Så fik vi killinger

Røskva fødte idag (og ja, der hersker lidt forvirring om hvorvidt det var på selve terminsdagen eller dagen før eller hvordan og hvorledes man nu beregner det xD).

Kl 18 gik slimproppen. Kl 18,50 var første killing ude. 115 gr vejede den (og spørg mig ikke om kønnet for det opgav jeg med den). Kl 19,08 kom nr 2. En han (tror jeg) på 108 gr. Kl 19,50 kom endnu en han (igen kun et ukvalificeret gæt) på 113 gr. Så havde vi hele 29 (!) min uden killinger, og så kom nr. 4 dumpende. En pige på 109 gr. Med hende kunne jeg slet ikke komme til navlestrengen, fordi resten af moderkagen stadig var inde i Røskva. Men den lille tøs var da ligeglad og pattede på den bagerste pat :smiley: Kl 21,20 kom den sidste killing (endnu en tøs, tror jeg, på 119 gr) og 10 min efter kom den sidste moderkage.

Så det var godt nok en hurtig fødsel, når man tænker på hun er førstegangsfødende. Hun klarede det bare så flot, og tog det heeelt roligt under det hele. Jeg var nede og suge slim på nr. 2 killing, da hun komplet ignorerede den, da den kom ud, men alt i alt synes jeg det er gået kanon xD

Nu ligger den nybagte mor med sine 5 små mislinger i en ren kasse, og hygger sig. Hun har drukket en opfrisker med æggeblommer, druesukker og kaffefløde under fødslen og resten bagefter, derudover har hun slugt godt med killingetørfoder + killingevådfoder og drukket en djævlens masse vand, så hun er ved godt mod xD Man kan ikke sige at hun tabte appetiten under fødslen xD

Så nu er jeg bare lettet over hvor gnidningsfrit det hele gik og nu krydser vi fingrer for at alt går som de skal :slight_smile:

Her kan I se det første billede af killingerne :slight_smile:

Poteknus Cemile

-forelsketnejjjjjjj-forelsket

Pragtfuld billede af en missemor med små kloner-love

Hvor er de bare lækre stort tillykke -wehuu

Åhhh de er da skønne… stort tillykke!!!

Sikke nogle fine mislinger…Stort tillykke med dem.Dejligt at det gik så godt:)

Hvor ser de dejlige ud, stort tillykke med dem
Hilsen Lisbeth

Nårh hvor er de kære Cemile, stort tillykke med flokken

Ihh, tillykke med alle de søde små mislinger -love -love -love -love -love

-wehuu Hvor er de bare kære -wehuu

Årh Hvor er de bare dejlige… Stort tillykke

Stort tillykke! Hvor er det dejligt at gik som det skulle… -forelsket-wehuu-thumbs

Nu er første vejning vel overstået, under stor opmærksomhed fra Røskva og alle killinger har taget på ^^ mellem 9 og 13 gr, så alt er bare godt :smiley:

Nu ligger de og hygger og de andre katte har lige snuset til killingerne. Utroligt at Røskva lader dem ^^ Men hun fremviser dem nærmest til dem, og slikker lidt på Alrune også gg

Nu er kassen lige blevet skiftet igen, så de kunne få noget rent at ligge på. Årrh, de er nu bare søde sådan nogle små killinger :slight_smile:

hvor er de bare skønne - KÆMPE tillykke :slight_smile:

Hvor er det en smuk blå farve :slight_smile: er hun Russian ? eller er der russian i hende

[quote=Miss T;53378]hvor er de bare skønne - KÆMPE tillykke :slight_smile:

Hvor er det en smuk blå farve :slight_smile: er hun Russian ? eller er der russian i hende[/quote]

-tihi nej det tror jeg ikke du skal regne med, hun opdrætter blå briter :stuck_out_tongue:

Åhhh hvor er de dejlige. Mit hjerte smelter altså så snart jeg ser sån nogle fine mini-briter -love

Hold op en lækker redefuld blå bamser . . . TIL LYKKE med dem og held og lykke for missemor, når det nu er hendes første kuld -forelsket -forelsket

Nøj…Hvor er de smukke.

Jeg er vild med blå katte.
-wehuu
HJERTELIG TIL LYKKE -rulleøjne

De bedste hilsner
Mona

Mange tak for de mange lykønskninger :slight_smile:

Ja, det skulle da meget gerne være Briter jeg har liggende i kassen, ellers må jeg da se at få ændret stamtavlen xD Meen Røskva er nu også en slank Brite, så at hun ligner lidt en Russian Blue på billedet kan jeg godt forstå :slight_smile: Hun er så en stor slank mis, så hvis hun nu bare ville tage det kilo eller 1½ på, som hun mangler, så ville hun være fin fin xD faderen til killingerne er tilgengæld en ordentlig basse, som til alle tidligere killinger har givet god bredde, så forhåbentligt vores også får hans bredde :slight_smile:

Hvor er de søde, tillykke med dem. -love [bigloony]

Stort tillykke med mislingerne og tak for kigget