Så er det faktisk efterår

Tro det eller lad være, men her bliver det faktisk fejret. Det både lyner og tordner og jeg sidder spændt her og venter på afslutningen - regnen.

Jeg vil så gerne have noget regn. Det høre da med til efteråret eller hvad?

Jeg syntes nu optakten til efteråret er dejlig. Tordenen der rumler og bliver forstærket af bjergene. Lynene der blinker men ikke slår ned.

Efteråret her betyder ikke at det hele bliver gult. Nææ det betyder at det skal til at være grønt igen. Tænk en flot grøn græsplæne, tænk på alle de små blomster der pludselig myldre frem.

Så er der duften efter regnen. Ummmm den er dejlig. Det frisker det hele op og hjælper varmen med at forsvinde.

Lige nu titter et par solstråler igennem skyerne. øvs…det skal de ikke. Regnen skal komme som afslutningen på festlighederne.

Ihhhhhhh,det lyder som et efterår som passer mig ganske fint -thumbs

Jeg er ikke særlig vild med det danske efterår -ked .Synes altid at når bladene begynder at gulnes og falder af træerne ,så har jeg næsten glemt,at det har været sommer

Enig -thumbs -ked

Enig -thumbs

I år har sommeren været så god at jeg faktisk ser frem til en vinter uden den normale tristhed. Sidste år var det forfærdeligt, da det regnede hele sommeren.

Men lyn slår da ikke ned, de kommer da nede fra jorden og op? :slight_smile: Jeg mener at lyn ikke kan lade være med at slå ned, da de starter nede fra?

Jeg elsker sommer og sol, så intet efterår og vinter her :frowning:

jeg elsker også sommer og sol… men kan nu godt lide sne og frost…

Elsker såmænd alle årstider. Tænk at bo et sted hvor der er sol hele året, det ville jeg ikke have lyst til. Men i sommerferie vil jeg helst have sol så man kan gå i haven. Vintermørket med hygge, lys og gerne sne er da skønt, når man sætter lys i træerne i haven, og ild i brændeovnen :slight_smile:
MEN glatte veje er ikke sjove og det er heller ikke sjovt ikke at kunne køre på motorcykel. Men hver årstid sin charme. :slight_smile:

Farverne er smukke og belysningen helt speciel, men jeg kan alligevel ikke lide efteråret, der på mig virker ildevarslende med en lugt af forfald, men det hænger nok sammen med, at de triste ting, der er sket for mig, altid er sket om efteråret.
Selv om jeg har prøvet at gøre ting, der skulle være positive, for at vende bøtten, er det end i l*** og lagkage.

Eneste plus er, at græsset ikke vokser så hurtigt … og skvalderkålen heller ikke -høhø

Så jeg ser frem til det første fine snelag og en høj himmel -forelsket

Ja det har du jo sådan set ret I, men jeg syntes altid det er trist når sommeren slutter :frowning: Men når det kommer til stykket vil jeg jo nok heller ikke undvære de skiftende årstider :smiley:

De fleste lyn er en elektrisk strøm af negative ladninger fra sky til jord. Hvad øjet ikke ser, er en ladningsfyldt kanal, et såkaldt ”forlyn”, der på brøkdele af sekunder udvikler sig fra skyen mod jorden før den egentlige lynudladning. Fra jorden eller objekter på jordoverfladen udvikles der også små fangladninger mod skyen, og dette er i nogen grad med til at bestemme, hvor lynet rammer eller “slår ned”. Når lynet udlades tømmes kanalen for ladninger fra jorden mod skyen, hvilket får det til at se ud som om lynet slår nede fra og op.

Sakset fra http://www.desitek.dk/lynfacts/main.asp :slight_smile:

Lynet slog altså ned herhjemme i dag, jeg vågnede ved, at der gav et kæmpe skrald i soveværelse og der var gnister -what …mindede lidt om en nytårs kineser…modemet til pc’eren røg igen…det er anden gang det sker…og så røg alarmanlæget også denne gang :S

Lynet slog altså ned herhjemme i dag, jeg vågnede ved, at der gav et kæmpe skrald i soveværelse og der var gnister -what …mindede lidt om en nytårs kineser…modemet til pc’eren røg igen…det er anden gang det sker…og så røg alarmanlæget også denne gang :S[/quote:2wr5nm5r]

Fy for pokker da, det må da være noget af et chock -what

Lynet slog altså ned herhjemme i dag, jeg vågnede ved, at der gav et kæmpe skrald i soveværelse og der var gnister -what …mindede lidt om en nytårs kineser…modemet til pc’eren røg igen…det er anden gang det sker…og så røg alarmanlæget også denne gang :S[/quote:1xafe2z9]

Fy for pokker da, det må da være noget af et chock -what[/quote:1xafe2z9]

Ja og jeg har endda ladet mig fortælle at det aldrig slår ned samme sted 2 gange… :S må altså sige, at jeg er blevet klogere…jeg er ikke sikker på, at jeg kan lide lyn og torden mere :frowning:

Uhhh Anne, det lyder ikke rart.

Selvfølgelig slår lynet ned samme sted mere end en gang. Det gjorde i vores gamle hus fordi det lå på en klippe og alle ledninger derfor var over jorden. Jeg aner simpelthen ikke hvor mange gange de måtte erstatte vores telefon, og andre elektriske genstande i huset.

Da vi endelig forstod sammenhængen, ja så blev alt slået fra når vi hørte bare et lille tordenskrald

Hmmmmm så må vi vist hellere få flyttet relæget, for det slår ind i samme sikring hver gang…lynet kommer igennem soveværelset og rammer anlæget som er lige udenfor døren på den anden side af gangen…min frygt er, at det begynder at brande -uha tænk nu, at vi ikke er hjemme, hvis det sker -uha

Der findes nye gode ordninger som selv slår fra. Vi har lige installeret det i vores sommerhus. Kan ikke huske hvad det hedder men det bruger ikke sikringer

Jaa det er sørme ved at bliv koldt også… Men skønt med noget frisk luft -thumbs

Uhhh jeg fryser aa-a-a-alt for meget til at læse hele tråden igennem, men nu har jeg sat vand over til te, der begynder at komme lidt varme ind i mine radiatorer, og imens venter jeg bare under nogle tæpper i min sofa med fingrene godt fingre i Cirrus’ varme pels.

uhhh-hh-h-h

Koldt -what Og jeg er faktisk kuldskær og jeg går og arbejder i haven i t-shirt puha (har ferie). Nej koldt er det ikke her i Brøndby, endnu :smiley:
Og i aften er det motorcykeltur på et par timer, HVIS det ikke regner altså :slight_smile: