Så er sammenføringen begyndt UPDATE

Igår begyndte vi ligeså stille at præsentere Musse for de andre katte inden killingerne også kommer ind i stuen
Vi har haft lukket hende ind i stuen og det er indtil videre gået stille og roligt,Silver og hende ser hinanden an på afstand med lidt knurren.Men Musse ved godt hun er den sidst ankomne

Det har jeg tænkt vi skal gøre et par uger inden killingerne kommer ind i kravlegården i stuen

Er det den rigtige måde at gøre det på?
Jeg spørger fordi jeg har jo ikke prøvet at føre en missemor ind i flokken før

Laila

12/6

Nu bor Musse og de små sammen med os .
Det gjorde vi igår hvor vi tog buret,bakke mad osv ind en kravlegård,og det er simpelthen gået skidegodt [smilie=hate-tunz.gif] [smilie=hate-tunz.gif]

Slet ingen ?

jeg har masser af erfaring med sammenføring af voksne katte, men ikke voksne katte med killinger…

da vores hunkat for 2½ år siden fik killinger, var de 4-5 uger, da vi fik ny hund, og der sad mormis lige i flæsket af ham med det samme (indenfor 3 minutter) og fortalte hvem der bestemte her…og det holder endnu, dog er hund og missemor de bedste venner i dag, og har været det fra dag 2

Troede da det var katte der var tale om -høhø

Det lyder ganske fornuftigt. Bare I ikke lader dem alene uden opsyn og ikke griber for voldsomt ind, hvis det overhovedet bliver nødvendigt, så skal det nok gå. De reaktioner, som du beskriver her, lyder helt normale.

Men I bør naturligvis skrive jer bag øret, at en hunkat med killinger kan være en furie:-) Og derfor undgå at hun presses ud i en situation, hvor hun føler, at hun skal forsvare de små.

MVH

Birthe, kan du så være ordentlig -mås -argh -kaisålæredet

Selvfølgelig er det katte vi taler om… [smilie=hate-tunz.gif] -mai[/quote]

-høhø -sorry

Birthe, kan du så være ordentlig -mås -argh -kaisålæredet

Selvfølgelig er det katte vi taler om… [smilie=hate-tunz.gif] -mai[/quote]

-tihi -tihi

Vi blander os for så vidt ikke,de får lov til at klare det selv,og de bliver ikke ladt uden opsyn