Så er der dommerfordeling

http://racekatten.dk/default.aspx?pageid=262

:cool::cool:

Nogen som kender Angelika Kneifel, Tyskland. ??

Jep… :frowning:

Hmmmmmmmmmmm fortæl tak !

Hun er en af de dommere mine katte ikke kommer i hænderne på, sådan kan det siges meget kort!

Aase Nissen til alle tre.

Jeg har aldrig haft hende som dommer, men jeg gik steward hos hende i Brædstrup i januar 2011.

Hun er en grundig dommer, og hun siger tingene lige ud hvis hun er utilfreds. Om lørdagen da jeg gik hos hende, der nominerede hun kun 2 katte i kategori 2.
Mange af dem var hun utilfredse med, fordi de fleste ikke var i showkondition, og nogle var tilmed tynde.

Og Poul som dommerelev :slight_smile:

HMMM øv jamen sådan er det jo bare, jeg kan jo ikke få en anden, hvorfor inviterer man sådan en dommer som er sådan ???

Øv…hende har vi fået til Alpe d’Huez…kender hende slet ikke og nu gider jeg slet ikke komme…dumme dame er hun nok :frowning:

Har fået Angelika Kneifel til Tabby Trouble & Aase Nissen til Gismo

Ved ikke lige hvad jeg skal synes om det…

Jeg har ikke noget negativt at sige om hende, så sådan oplever vi jo tingene så forskelligt. Hun har behandlet vores katte pænt og også rost deres showkondition.

Jeg har haft Angelika mange gange gennem årene, og jeg har absolut ingen problemer med hende. Jeg har haft hende på både kat II og III, og har altid været tilfreds. Ja, hun siger tingene direkte så man ikke er i tvivl om hvad hun mener. Nej, de får ingen certifikat eller nominering hvis ikke hun synes de har fortjent pointsene. Men hvis man kommer med en kat i ordentlig kondition, velplejet og den til forveksling den race den er tilmeldt som :slight_smile: så er der som regel ingen ko på isen. Jeg kan slet ikke forstå den modvilje folk nærer mod hende, jeg har mødt dommere jeg har langt sværere ved at respektere…
VH
Susanne

[QUOTE=Susanne W;741238]Jeg har haft Angelika mange gange gennem årene, og jeg har absolut ingen problemer med hende. Jeg har haft hende på både kat II og III, og har altid været tilfreds. Ja, hun siger tingene direkte så man ikke er i tvivl om hvad hun mener. Nej, de får ingen certifikat eller nominering hvis ikke hun synes de har fortjent pointsene. Men hvis man kommer med en kat i ordentlig kondition, velplejet og den til forveksling den race den er tilmeldt som :slight_smile: så er der som regel ingen ko på isen. Jeg kan slet ikke forstå den modvilje folk nærer mod hende, jeg har mødt dommere jeg har langt sværere ved at respektere…
VH
Susanne[/QUOTE]

Nogen gode/dårlige/sjove dommerhistorier for os nysgerrige nye-i-denne-verden udstillere?:rolleyes:

Tja, måske at lige netop Angelika Kneifel måske ikke var verdens mest imponerede dommer over de danske kattefolk, da hun dømte heroppe første gang, fordi hun på én og samme dag fandt hele 2 birmaer, der var farvet og et Tyrkisk Angora ungdyr, der var drægtig… Det var ikke ski´ go´ reklame for Danmark og ikke noget specielt godt første indtryk at få…
VH
Susanne

[QUOTE=Susanne W;741247]Tja, måske at lige netop Angelika Kneifel måske ikke var verdens mest imponerede dommer over de danske kattefolk, da hun dømte heroppe første gang, fordi hun på én og samme dag fandt hele 2 birmaer, der var farvet og et Tyrkisk Angora ungdyr, der var drægtig… Det var ikke ski´ go´ reklame for Danmark og ikke noget specielt godt første indtryk at få…
VH
Susanne[/QUOTE]

Øv da… Men ja… hun gør sit job :slight_smile:

[QUOTE=Susanne W;741247]Tja, måske at lige netop Angelika Kneifel måske ikke var verdens mest imponerede dommer over de danske kattefolk, da hun dømte heroppe første gang, fordi hun på én og samme dag fandt hele 2 birmaer, der var farvet og et Tyrkisk Angora ungdyr, der var drægtig… Det var ikke ski´ go´ reklame for Danmark og ikke noget specielt godt første indtryk at få…
VH
Susanne[/QUOTE]

Den går så begge veje :wink: Jeg kan ikke med den måde hun håndterer kattene på, længere er den ikke. Andre har så andre dommere, hvor de står af på deres håndtering og hvor jeg ingen problemer har. Det viser bare at vi er forskellige, både dommere og udstillere…

En forhenværende bruger - er hun hårdhændet?

Så sandt - og godt der er flere forskellige slags :slight_smile:
VH
Susanne

[QUOTE=Susanne W;741247]Tja, måske at lige netop Angelika Kneifel måske ikke var verdens mest imponerede dommer over de danske kattefolk, da hun dømte heroppe første gang, fordi hun på én og samme dag fandt hele 2 birmaer, der var farvet og et Tyrkisk Angora ungdyr, der var drægtig… Det var ikke ski´ go´ reklame for Danmark og ikke noget specielt godt første indtryk at få…
VH
Susanne[/QUOTE]

Det er nok heller ikke lige det bedste indtryk at få at danske udstillingskatte.
Jeg fortrækker også at få en bedømmelse hvor dommeren siger direkte hvad personen mener hvad kunne være bedre. Så man kan bruge bedømmelsen til noget.

Jeg fik kun god indtryk af Angelika Kneifel. Forstår udemærket at hun ikke vil give hverken cert og nominering til dem der ikke kan leverer det der skal til for at få cert og nominering.