Så er der "snip-snip"-tid for Aslan (igen)

På onsdag er der bestilt tid til at Aslan skal kastereres, øretatoveres og genvaccineres. Sidst vi havde tid, blev han det jo ikke, fordi han ikke var helt rask.

Jeg kan mærke at jeg så småt er ved at blive nervøs ved tanken. Ikke fordi jeg er i tvivl om hvorvidt han skal være fertil eller ej -desuden kræver min kontrakt at han neutraliseres.

Nej jeg er nervøs for alle de ting der kan gå galt: at de igen siger at han er for syg, at han ikke kan tåle narkosen, at han er længe om at hele bagefter…den slags tanker, for Aslan er ikke ligefrem kendt for at være forfulgt af held!

Ville bare lige fortælle det.

Ååååh Mai - jeg skal tænke på jer begge på onsdag, og jeg vil desuden sende alle mine positive tanker til Aslan :wink:

Pøj pøj med ham denne gang, meeeeen mon ikke det går bedre? Han kan vel for pokker ikke være SÅ forfulgt af uheld vel søde … [smilie=rk01_oroscoposimpaticogemelli.gif]

[smilie=rk01_01.gif] den var jeg bare lige NØDT til at bruge… GUUUD hvor er den skøn :wink:

Håber alt går godt. Må sige at i efterhånden fortjener det [smilie=drogar-glad(lbg).gif]

jeg er helt sikker på i mit stille sind at den smukke aslan er klar til snip snap, så det skal nok gå godt .
jeg sender ihvertfald tanker afsted til jer på onsdag

Pøjh pøj til dig og Aslan. Jeg har også rendt meget til dyrlæge med Elo og efterhånden kunne jeg næsten ikke bære at komme der, fordi der hele tiden var noget nyt.

Heldigvis vendte det og i dag døjer vi “kun” med et lettere rindende øje, men du kan tro jeg kender det med, at så skal der tages prøve for det ene og så det andet og så skal der behandles for dit og så dat og på et tidspunkt bliver det for træls. Heldigvis er Pia jo godheden selv og kunne i hvert fald se på mig, at det var sådan jeg havde det, så blev nurset lidt, når jeg kom :wink:

Jeg kan godt forstå, at du er bekymret, I har ikke haft alt for meget held, men det vender nu… alt vil bare gå så godt, og du og Aslan vil bare komme såååååååå nemt om ved det. [smilie=abbraccio.gif]

[smilie=grouphug.gif]

Tusind tak fra Aslan - som lever i lykkelig uvidenhed - og mig.

Som Pernille siger så er vores dyrlæge kanon til at nurce os ejere. Kan jo næsten komme til at savne hende, når det her er overstået for det må da for søren snart være overstået. Aslan har da snart fået sin del (og mere til) af de fortrædligheder han skal have i samtlige 9-katteliv

Det vil også være rat at vi så kan få en “lillebror”/“lillesøster” til Aslan, som Lærke insisterer på at det hedder, når vi andre siger legekammerat.

held og lykke med det søde … jeg krydser alt, og håber det går godt …
glæder mig til at høre mere om det :slight_smile:

Held og lykke med Aslan ;o)

Jeg forstår godt din nervøsitet,men tænk positivt selv om det er lettere sagt end gjort og specielt alt det den bette dreng allerede har været igennem

Hvor bliver det bare godt at få det overstået. Jeg kan godt forstå, du ikke har det helt godt med det.

Er det pga. Chlamydiaen at han skal genvaccineres? Får han vaccinen, hvor der er med i for Chlamydia? Det gjorde Rumle - og der er delte meninger om det, når en kat har haft Chlamydia.

Nu skal jeg jo ikke svare for Mai, men kan sige, at de ikke plejer at give chlamydiavaccinen på dyrehospitalet, hvor både Mai og jeg kommer.

Jeg har ikke fundet ud af om det ene eller det andet er mest hensigtsmæssigt. Har været i kontakt med to forskellige dyrlæger her i området og begge anbefalede dem med den største dækning mod Chlamydia.

Her har overhovedet ingen reaktioner været efter vaccinationen og ingen af vores katte har reageret med noget somhelst efter at Rumle er flyttet ind - heldigvis da…

May-Britt S.

Vi besluttede allerede dengang Malou og Aslan blev konstateret syge, at vi hellere måtte revaccinere dem, når de fik det bedre. Og ja der har vi så bare ikke været der endnu - der hvor han har det bedre…

Da der jo er fusket med deres sundhedsbøger, ja så har vi valgt denne løsning. Jeg må tilstå at jeg ikke har spurgt hvad den dækker, jeg siger bare ja og ok til alt hvad Pia siger og forslår, da jeg er helt tryg ved hende og det hun mener er nødvendigt men vil da lige spørge.

Umiddelbart - uden at jeg har forstand på det vil jeg mene at det vil være en god ide med den du nævner.

Jeg har selv været hårdt plaget af Clamydia i min flok.Alle mine katte blir nu vacc mod Clamydia …og 7-9-13 har der ikke været udbrud siden da…

Jeg ved at der er delte meninger om at vaccinere mens kattene er syge - nogle dyrlæger bruger det som et “boost” og andre går langt udenom at gøre det. Rumle er først blevet vaccineret de to gange efter han var rask.

Den vaccine vores katte får er: FEL-O-VAX IV VET

Jeg ved ikke om det skyldes vaccinen, men Bebse blev meget nedtrykt i lang tid efter hun blev vaccineret og genvaccineret i december og januar måned.

Held og lykke til Aslan fra Nunuu som også lige selv har mistet mandlerne