Så er det i morgen Chilli skal ha trukket tænder ud :(

Puuuh min stakkels tøs!!

Vi var ved dyrlægen i sidste uge til det årlige tjek!
Allerede sidste år påpegede min dyrlæge at jeg skulle være over hendes tænder, og det har jeg været… kæmpet med besvær 2 gange om ugen for at børste bisser på damen men ak det har ikke været nok…

i morgen tidlig bliver hun lagt i narkose, skal ha taget tandrøngten og i hvert fald ha trukket 4 bisser ud… om der er flere vil kun morgendagen vise!!

er der andre der har erfaring med “tandløse” katte??

Hun har i forvejen ingen fortænder, de er faldet ud over de sidste par år, i morgen skal den ene hjørnetand og 3 af de små “mellemtænder” fjernes, heldigvis ingen kindtænder endnu!!

vil sende en lille tanke til min Chilli i morgen

Jeg har ingen erfaringer med tandløse katte.
Men jeg tror det nok skal gå.
Jeg :kryds: alt hvad kan for hende i morgen.

Jeg sender dig mine allervarmeste tanker - også til misse-pigen :hjerte:
:hjerte: :hjerte: :hjerte:

Jeg går og venter på “dommen” over Mozart :ked:

Ja, vi har også en næsten tandløs kat, Olav, der fik opereret 3 tænder ud for 4 mdr. siden, efter han selv havde tabt flere. Vi skulle så være obs på resten, men det ser ikke godt ud med dem. Torsdag d. 30. skal han ind til check, og så skal vi finde ud af, hvad der skal ske med resten af hans tænder. :frowning:

Held og lykke med Chilli i morgen :kryds:

Min datters meget gamle somali havde ikke en eneste tand. Hun spiste daggamle kyllinger med samme fart som dem med tænder:-)

Held og lykke i morgen

Held og lykke med imorgen :slight_smile:

Held og lykke med i morgen, det skal nok gå fint.
Ja vores Blonde har kun 3 hjørnetænder tilbage og han spiser fint alt muligt :slight_smile:

Synes lige jeg vil komme med en kort update…

Chilli’s tandproblem var desværre langt mer alvorligt end først antaget!!!

Så den anden daf fik hun fjernet 4 tænder hvoraf de 3 var rovtænder i overmunden, og så skal hun allerede igen på fredag ha fjerne 4 måske 5 i den anden side…

Min store pige er en Champ… selvom der står våsmad placeret rund forskellige steder i huset er det tørfoderet hun vil ha.

men puuh en omgang for hende :besvimer:

øv, hvor træls!! snøft
jeg håber det kommer til at gå med spisningen!!

Uha av, men det bliver hurtigt bedre.

Jeg ved Jens Ruhnau lægger sonde og fylder maven op med mad inden katten forlader operationsbordet. Netop for de ikke fluks skal gå igang med tørkosten som kan være hård ved gummer og en evt. syning

Sikke da en hård omgang for den lille misser, men forhåbentlig skal det nok blive godt igen -kramer

Du må gerne komme med flere updates hen af vejen, vi er vist flere, der står for at skulle igennem det samme.

Øv hvor er det træls, havde håbet det ikke var så slæmt igen.

[quote=Lis Dahlstrøm;166971]Uha av, men det bliver hurtigt bedre.

Jeg ved Jens Ruhnau lægger sonde og fylder maven op med mad inden katten forlader operationsbordet. Netop for de ikke fluks skal gå igang med tørkosten som kan være hård ved gummer og en evt. syning[/quote]

Det gjorde han ikke med Blonde. Men af og til gives en smule stesolid, afhængig af dyrlæge, så missen selv begynder at spise med det samme, og det skal være udelukkende vådmad man har stående den første stykke tid 7 dage vist.

jeg fik at vide af min dyrlæge at jeg skulle ha vådmad stående som jeg normalt ville ha tørfoder, men grundet de andre katte skulle jeg ikke ændre på også at ha tørfoder stående.

Chilli skal VIRKELIG være sulten før hun tager vådfoder sådan har det altid været!

Det fortalte han da selv på et foredrag - måske det kun er når han syer?

Mystisk, Blonde blev skam også syet her og der og allevegne. Han var godt nok inde et par gange og første gang var jeg ikke med. Men anden gang var jeg med og der fik han i hvert fald ikke noget mad.
Måske er det så kun nogle gange.
Man skulle da også tro det var lidt dumt, hvis missen blev dårlig ved opvågningen, men hvad ved jeg. Og siger han det selv skal det vel nok passe, selvom jeg synes det lyder mystisk.