Så har Daisy født

Min lille smukke pige fødte igår, og jeg ville gerne have lavet en online fødsel så i alle herinde kunne have fulgt med. Men det nåede jeg ikke, for Daisy og jeg lå i sengen og tog os en lur, da hun vækkede mig et højt mijau efterfulgt af presseveer. :høhø: Meget effektivt vækkeur, skulle jeg hilse at sige.

Nå, men Daisy blev sat i kassen, og så skulle jeg ellers holde i pote imens hun råbte. Der gik ikke længe inden første killings fostersæk dukkede frem, og så var den ellers bare der. Jeg var tålmodig, indtil at bagpoterne begyndte at se lidt blå ud, så besluttede jeg mig for at hjælpe hende.

Ud kom nr 1 kl 13:28 - 83 g
Og så startede baby-kanonen ellers bare:
Nr 2, kl 13:37 - 76 g
Nr 3, kl 13:47- 70 g
Nr 4, kl 14:04 - 75 g
Nr 5, kl 14:12 - 75 g
Nr 6, kl 14:43 - 80 g
Og nr 7, kl 15:02 - 72 g

BUM. :rock: Sådan føder man åbenbart, 7 killinger på 1½ time. I kan nok tro at jeg blev sat på arbejde imens den unge dame fødte. Jeg fik både lov til at suge og tørre imens hun pressede og åd moderkager som om hun fik penge for det. Jeg nåede knapt at opdatere på facebook. :stuck_out_tongue:

Det der med farve og køn er jeg noget usikker på, men en ting er sikker. De er alle sammen spottede tabbyer og korthårede orientalere. :høhø:
Her til morgen er der stadig liv i alle 7, og Daisy tager faktisk det der med at være mor ret cool. Med mindre at babyerne siger en lyd når jeg holder dem, så er festen slut og mor skal have sin baby tilbage! :venter:

WOW det var ikke så lidt - stort tillykke.

Her var der også fødsel i går, men det blev kun til en enkelt lille vildtfarvet pige, så hvis Daisy får problemer med at klare alle syv har Hawaii måske plads til en enkelt eller to.

Fantastisk - der har sandelig været fart på.:smiley:
Stort tillykke :flag::flag::flag::flag::flag::flag::flag: med dem alle sammen.:hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte: :thumbup:

[QUOTE=Wijelo;1312523]WOW det var ikke så lidt - stort tillykke.

Her var der også fødsel i går, men det blev kun til en enkelt lille vildtfarvet pige, så hvis Daisy får problemer med at klare alle syv har Hawaii måske plads til en enkelt eller to.[/QUOTE]

Det er faktisk rigtig godt at vide, og tillykke med din pige, de er jo ikke så store når der er så mange. Så jeg skriver lige til dig hvis nogen af dem halter efter i vægt er det ok?

Det er helt ok :slight_smile:
Hawaii fødte kl. 16.30 I lille pige på 76 gram. Hun vejer her til morgen 92 gram så der er god næring i mælken.

[QUOTE=Wijelo;1312527]Det er helt ok :slight_smile:
Hawaii fødte kl. 16.30 I lille pige på 76 gram. Hun vejer her til morgen 92 gram så der er god næring i mælken.[/QUOTE]

Ja det er fløde der er i de babser så. Jeg har ikke vejet Daisys i dag. Det gør jeg lige senere.

5 dage senere er de her stadig alle sammen. Med deres midlertidige navne.
De vokser langsomt men sikkert, og Daisy er en vidunderlig mor.
Jeg havde et par opdrættere på besøg igår, som var enige med mig i farver og køn.
Altså bortset fra Blå og Choko som vi ikke er helt sikre på er sølv endnu. :slight_smile:

:hjerte:

De er bare så skønne :hjerte: Og mange :tihi: Endnu en gang tillykke med dem :hjerte:

Hvor er det dejligt at høre :slight_smile:

Så er der gået en uge og de er her stadig alle sammen. :hjerte:
Jeg havde besøg af et par opdrættere i fredags som var enige med mig i farver og køn. Og så er vi stadig i tvivl om hvorvidt Choko og Blå er med sølv. :tihi:

Dejligt at høre :slight_smile:

Så blev killingerne 18 dage gamle.
Det har lidt været en hård uge, for Daisy fik mastitis som gav feber, kvalme, nedsat appetit og smerter. Så jeg har den sidste uges tid haft mit at se til med at holde vægten på killingerne, få mad og medin i Daisy, som da hun endelig begyndte at få det bedre, besluttede sig for at killingerne skulle flytte UD af den killingegård jeg har opsat til hende.

Men hey, jeg skal jo prøve at være opdrætter, og så er det bare hvad der følger med. :tihi:

Jeg har også fundet på navne til dem nu, hvor jeg føler mig mere sikker på at de alle sammen klarer den.
Så her er navnene:
Stor - Max Qourdlepleen sortsølv spottet han
Blå - Blart Versenwald III sortsølv spottet han
Perle - Dionah Carlinton sortsølv spottet hun
Choko - Cynthia Fitzmelton chokolade (sølv?) spottet hun
Rød - Yooden Vranx sort spottet han
Sølv - Alice Beeblebrox sort spottet hun
Lille - Benjy Mouse sortsølv spottet han

Og så var jeg så heldig at jeg lige fik snuppet et fællesbillede af dem alle idag. 18 dage gamle

Stammer navnene fra en TV-serie eller en bog ?

Jeg genkender ikke nogen af dem, så det er ikke noget jeg har set eller læst :ups:

[QUOTE=Eva;1313319]Stammer navnene fra en TV-serie eller en bog ?

Jeg genkender ikke nogen af dem, så det er ikke noget jeg har set eller læst :ups:[/QUOTE]

Hitchhiker’s guide to the galaxy

Jeg ved godt at jeg er vildt dårlig til at opdatere herinde. MEN!
Jeg har lavet en side på facebook hvor man kan følge killingerne, jeg ligger videoer og billeder derind næsten dagligt:
https://www.facebook.com/daisyskillinger/

De små blev 5 uger gamle igår, og nu begynder de virkelig at være søde og sjove og vise personlighed.
Alle spiser vådfoder, og Cynthia (Choko) startede på tørfoder allerede i sidste uge. Damen kan lide mad. :tihi: