// Martin

[quote=DaneX;237566]Det ved jeg nu ikke rigtig.
Jeg synes Malik sover hele tiden.
De har begge to sovet hele dagen. Jeg måtte vække dem kl. 19.30 for at give dem aftensmad. Ellers havde de ikke fået noget at spise. Og kort tid efter de var færdige med at spise, så gik de op og sove igen. Og det gør de stadig.

Jeg overvejer nu i øvrigt at få dem byttet. Jeg fik årets første myggestik i nat - og endda hele 4 af dem. Og der har været både fluer og myg herinde her i eftermiddags og de gad sgu da ikke jagte dem. De sad bare og kiggede lidt dumt på dem, selvom de var inden for afstand.

Du sagde, at de nok skulle klare de myg, jeg havde i lejligheden… pffft… :wink:

// Martin[/quote]

Her fangede de ALT og sov stort set aldrig:-)

Det er nok din indflydelse… Hvis ejeren er meget doven, så smitter det jo…

:høhø::høhø::stuck_out_tongue:

Hihi

[quote=lenschow;237773]Her fangede de ALT og sov stort set aldrig:-)

Det er nok din indflydelse… Hvis ejeren er meget doven, så smitter det jo…

:høhø::høhø::stuck_out_tongue:

Hihi[/quote]

Der har i hvert fald været stille i nat. Hver gang jeg har været vågen, så har de enten ligget i sengen ved siden af mig eller på en af stolene ved siden af.

Men siden jeg er stået op har de tonset rundt og jagtet hinanden uafbrudt.
Så det vil passe mig fint, hvis det fortsætter, så jeg får min nattesøvn. :smiley:

// Martin

De snorkboblede for det meste om natten herhjemme:-) Milo fik sine flip, men generlet, så sover mine dyr, når jeg gør

MVH

Okay - men det er meget lidt, de er vågne. Jeg måtte vække dem igen her for 10 minutter siden for at proppe noget mad ned i dem. Ellers har de stort set sovet siden kl. 9 i morges.

Ja det er hårdt at skifte hjem:-)

herhjemme sover kattene også hele tiden for tiden. vejret spiller ind.

[quote=lenschow;238243]Ja det er hårdt at skifte hjem:-)

herhjemme sover kattene også hele tiden for tiden. vejret spiller ind.[/quote]

Gider du godt lige fortælle det til Pippi og Betterøv, de hærger rundt i huset, haven og kattegården, som om de er på en eller anden form for stoffer.:s:S

Leopold har valgt at sætte spor på mit rene dynebetræk. Ind fra haven med mudder på fødderne og op i mors seng.:venter::venter:
Knus Elin

Ja jeg så dem jo selv:-)

Mine katte tager nogle ture - men ellers vil jeg tro de er MEGET rolige i 22 af døgnet 24 timer:-)

Så måske er M og M præget på kræene herhjemme. Det kommer nok af al den træning og mentale aktivitet jeg naturligvis laver med mine - de er jo mine øve-dyr:-)

Nå Helle…
Lidt nyt herfra…

Alt fortsætter i den samme gode linie, som de har lagt for dagen, da de kom her. Der bliver leget og slåsset til den store guldmedalje.

Jeg synes dog ikke, at de spiser så meget mere.
Det er muligvis i protest over, at jeg har blandet noget babymad (0-4 måneder killinge foder) i den foderblanding, jeg fik med fra dig, Helle.
Det var det, som var i de RC Killinge pakker, jeg fik med fra dig. Jeg tænkte, at de jo ligeså godt kan spise af det. Og så kunne det jo være, at de ville tage noget mere på af det, hvilket jeg så bestemt mener, at de vil have godt af. For de er godt nok tynde.
Men det virker som om at de sorterer noget i det, så de kun spiser de store stykker, som jeg fik fra dig og lader alt det bette krymmel ligge, som så er babymaden.

Når der bliver serveret Feline Porta 21 vådfoder (som fulgte med til Extreme Classic gruset), så smasker de godt nok i sig til tallerkenerne er helt ren-slikket. :slight_smile:
Så det er ikke for, at de ikke er sultne.

Måske jeg skulle tage og veje dem?

Øhm… hvad har jeg ellers observeret…

Jo, de siger ikke rigtig noget. De hverken miaver, hvæser eller knurrer, når de slås.
Der er kun i 1 situation, hvor der bliver “sagt” noget. Og det er når jeg leger med Malik med de der pinde med fjer på. Efter han har fanget den, så begynder han at knurre rigtig dybt. Og hvis jeg kæmper lidt med ham, så kommer han med sådan nogle små grynt, som når man ser boksere, der slår. “UTSCH!!”. Det lyder virkelig sjovt, når han mosler med den pind. Men der er ingen andre der skal komme i nærheden af ham, når han har fanget den, for der bliver knurret højt og længe og så stikker han ellers af med den, hvis han kan komme til det.

De er ikke så meget til at nusse. De kan godt komme og så lige få et par strøg over hårene og så går de igen.

Når vi ligger inde i sengen, så skifter de plads hvert 2. minut næsten. De kan absolut ikke ligge stille. Men sådan er killinger jo nok bare. Det er jo første gang, jeg har så unge katte. :slight_smile:

Det var vist alt for denne gang af opdateringer. :slight_smile:

// Martin

Milo er i øvrigt ikke HELT sort.
I det rigtige lys, så kan jeg ane nogle meget mørke striber. :smiley:

Mini gad altså heller ikke spise det der 0-4 måneders babypjat ! Så hun fik det fra 4-12 måneder, og så på en tallerken ved siden af, som godbider fik hun babyfoderet - det fik hende til at spise!

Mini sov også rigtig meget den første uge eller to, (om dagen, om natten var hun vågen) men jo ældre hun er blevet jo mere leger hun faktisk. Hun opfører sig som en killing på 16 uger når hun får sine flip et par gange om dagen.

Men godt du vækker dem for at få dem til at spise, de skal jo ikke sulte de små stakler:p

Glæder mig til nye billeder-engel

[quote=DaneX;239556]Nå Helle…
Lidt nyt herfra…

Alt fortsætter i den samme gode linie, som de har lagt for dagen, da de kom her. Der bliver leget og slåsset til den store guldmedalje.

Jeg synes dog ikke, at de spiser så meget mere.
Det er muligvis i protest over, at jeg har blandet noget babymad (0-4 måneder killinge foder) i den foderblanding, jeg fik med fra dig, Helle.
Det var det, som var i de RC Killinge pakker, jeg fik med fra dig. Jeg tænkte, at de jo ligeså godt kan spise af det. Og så kunne det jo være, at de ville tage noget mere på af det, hvilket jeg så bestemt mener, at de vil have godt af. For de er godt nok tynde.
Men det virker som om at de sorterer noget i det, så de kun spiser de store stykker, som jeg fik fra dig og lader alt det bette krymmel ligge, som så er babymaden.

Når der bliver serveret Feline Porta 21 vådfoder (som fulgte med til Extreme Classic gruset), så smasker de godt nok i sig til tallerkenerne er helt ren-slikket. :slight_smile:
Så det er ikke for, at de ikke er sultne.

Måske jeg skulle tage og veje dem?

Øhm… hvad har jeg ellers observeret…

Jo, de siger ikke rigtig noget. De hverken miaver, hvæser eller knurrer, når de slås.
Der er kun i 1 situation, hvor der bliver “sagt” noget. Og det er når jeg leger med Malik med de der pinde med fjer på. Efter han har fanget den, så begynder han at knurre rigtig dybt. Og hvis jeg kæmper lidt med ham, så kommer han med sådan nogle små grynt, som når man ser boksere, der slår. “UTSCH!!”. Det lyder virkelig sjovt, når han mosler med den pind. Men der er ingen andre der skal komme i nærheden af ham, når han har fanget den, for der bliver knurret højt og længe og så stikker han ellers af med den, hvis han kan komme til det.

De er ikke så meget til at nusse. De kan godt komme og så lige få et par strøg over hårene og så går de igen.

Når vi ligger inde i sengen, så skifter de plads hvert 2. minut næsten. De kan absolut ikke ligge stille. Men sådan er killinger jo nok bare. Det er jo første gang, jeg har så unge katte. :slight_smile:

Det var vist alt for denne gang af opdateringer. :slight_smile:

// Martin[/quote]

Hejsa

Det er ikke sikkert, at de giver killinge maden og slet ikke babycat - de er jo store seje drenge:-) herhjemme var det mest Eddie, der åd det (det fede læs:-)). Bare drop det, hvis det er - måske andre katte vil have det? En du kender.

Jeg fik pakker af RC, som en service sammen med noget modermælkserstatning - derfor fik du det med - mælkepulveret gik til en forening dog:-)

Herhjemme tog de løbende på - de skal helst ikke tabe sig i denne alder… det bør du være meget obs på.

Senere er det lettere at justere maden - lige nu er det vigtigste at de spiser og får noget at vokse af - så hellere vådmad end ingen mad, hvis du forstår - men tilbud dem begge dele, hvis de på sigt skal skifte.

herhjemme spiste de det tørre, men det står også fremme hele tiden jo - og fik vådmad 3 gange dagligt dvs ca 90 gram per kat minus det som Eddie stjal…

Nej de er meget tavse - dog sagde Milo altid en lille kvidrende lyd, når han kom drønende. Som en racerbil:-)

De striber han har skyldes, at han er Tabby inden under det sorte - de kaldes ghostmarks - Ghost-zilla!:ok:

:slight_smile: De kan forsvinde med alderen:-)

[quote=lenschow;239938]

herhjemme spiste de det tørre, men det står også fremme hele tiden jo - og fik vådmad 3 gange dagligt dvs ca 90 gram per kat minus det som Eddie stjal…

Hvorfor undre det mig ikke? :tihi:

De striber han har skyldes, at han er Tabby inden under det sorte - de kaldes ghostmarks - Ghost-zilla!:ok:

:slight_smile: De kan forsvinde med alderen:-)[/quote]

Mini har også striber i sin pels - og har det stadig . vil det så sige hun er Tabby:? (dog er de ikke helt tydelige)