Så er den nye Google Chrome her - VIGTIG pga copyright!

http://www.google.com/chrome

:smiley:

Waaauuuuuuw! Den er helt vildt hurtig!

Stor anbefaling herfra. :smiley:

ja den er meget hurtig - dog nok fordi den ikke samarbejder med al antivirussen på samme måde ? jeg har endnu ikke set nogen af de pop ups jeg plejer at få fra min Norton Internet Security…

men jo den er snot hurtig… helt sikkert :slight_smile:

og så laver den stavekontrol hahaha - det synes jeg faktisk er en fed feature…

aldrig flere indlæg herind fyldt med fejl… det er ret cool :slight_smile:

Eji har den stavekontrol… så er den lige noget for mig… :smiley:

også for mig for jeg skriver så meget at det kunne være rart hvis jeg ikke skulle nærlæse det hele for at finde eventuelle fejl :slight_smile: og tager den højde for at vi online skriver meget talesprog så den brokker sig ikke over den grammatiske opstilling :slight_smile:

så den er faktisk ret fed :slight_smile:

Så konfronterer den også een med de sider man besøger oftest, det gør min i hvert fald.

Hmm, burde man gå ud af døren ud i den friske luft snart, når samtlige sider er kattefora… [bigloony]

ja - det tror jeg er et rimelig sikkert tegn :slight_smile:

LAD VÆRE med at bruge Googles nye browser indtil videre…

for præcis ligesom med Google analytics hvor al analysedataene ejes af google og frit må distribueres - så er google nu i gang med at fjerne copyright GLOBALT!!

jeg satte mig ned og læste betingelserne igennem - de er hæsligt tunge men igennem kom jeg da - og hvad ser jeg til min overraskelse… google forudsætter at de ejer ALT hvad vi uploader gennem chrome…

hver gang i laver et indlæg her på kattegale i chrome eller værre - bruger jeres webmail eller hvad det nu måtte være… så ejer google dataene…

en artikel om emnet er også kommet på politiken idag hvis nogen gerne vil læse mere http://politiken.dk/tjek/digitalt/inter … 562025.ece

så LAD FOR ALT I VERDEN VÆRE med at bruge denne browser selv om den er LYNhurtig, overskuelig, lækker i designet og har fede features - for intet er jeres hvis i bruger den…

verden er pt igang med at sælge sin sjæl til google… gennem en browser… og før det er stoppet - så lad være…

-kramer

Kæresten siger at data du uploader til internettet er stadig dine egne, selvom du uploader det gennem en speciel browser.
dvs. det ikke burde betyde noget?

Skriv gerne lige hvor i brugerbetingelserne du læser det? :slight_smile: Linie nr. eller sådan noget?

http://politiken.dk/tjek/digitalt/inter … 562025.ece

Det hele står skam deri.

"
Det vil sige, Google forbeholder sig ret til at videresælge, redigere, ændre og tilpasse dit materiale"

Jeg vil nu sige at det betyder en del.

Natascha - Tror du misforstod mig/ham. :slight_smile: Det han mener er at det ikke er sådan.

  1. Content license from you

11.1 You retain copyright and any other rights you already hold in Content which you submit, post or display on or through, the Services. By submitting, posting or displaying the content you give Google a perpetual, irrevocable, worldwide, royalty-free, and non-exclusive license to reproduce, adapt, modify, translate, publish, publicly perform, publicly display and distribute any Content which you submit, post or display on or through, the Services. This license is for the sole purpose of enabling Google to display, distribute and promote the Services and may be revoked for certain Services as defined in the Additional Terms of those Services.

11.2 You agree that this license includes a right for Google to make such Content available to other companies, organizations or individuals with whom Google has relationships for the provision of syndicated services, and to use such Content in connection with the provision of those services.

11.3 You understand that Google, in performing the required technical steps to provide the Services to our users, may (a) transmit or distribute your Content over various public networks and in various media; and (b) make such changes to your Content as are necessary to conform and adapt that Content to the technical requirements of connecting networks, devices, services or media. You agree that this license shall permit Google to take these actions.

11.4 You confirm and warrant to Google that you have all the rights, power and authority necessary to grant the above license.

Section 1.1 defines services:
Your use of Google’s products, software, services and web sites (referred to collectively as the “Services” in this document and excluding any services provided to you by Google under a separate written agreement) is subject to the terms of a legal agreement between you and Google.

Disse ting gælder altså kun for ting som PicasaWeb, Google Groups og lignende. GMail, Calendar og Documents er private, Google frakender sig retten til dataen der. De har ingen mulighed for at eje den data du sender til andre websteder.
Chrome er en open source browser, der er offentliggjort under enten GPL, CreativeCommons eller Mozilla’s oss licens. Dvs. at alle kan ændre i den og bruge modulerne i andre browsere og software. Og det betyder også at man har adgang til koden og nøjagtig kan se hvad den gør “under the hood”.
Med hensyn til at Google ejer alt hvad du poster på nettet, er det en fuldstændig forkert tolkning af ToA.
Jeg kan ikke helt forstå hvad politiken har gang i der, men den artikel er ikke særlig godt rechercheret, deres kilde er TapTheHive.com.
TapTheHive.com har også andre headlines som fx. “Malaysian Man Gets Nut Stuck Around Penis” og “Killing Bacteria With Cannabis”.

MvH
Eva’s kæreste :wink:

Nat - og tak, du er en skat. Lige det jeg havde brug for

(/Eva)

Jeg fatter godt nok ikke meget af det skrevne, men min logiske sans siger mig at Eva’s kæreste har ret -thumbs
Hmm er nok en af de debatter jeg skal blande mig uden om :stuck_out_tongue:

ja - det er nogle af de få steder de gør det… aligevel var der for kort tid siden også privacy issues der men det fik de vist klaret. det var heller ikke den webmail jeg havde i tankerne men whatever webmail i bruger gennem chrome - altså i selve denne browser - om det er yahoo mail eller lign - det er jo ligemeget :slight_smile:

hvordan den er offentliggjort og hvordan den er programeret har jo for så vidt ikke nogen indflydelse på hvilke rettigheder det enkelte firma vælger at lancere en given service under…

at browseren er open source gør blot at du kan se hvordan den virker :slight_smile: hvis du ved hvordan… men det er deres ToA der er under anklage her… og den er jo svær at komme uden om… i den skal du oveni købet skrive under på at du ejer alt det du lægger op i tilfælde af at google skal bruge det… et get out of jail free card så at sige… hvis de ikke brugte det - så var den regel ligemeget…

[/quote:3t42xw17]

du har ret i at tapHteHive not ikke lige er verdens mest pålidelige kilde, men de er nu langt fra de eneste selv om deres juridske kilde er fin nok…

http://www.theregister.co.uk/2008/09/03 … ula_sucks/

http://quetwo.wordpress.com/2008/09/02/ … in-chrome/

til jer der vil have flere - blot søg på google/chrome/copyrigt - så vælter det ud af busken med mere og mindre troværdige kilder der er sure over ToAen…

før de ændrer den ToA - så er det nok ikke lige den browser man skal vælge hvis man gerne vil beholde sit materiale for sig selv og ikke se det oversat klippe-klistret og redigeret online…

nu er der selvfølgelig også kommet en masse artiler i løbet af natten der fortæller hvor dovne Googles advokater har været og at ToAen bare er copy-paste og at de glemte at læse den ect ect ect…

med FØR den ændres - så er chrome ikke den bedste ide fordi ToAen er møntet på brugen af Chrome som en service såvidt jeg kan læse den - og da servicen er googles - så er deres frie adgang til alle de fine små datapakker der kommer ind via chrome deres “betaling” for at give jer den lækre nye browser… :slight_smile:

for den ER lækker… og jeg vil elske den såsnart den har en ny ToA :slight_smile:

Jeg har heller aldrig gået ind for det dersens copyright.

Meen jeg tvivler nu på at Google kan gøre alt det. Dansk lov er stadig den samme. :slight_smile:

Aaa aaaa, søde Chrome, du er min lækkersnut.

Bare fordi et produkt kan bruges eller bliver brugt af danskere, betyder det altså ikke nødvendigvis, at produktet er underlagt dansk lov :slight_smile:

Bare fordi et produkt kan bruges eller bliver brugt af danskere, betyder det altså ikke nødvendigvis, at produktet er underlagt dansk lov :)[/quote]
Men på min danske webside gælder det, og på mine produkter. :slight_smile: