Så gik uge 2 også :)

Ja så kom jeg også igennem uge 2´s træning, men er ikke helt tilfreds, for vægten siger stadigvæk det samme, der er intet sket… :venter:

Mandag:
Morgenmad: A38 0,5% fedt med hjemmelavet mysli.
Formiddagsmad: 1 appelsin
Middagsmad: ½ stk fuldkornsrugbrød 0,5% fedt med røget medister og ½ stk rugbrød med hvidløgsspegepølse 0,7% fedt
Eftermiddagsmad: 3 gulerødder
Aftensmad: Spinatfrikadeller med bromkål, ærter og gulerødder
Aftenskaffe: 1 skive frisk ananas.
Vand 4 liter + lidt mere.

Motion:
1 times hård træning i motionscenter,
10 min motionscykel, hver 50 sek - 60 sek spurt.
3 maskiner hvor jeg tager 312 stk med ½ min imellem
5 min motionscykel hver 50-60 sek spurt
3 maskiner hvor jeg tager 3
12 stk med ½ min imellen
10 løbebånd hvor de sidste 20 sek var spurt
træning med bold og mavemuskler
stræk ud

Gåtur på 3,21 km.

Tirsdag:
Morgenmad: 2 store gulerødder
Formiddagsmad: 1 skive frisk ananas
Middagsmad: 1 stk fuldkornsrugbrød 0,5% fedt med røget medisterpølse
Eftermiddagsmad: 1 skive frisk ananas
Aftensmad: ½ stk rugbrød med spinatfrikadelle og ½ stk rugbrød med leverposteg
Aftenskaffe: 1 lille håndfuld mandler

Motion:
Motionscenter step hold 1 time
Gåtur 2,96 km
Svømning 20 baner

Onsdag:
Morgenmad: A38 0,5 % fedt + 1 lille glas mælk.
Formiddagsmad: 1 gulerod
Middagsmad: 1 stk rugbrød med hvidløgsspegepølse 0,7 % fedt
Eftermiddagsmad ½ stk rugbrød med frikadelle
Aftensmad: ingenting.
Aftenskaffe: 7 saltstinger og en gulerod

Motion:
Motionscenter ligesom mandag.
Motionscenter step hold 1 time og 20 min.

Torsdag:
Morgenmad: a38 0,5 % fedt
Formiddagsmad: 1 skive frisk ananas
Middagsmad: 1 stk rugbrød med røget medister
Eftermiddagsmad: varm tomatsuppe med hvidløg og chili.
Aftensmad: ingenting
Aftenskaffe: 1 lille stykke kage.

Motion:
Gåtur i bakker 2,66 km

Fredag:
Morgenmad: A38 0,5 % fedt
Formiddagsmad: ingenting
Middagsmad: 1 stk rugbrød med hvidløgsspegepølse 0,7 % fedt.
Eftermiddagsmad: ingenting
Aftensmad: Tomatsuppe med hvidløg og chili.
Aftenskaffe: 2 appelsiner.

Motion:
Motionscenter ligesom mandag og onsdag morgen.

Vægt: 91,4 kg! :yikes:

Og denne uge har jeg virkelig gået til den, og presset mig selv rigtig meget når jeg har været nede og træne, men intet er sket, er mega skuffet og sur over at vægten ikke har rykket sig siden jeg gik igang før jul… Jeg ved jeg har nogle problemer med mit skide kolesteroltal og det kan gøre at jeg ikke har nemt ved at tabe mig, meeeen alligevel… HM!!! Denne gang har vi så ikke fået tjekket om jeg har tabt nogle cm nogle steder, men det må jeg se næste uge om der er faldet noget der… :venter:

Det var den hjemmelavet kostplan og træning for denne uge, nu må vi se hvormeget det bliver til i næste uge :wink:

Rigtig god weekend til jer alle sammen, nu vil jeg smutte ned i motionscenteret og få sved på panden :wink:

For det første skal du huske at muskler vejer mere end fedt, og du har sikkert opbygget en masse muskelmasse med din motion.

Men jeg bryder mig bestemt ikke om din kostplan …For det første får du lidt mad, og for det andet og meget vigtig, får du alt alt for lidt protein - Husk på at protein er kroppens byggesten, og masser af protein skal der til, både når man motionerer og især hvis man ønsker et godt vægttab.

Kære Marianne

Jeg synes du er sej med motionen.
Jeg bider mærke i flere ting, som jeg vil kommentere:
Vedr. vægten - så skal du ikke være trist over at den ikke er gået ned. Måler du dig med målebånd? Hvis ikke vil jeg anbefale dig at gøre det.
Muskler har nemlig en anden massefylde end fedt, dvs. 1 kg muskler fylder mindre end 1 kilo fedt, så du kan godt have omdannet noget fedt til muskler, og så tabt dig i cm.

Det ser ud som om du faktisk får for lidt kalorier - ja, det kan man godt.
Bruger du et kostbereningsprogram a la madlog eller madital?
Ellers vil jeg anbefale det, så du kan se hvad du får af kalorier, energi-fordeling osv.

Kan ikke huske om du har talt med en diætist?

Men klø på med motionen - det er godt på alle måder:-)

Ved godt at kosten ikke er helt optimal, men det er dovenskaben som tager over, når drengene ikke er hjemme og jeg bare er mig, så gider jeg simpelhen slet ikke at skal lave mad til bare mig, og fryseren har været helt tom, så der var ikke engang noget jeg kunne tage op, men regner med at næste uge når Lucas igen kommer hjem at det bliver en del anderledes, har ihvertifald lavet madplan over normal madforbrug. Og skal jo også lige ud af ens gamle dumme vaner inden man kan helt lave nogle nye :wink:

Er begyndt at måle mig flere steder, men fik ikke gjort det i går til vejningen så må se på fredag og der er noget der har ændret sig, håber jeg godt nok… har heldigvis ikke mistet gnisten endnu, men den er lidt trist nu der ikke sker noget, som man kan se på vægten eller mærke på kroppen…

[QUOTE=Leumica;1009522]Ved godt at kosten ikke er helt optimal, men det er dovenskaben som tager over, når drengene ikke er hjemme og jeg bare er mig, så gider jeg simpelhen slet ikke at skal lave mad til bare mig, og fryseren har været helt tom, så der var ikke engang noget jeg kunne tage op, men regner med at næste uge når Lucas igen kommer hjem at det bliver en del anderledes, har ihvertifald lavet madplan over normal madforbrug. Og skal jo også lige ud af ens gamle dumme vaner inden man kan helt lave nogle nye :wink:

Er begyndt at måle mig flere steder, men fik ikke gjort det i går til vejningen så må se på fredag og der er noget der har ændret sig, håber jeg godt nok… har heldigvis ikke mistet gnisten endnu, men den er lidt trist nu der ikke sker noget, som man kan se på vægten eller mærke på kroppen…[/QUOTE]

Bare du husker at det er proteiner som sætter forbrændingen op.
Bedste slanke resultat får man, hvis forbrændingen holdes kørende, dvs omkring 6 måltider hver dag, fordelt på 2 - 3 størrere måltider og resten mellemmåltider. Hvis du kan få det ind som en vane, er jeg slet ikke i tvivl om, at du nok skal nå det resultat du ønsker dig - Pøj,pøj :slight_smile:

[QUOTE=Leumica;1009491]Ja så kom jeg også igennem uge 2´s træning, men er ikke helt tilfreds, for vægten siger stadigvæk det samme, der er intet sket… :venter:

Mandag:
Morgenmad: A38 0,5% fedt med hjemmelavet mysli.
Formiddagsmad: 1 appelsin
Middagsmad: ½ stk fuldkornsrugbrød 0,5% fedt med røget medister og ½ stk rugbrød med hvidløgsspegepølse 0,7% fedt
Eftermiddagsmad: 3 gulerødder
Aftensmad: Spinatfrikadeller med bromkål, ærter og gulerødder
Aftenskaffe: 1 skive frisk ananas.
Vand 4 liter + lidt mere.

Motion:
1 times hård træning i motionscenter,
10 min motionscykel, hver 50 sek - 60 sek spurt.
3 maskiner hvor jeg tager 312 stk med ½ min imellem
5 min motionscykel hver 50-60 sek spurt
3 maskiner hvor jeg tager 3
12 stk med ½ min imellen
10 løbebånd hvor de sidste 20 sek var spurt
træning med bold og mavemuskler
stræk ud

Gåtur på 3,21 km.

Tirsdag:
Morgenmad: 2 store gulerødder
Formiddagsmad: 1 skive frisk ananas
Middagsmad: 1 stk fuldkornsrugbrød 0,5% fedt med røget medisterpølse
Eftermiddagsmad: 1 skive frisk ananas
Aftensmad: ½ stk rugbrød med spinatfrikadelle og ½ stk rugbrød med leverposteg
Aftenskaffe: 1 lille håndfuld mandler

Motion:
Motionscenter step hold 1 time
Gåtur 2,96 km
Svømning 20 baner

Onsdag:
Morgenmad: A38 0,5 % fedt + 1 lille glas mælk.
Formiddagsmad: 1 gulerod
Middagsmad: 1 stk rugbrød med hvidløgsspegepølse 0,7 % fedt
Eftermiddagsmad ½ stk rugbrød med frikadelle
Aftensmad: ingenting.
Aftenskaffe: 7 saltstinger og en gulerod

Motion:
Motionscenter ligesom mandag.
Motionscenter step hold 1 time og 20 min.

Torsdag:
Morgenmad: a38 0,5 % fedt
Formiddagsmad: 1 skive frisk ananas
Middagsmad: 1 stk rugbrød med røget medister
Eftermiddagsmad: varm tomatsuppe med hvidløg og chili.
Aftensmad: ingenting
Aftenskaffe: 1 lille stykke kage.

Motion:
Gåtur i bakker 2,66 km

Fredag:
Morgenmad: A38 0,5 % fedt
Formiddagsmad: ingenting
Middagsmad: 1 stk rugbrød med hvidløgsspegepølse 0,7 % fedt.
Eftermiddagsmad: ingenting
Aftensmad: Tomatsuppe med hvidløg og chili.
Aftenskaffe: 2 appelsiner.

Motion:
Motionscenter ligesom mandag og onsdag morgen.

Vægt: 91,4 kg! :yikes:

Og denne uge har jeg virkelig gået til den, og presset mig selv rigtig meget når jeg har været nede og træne, men intet er sket, er mega skuffet og sur over at vægten ikke har rykket sig siden jeg gik igang før jul… Jeg ved jeg har nogle problemer med mit skide kolesteroltal og det kan gøre at jeg ikke har nemt ved at tabe mig, meeeen alligevel… HM!!! Denne gang har vi så ikke fået tjekket om jeg har tabt nogle cm nogle steder, men det må jeg se næste uge om der er faldet noget der… :venter:

Det var den hjemmelavet kostplan og træning for denne uge, nu må vi se hvormeget det bliver til i næste uge :wink:

Rigtig god weekend til jer alle sammen, nu vil jeg smutte ned i motionscenteret og få sved på panden :wink:
[/QUOTE]

Jeg giver de andre ret, flere proteiner og flere måltider, men! med den mængde mad og træning så burde du altså kunne se et fremskridt, er du helt sikker på, at du har fået skrevet ALT ned, og ikke snyder dig selv?? Kender flere der er hammer gode til at snyde sig selv ;))) og så forstår de ikke, at de ikke taber sig. Men jeg synes du er sej!!!

I øvrigt, så spiser du jo ALT for lidt…du må da være helt skidt tilpas, når du træner så meget…pas på dig selv…

Du spiser helt forkert.:slight_smile: Alt for lidt, og det du spiser indeholder for mange kulhydrater og for lidt protein og alt for lidt fedt.
Jeg véd at det strider imod hvad vi altid har fået at vide, men du kommer ikke til at tabe dig på den diæt.
Tro mig, jeg har kæmpet med overvægt det meste af mit liv.

Prøv at læse lidt om stenalderkost, her er et sted at starte:http://paleo-kost.dk/start-her/kom-i-gang/

Pøj pøj med det :ok:

Jeg tænker også at du spiser helt forkert - jeg kan kun anbefale at du forsøger dig med fx madlog , som både hjælper dig med rette mængde proteiner, fedt og kulhydrater… Jeg brugte madlog i et halvt år og tabte knap 25 kg på kostomlægning alene (jeg dyrkede i forvejen motion dog uden synligg effekt) … Du skal spise lang mere - og det behøver ikke være svært eller tidskrævende! Man behøver jo ikke lave varm mad , aftensmaden kan fint bestå af rugbrød, æg/advokado/hytteost gerne med salat(kan laves til flere dage af gangen) peppet op med mager feta, dresssing mv. Det tager ikke lang tid og man føler at man får et godt måltid…

[QUOTE=Theomilou;1009546]Du spiser helt forkert.:slight_smile: Alt for lidt, og det du spiser indeholder for mange kulhydrater og for lidt protein og alt for lidt fedt.
Jeg véd at det strider imod hvad vi altid har fået at vide, men du kommer ikke til at tabe dig på den diæt.
Tro mig, jeg har kæmpet med overvægt det meste af mit liv.

Prøv at læse lidt om stenalderkost, her er et sted at starte:http://paleo-kost.dk/start-her/kom-i-gang/

Pøj pøj med det :ok:[/QUOTE]

Enig - pas på med kulhydraterne. Spis heller ikke for meget frugt, da det OGSÅ er sukker. Og faktisk er rodfrugter (og herunder gulerødder) også lidt en ‘synder’ i den retning. Spis hellere grøntsager, der vokser ‘over jorden’. Spinat, kål i alle afskygninger, broccoli mv. er SUPERgod kost.

Kød og MASSER af grøntsager er vejen frem. Jeg har selv lige smidt 7-8 kilo ved (stort set) at udelukke sukker, brød, pasta, ris og kartofler fra min kost. Jeg spiser fede oste, smør, piskefløde, bacon, kød, fisk, æg - og MANGE grøntsager. Og jeg har ikke motioneret overhovedet. :wink:

Held og lykke med vægttabet! :slight_smile:

Som de andre siger, du spiser alt for forkert. Og jeg kan slet ikke forstå hvordan du kan fungere med det madindtag og alt den træning uden at blive dårlig.

Da jeg var igang med træning/vægttab var det sindsygt vigtigt at starte dagen med et ordentligt måltid så jeg får min krop igang. Noget af det bedste jeg har spist er grød af forskellige slags müsli eller havregrød og så toppet med nødder, frisk/tørret frugt, kerner og gulerodssaft. Det er mange kalorier for dagen, men det virker perfekt for mig når jeg skal træne.

Frokost og aftensmad har været mere proteinfikseret hvor jeg har forsøgt at spise kød med grønt og undgået kulhydrater. Til gengæld har jeg ikke været fedtforskrækket, men har spist masser af ost osv.

Brød har aldrig gjort noget godt for mig - jeg spiser det kun som madpakke når jeg skal på uni. Ellers er salater med kød/æg en god ting når jeg er herhjemme, ligesom hytteost og andre magre oste smager godt i salater. Tun/æggesalat du selv laver er også et godt alternativ til det pålæg du pt. spiser hvis du gerne vil ha brød til frokost.

Mellemmåltider når du træner så hårdt kan også med fordel bestå af en proteinbar (undgå de billige der indeholder meget sukker) eller tørret frugt og mandler som også kan give noget energi at køre videre med i træningen.

Spiste og trænede jeg som du gør der ville jeg ophobe litervis af væske og ende med at ligne en spærreballon. Hvis det skal være nemt, så steg en kyllingefilet til aftensmad og spist med mager yoghurt/skyr rørt med krydderi og en gulerodssalat i en olie/eddike dressing. Så rammer du en meget bedre sammensætning af din kost.

[QUOTE=Diana F;1009570]Enig - pas på med kulhydraterne. Spis heller ikke for meget frugt, da det OGSÅ er sukker. Og faktisk er rodfrugter (og herunder gulerødder) også lidt en ‘synder’ i den retning. Spis hellere grøntsager, der vokser ‘over jorden’. Spinat, kål i alle afskygninger, broccoli mv. er SUPERgod kost.

Kød og MASSER af grøntsager er vejen frem. Jeg har selv lige smidt 7-8 kilo ved (stort set) at udelukke sukker, brød, pasta, ris og kartofler fra min kost. Jeg spiser fede oste, smør, piskefløde, bacon, kød, fisk, æg - og MANGE grøntsager. Og jeg har ikke motioneret overhovedet. :wink:

Held og lykke med vægttabet! :)[/QUOTE]

Har du fået undersøgt blodtrykket bagefter?? Det er fordi, jeg så en udsendelse med en der kun spiste proteiner og grøntsager, og han tabte sig (flot) men hans tal blev dårligere i form af blodtryk, kolestorol osv…

Mon det var pga. hans kostvaner Yvonne ?
Da jeg fik konstateret diabetes for få år tilbage, og ændrede mine kostvaner, spiste/spiser jeg nogenlunde som Diana beskriver. Jeg tabte mig 27 kilo over relativ få måneder, og det gjorde intet dårlig ved mit blodtryk, og fik en lille plus på kolestorol området idet mine kolestoroltal sænkede sig lidt. Som diabetiker er man til kontrol flere gange om året, hvor man bla. får målt blodtryk og kolesterol, desuden er jeg så heldig at have en knald-hamrende dygtig diætist som hjalp mig med at få stoppet protein ind i næsten alle mine måltider.

Hmm…se det kan jeg jo ikke huske Alice :wink: synes bare at mange dieætister siger man ikke bare må fjerne alle kulhydrater som brød og kartofler…men hvad ved jeg :wink: jeg tabte selv 10 kg på at tælle point fra vægtvogterne, og jeg drak både rødvin og spiste chokolade, hver aften SS

Man skal heller ikke fjerne kulhydrater fuldstændig, det er ikke sundt :-). Kulhydrater kan få i mange ting, jeg spiser havregryn med minimælk hver morgen, her er masser af kulhydrater, men de mere ‘sunde’ tomme kulhydrater undgår jeg til en vis grad - Dog ikke så heftig mere som tidligere. Måske jeg lige skal snuppe en måned eller to efter min gamle plan, jeg synes bukserne strammer her efter jul :slight_smile:

Jeg synes dem der ligger inde med nogle gode planer skulle ligge dem ud på siden :wink: jeg synes det er fedt med lidt inspiration…(og ved godt de fleste der har sådanne nogle er tilrettelagt efter dem personligt) men det giver bare et kick :wink:

Jeg hjælper gerne med råd efter mine erfaringer, men at lægge min plan ud giver ingen mening, da den er lavet ud fra at jeg har diabetes.

ja tak til masse af råd, jeg har ikke en særlig god fantasi til at lave forskellige mad til hverken morgenmad, frokost eller aftensmad, og jeg er VILD kræsen, så det går det specielt heller ikke nemmere at finde på nye sunde ting…

Men har da fundet et par opskrifter som jeg vil prøve af, og hvis de smager, skal jeg nok ligge dem ud og sige hvordan det er gået :slight_smile:

Jeg vil tilslutte mig i og sige at du spiser helt forkert. Madlog er en rigtig god ide, da man får øjenene op for de “skjulte” kallorier. Mit råd er st spise grøntsager og mange af dem. Jeg har flere gange fulgt de danske vægtkonsulenters principper du kan finde opskrifter der passer til på denne side http://opskrifter.heede.dk/ der burde selv en kræsenpind kunne finde inspiration. Jeg er selv ret kræsen, men har fundet mange opskrifter som jeg bruger igen og igen. Opskrifterne er til en person og de mætter.
Hvis du er doven med at lave mad så lav til to dage af gangen, det gør jeg altid - nogle gange også større portioner så der er til fryseren eller madpakke - vi har microbølgeovn på mit arbejde så opvarmnig er ikke noget problem. Opskriftbøgerne fra DDV er også gode og jeg tror man kan låne dem på biblioteket.
En sidste ting - drop sukker helt. Sukker er bestemt ikke din ven i denne situation.
Held og lykke med projektet.

[QUOTE=Leumica;1009860]ja tak til masse af råd, jeg har ikke en særlig god fantasi til at lave forskellige mad til hverken morgenmad, frokost eller aftensmad, og jeg er VILD kræsen, så det går det specielt heller ikke nemmere at finde på nye sunde ting…

Men har da fundet et par opskrifter som jeg vil prøve af, og hvis de smager, skal jeg nok ligge dem ud og sige hvordan det er gået :)[/QUOTE]

Jeg synes ikke lige, jeg kan se, det er blevet nævnt ovenfor. Men problemet med at spise alt for få kalorier og alt for lidt fedt er, at kroppen reagerer negativt på det. Når kroppen ikke får tilført resurser, vil den forsøge at holde på dem, den allerede har. Derfor nedsætter den forbrændingen. Og hvis det har stået på et stykke tid, er det rigtig svært at få forbrændingen sat op igen. Jeg kan faktisk ikke huske, om stofskiftet også er involveret her, men pointen er bare, at kroppen vil indrette sig efter, hvor mange resurser den tilføres.

Faktisk er det også den reaktion, der ofte er skyld i, at folk ender med at have yoyo-vægt. Hvis man i længere tid har spist mindre, end kroppen har brug for til almindeligt vedligehold - også selv om det er en fornuftig mængde - så skal man ikke tro, man lige pludselig kan give sig til at spise “normalt”, bare fordi man har tabt det antal kilo, man har sigtet efter. For nu har kroppen indrettet sig på det, og så tager man på igen, hvis man spiser mere. Det er også derfor, folk ofte tager mere på, end de har tabt, når de tager på igen.

Så kroppen er et virkelig fintunet system, som du skal passe på ikke at få alt for meget ud af balance. Lidt ud af balance er jo nødvendigt, hvis man vil tabe sig, men kun lidt, så systemet ikke går fuldstændig i baglås.