Så fik jeg også killinger

Flere abyer - og blå endda :besvimer::besvimer:

Ja, jeg har aldrig set en blå aby endnu, så det glæder jeg mig til :slight_smile:

Tillykke med dem alle fire. Men sikke en lang fødsel!

Tillykke :slight_smile:
De bliver sikkert lige så bedårende og frække at kigge på som de plejer :slem: :slem:

[QUOTE=Lis Dahlstrøm;574553]
Hvad mener du med baguddrejede bagben? Hvad jeg har læst og set er det arveligt - ikke at det er et problem da de retter sig hurtigt.[/QUOTE]

Det kan være i forskellige grader. I mild grad er det måske bare tæerne på en fod, der bukker den forkerte vej, i slemme tilfælde kan benene nærmest minde om en proptrækker. Det er ikke arveligt. det skyldes at killingerne ligger i en uhensigstmæssig stilling inden den kommer til verden og senerne i benene derfor er for korte nogen steder. Det retter sig, når senerne lidt efter lidt bliver trænet og strakt.

Tak for lykønskningerne :slight_smile:
Desværre døde nr. 2 blå pige ved 7-tiden. Hun var ikke ret livlig da hun blev født og blev mere og mere inaktiv og døde 3½ time efter at hun var født.

Der var ingen synlig årsag og det lignede ikke noget jeg havde set før, så jeg tror at det har været en fabrikationsfejl. De tre andre har det alle fint og den langsomme starter har nu besat den bedste af alle dievorterne og sutter på livet løs :slight_smile:

Blå dreng

Blå pige

Vildtfarvet pige

Den lille blå pige vil da være sikker på at gøre sig bemærket fra start :tihi:

Det var synd med den ene blå pige, men de andre er vel nok kære :hjerte: Sikke nogle små, spidse kløer, de bliver født med, sådan nogle små mider. Jeg håber sandelig ikke for mormissen, det er dem, de baner sig vej med, når de skal ud :blegne:

Tillykke med mislingerne!

Godt at der ikke er billeder :stuck_out_tongue:

Stort til lykke med de små - dejlige billeder :slight_smile:

Venligst
Dorthe

Jo, det hænder skam at et pat små poter er det første, der kommer ud :slight_smile:
Men der er værre ting… I et af mine første kuld, så jeg til min rædsel et eller andet skrigende pink komme til syne som det første :blegne: Jeg troede at det var en vanskabt killing - men det viste sig at den lille dame bare blev født med tungen først :uha:

[QUOTE=Zunar-J5;574665]Tillykke med mislingerne!

Godt at der ikke er billeder :p[/QUOTE]
Der var jeg så ikke hurtig nok - eller noget i den retning :ups:

Super lækre mislinger :smelter:

Ærgerligt med den ene pige … men det sker jo desværre ind imellem :ked:
Det skete jo også for mig i det nyeste kuld og jeg satte pris på, at skal det ske, skal det være når de er helt, helt små - og ikke når først de har fået personlighed.

[QUOTE=Vivi_Fletcher;574687]Ærgerligt med den ene pige … men det sker jo desværre ind imellem :ked:
Det skete jo også for mig i det nyeste kuld og jeg satte pris på, at skal det ske, skal det være når de er helt, helt små - og ikke når først de har fået personlighed.[/QUOTE]

Enig. Det er nok det “nemmeste” dødsfald jeg har været ude for, hvis man kan tale om sådant. Man bliver selvfølgelig altid ked af at det føles lidt meningsløst og som spild af liv - og så havde hun nogle gigantiske ører, så det var også lidt ærgerligt. men hun var kun 3½ time gammel, så jeg havde ikke nået at få et forhold til hende endnu og hun nåede heller ikke at udvise personlighed, fordi hun simpelthen aldrig var en normal killing.

Stort Tillykke med babyerne!
Skønne billeder - synes altid Abyer er så nuttede når lige er kommet til verden :wink:

Ergeligt med den lille der ikke klarede den, men ja som du skriver, hellere nu end om 4 uger…!

Glæder mig til at følge dem!

/Mette

Trist med en ene blå, men skulle det være …

Sjovt at se så stor farveforskel der er på de to blå. Det bliver nok den lyse der bliver farvemæssigt mest korrekt

[QUOTE=Lis Dahlstrøm;574771]
Sjovt at se så stor farveforskel der er på de to blå. Det bliver nok den lyse der bliver farvemæssigt mest korrekt[/QUOTE]

Ja, det ville jeg også umiddelbart tro - men faktisk er den mørke varmere i farven end den lyse, så jeg er ikke sikker og så meget erfaring har jeg heller ikke med blå. Så vi får se, hvad bundfarven siger, når de bliver gamle nok. Typemæssigt ser den mørke pige ud til at blive bedst af de to og så må jeg indrømme at jeg altså godt kan lide en blå, der er rigtig kraftig blå. Det bliver i hvert fald sjovt at følge to så forskellige blå side om side.

Tillykke :slight_smile:

Ihhh, tillykke med småtlingerne! Fine billeder af mor Jinnie og ællingerne :hjerte:

Jeg har ikke lagt mig fast på et navnetema endnu, men jeg er fristet til at lave et London-kuld :slight_smile:
Tøserne var ikke ret store, 84 g og 88 g, men hannen er en fedebasse på 108 g.
Så jeg synes at det ville være lidt oplagt med:
Tick-Tag’s Big Ben (til hannen, naturligvis)
Tick-Tag’s Chelsea
Tick-Tag’s Penny Lane

Uhh, et London-kuld - god idé! og der er jo mange gode navne at vælge imellem - Piccadilly Circus er også en af mine favoritter :slight_smile:

Uhh Helle, jeg ved at du sjældent lader díg diktere og egentlig også er revnende ligeglad med hvad andre siger…
Men “Penny Lane” - det er bare så… almindeligt :wink: på grænsen til det ordinære…

Siger hende med Tick-Tags Cancan Dancing Satine :smiley: