Så er tiden kommet til at tilmelde Bicolourens Hobbyudstilling

Bicolouren afholder hobbyudstilling d. 13. februar 2011

SØNDAG D. 13. februar 2011
[CENTER]AFHOLDER BICOLOUREN HOBBYUDSTILLING
for alle racer og farver inkl. huskatte

Teatersalen
Frihedens Idrætscenter
Hvidovrevej 446
2650 Hvidovre

OBS! OBS! TILMELDINGSFRIST OG AFMELDINGSFRIST ER D. 15.01.2011
eller når hal kapaciteten er nået.

Tilmelding sendes til: Sanni Truedsson, Gartnerlunden 12, 4520 Svinninge eller på
e-mail: [email protected], gerne som vedhæftet fil. Husk skriv Jeres mail adresse på
Tilmeldingsblanket ligger også på www.bicolouren.dk

Dommer: Kommer senere - Læs mere på www.bicolouren.dk
DYRLÆGEINDCHECK: Mellem kl. 8.30 og kl. 9.45
Stamtavle samt kryptorchidattest og vaccinationsattest skal forevises. Vaccination mod kattesyge og katteinfluenza er obligatorisk. Vaccinationen iflg. Felis Danicas regler, foretaget mindst 15 dage før, og 1 år før udstillingsdagen, medmindre dyrlægen har skrevet anden gyldighedsdato. Gravide og ammende katte kan ikke udstilles. Killinger skal være mindst 3 måneder på udstillingsdagen og være vaccineret senest d. 28.01.2011.
Ønskes flere katte i samme bur (dobbeltbur), skal dette tydeligt anføres på tilmeldingsblanketten.
Der vil være åbent for besøgende mellem kl. 10.00 & kl. 16.00
Udstillingsgebyr incl. et katalog
Kr. 100,- pr. kat,
Kr. 110,- pr. kuld
Kr. 50,- veteran eller pensionist denne klasse, forudsætter der er tilmeldt ”alm. klasse” også, ellers
Kr. 100,- pr. kat
Til salg katte påføres gratis i kataloget for medlemmer.
Ikke medlemmer kr. 10.-
Udstillingsgebyr betales til klubbens kasserer Jette Klemmed, reg.nr.2320 - 8972-391- 515,
ELLER PÅ UDSTILLINGSDAGEN MOD ET TILLÆG PÅ KR. 10,- PR. KAT.

PRAKTISKE OPLYSNINGER:
Kattene udstilles på eget ansvar og bedes transporteret i en lukket transportkasse. Afvises en kat eller såfremt dyrlægen konstaterer en hvilken som helst sygdom på katten, vil katten og andre katte fra samme udstiller blive afvist. Parasitter el. spor af disse er også afvisningsgrundlag. Det tilrådes at klippe kattens kløer af hensyn til stewarder og dommere. Ingen katte må forlade udstillingen i åbningstiden, det gælder også killinger, der sælges på udstillingen.
HUSK: VANDSKÅL,GRUSBAKKE OG BURGARDINER
GRUS FOREFINDES PÅ UDSTILLINGEN.
Bur mål: enkelt bur: 60x75x60. dobbelt bur 60x150x60.
Der er cafeteria.
ANNONCER OG PRÆMIER MODTAGES MED TAK
Vi glæder os meget til at se Jer og en masse dejlige katte af alle racer, på gensyn d. 13.2.2011

[/CENTER]

Åben invitationen/“spisesedlen” i word-format eller i pdf-format
Åben tilmeldingsblanketten i word-format eller i pdf-format
<< Tilbage

Hvem er inviterede som dommere:?
Udstillede katte skal ikke nødvendigvis være bicolour, vel:?

[quote=dkkorat;492993]Hvem er inviterede som dommere:?
Udstillede katte skal ikke nødvendigvis være bicolour, vel:?[/quote]
Der endnu ikke accept fra dommere, men hold øje med hjemmesiden.
Eller tag chancen :stuck_out_tongue:

Nej katten behøver IKKE at være bicolour.
ALLE racer og farver er velkomne.:slight_smile:

[quote=dkkorat;492993]Hvem er inviterede som dommere:?
Udstillede katte skal ikke nødvendigvis være bicolour, vel:?[/quote]

Ja dommere må komme som en overraskelse, men så vidt jeg husker kan alle katte deltage … synes nemlig ikke lige mine somalier kan komme under betegnelsen bicolour :tihi:

Det kommer vel ganske an på, hvordan man oversætter bi-colour, som egt bare betyder to-farvet:p Dine SOM har da to farver på hvert hårstrå, så de hører da naturligvis til på et bi-colour show:høhø:
(Jeg ved godt, at bicolour i katteverdenen betyder, at katten har en hel del hvidt på sig;))

Er huskatte velkommen i veteran klassen? Er der ikke rabat ved 3 katte i dobbelt bur som på nogle andre hobbyer :?:)[SIZE=5]
[/SIZE]

Ja huskatte er velkommne i veteranklassen.
Nej der er ikke rabat.

Jeg har tilmeldt flg:

Marsini’s Yaba-Daba-Doo (perser)
Liden Kirsten’s Hr. Jesper (bimse)

Hmm… mon man skulle slæbe Hesten og Red Neck’en med en tur til Hvidovre??? tænketænke*

Det bliver jeg da nødt til at deltage i, også selvom Bertha er harlekin :smiley:

Jeg kommer nok også med en skovtrold eller to :slight_smile:

Nårh ja for der er jo sååååå laaaaangt for jer at skulle køre:høhø:

Brian si’r at han kun vil komme, hvis han kan få en mandfolkesnak med Cæsar - hans nyeste bedsteste vææææn i hele verden :smiley:

Gia må da også med - og så er det på min fødselsdag :smiley:
Så tilbringer jeg den da i godt selskab :ok:

cæsar komme desværre ikke, han kan dårlig være i pelsen af bare vigtighed efter Weekendens Tica show :S.

Jeg synes nu alligvel at Brian skulle overveje at komme. Yaba er der, og vise gerne hvordan man lever sammen med de der spidsnæser. :høhø:

For at præcisere:

ALLE racer er velkomne, uanset om de har hvidt på sig eller ej
Mængden af hvidt er heller ikke af betydning.

Det er en lille udstilling med plads til max 30 dobbeltbure.

Man må GERNE medbringe eget Sturdieshelter.

Jeg modtager tilmeldinger som vedhæftede filer.

Der er IKKE rabat ved flere tilmeldte katte.

Så er der en dommer klar.
Jan Kragh som nogen måske kender fra genetik aftener.

Husk at tilmelde i god tid, da der er begrænsede pladser.

Jeg har aldrig været på en hobbyudstilling…:ups: kan man trække certifikater

Nej… man kan “kun” have en rigtig hyggelig dag :slight_smile:

Takker… jamen jeg kommer da alligevel… og får en rigtig hyggelig dag

Nja… Man kan lidt mere end bare få en hyggelig dag…
Det er ikke tilladt at giver certifikater eller BIV, NOM BIS/BOX…
Men man konkurrerer nu alligevel om at blive den “Sødeste” i fx racen… eller udstillingens Sødeste Søde… ligesom at man har Publikums Favorit og nogle gange også dyrlægens…
Men et eller andet sted er det helt ligemeget… for man hygger sig helt fantastisk!
Det er fx især på hobbyudstillingerne, at jeg har lært udstillere, ejere, opdrættere fra helt andre racer at kende… Der er tid til at slappe af og kigge på hinandens racer og lære nyt…

Dommerne er oftest veletablerede opdrættere eller andre, som på en eller anden måde er kendt og respekterede indenfor katteverdenen…
Derfor kan man komme ud for følgende:
Birgit Larsen (Kvilles NFO) er dommer på hobbyshow… på bordet står en fertil Korathan… “Jeg har glædet mig til at se den race!!! Og har oven i købet læst standarden…”… herefter pilles lidt på en storspindende korathan… “Han er vel nok sød og dejlig!!! er han også en rigtig pæn Korat???” “Nej, jeg nominerer ham altså uanset - han skal vises frem på scenen!”

Eller… Etableret Perseropdrætter - der ikke ved en brik om korthår… ved synet af en ca 6 mdr gammel abypige… “Åhh… hvor er hun yndig… og så kysser hun!!!” “Nej, nu smelter jeg altså! Ja, du er nomineret… okay, så et lille kys mere”!

Jeg elsker simpelthen at få mine katte “bedømt” på hobbyshows!!! :thumbup: