Så har dyrlægen været

Og give mine killinger et skud penicillin.

Og aflive 2 katte mere.

Solveig var begyndt at blive sløv.
Solveig har i sin tid været så frygtelig underernæret at det var et spørgsmål om hun overlevede eller ej.
Det gjorde hun. Men jeg har altid vidst at hun ikke ville blive ret gammel, for så underernæret som hun har været, har hendes organer taget skade, og det var et spørgsmål om tid før hun ville blive påvirket af det.
Solveig fik 4½ gode år.

Verner har altid haft kræft (en stor knude under bugen som vi først troede var en brok), og nu tog vi afsked.
Knuden var begyndt at vokse, og der var kommet 3 nye.

Nu må det være nok for de næste mange år.

Jeg har i år mistet 7 katte.
Og ikke én af dem er død af alderdom…

Jeg ved godt at når man som jeg har de katte der tidligere har været sultet og misrøgtet og mishandlet, så er der stor risiko for de ikke bliver gamle, men hvor er det dog hårdt.

Det værste er at Karla begynder at virke lidt gammel. Og da ingen jo ved hvor gammel hun er, da hun er en “smid ud af bil” kat, er jeg bekymret.

Jeg synes slet ikke jeg kan holde ud at skulle miste flere katte lige nu.

Så nu har jeg “kun” 22 katte, hvoraf de 5 er killingerne.

Hilsen Dorte der er trist…

:rip: Solveig og Verner :ked:

Puha, jeg kan godt forstå, du synes, det er hårdt -kramer

Jeg kom til at tænke på om du har fået de syge testet for FIV/FeLV?
Eller det har dyrlægen slet ikke haft mistanke om?

Hvor gør det mig ondt for dig, det du og dine har været igennem er mere en rigeligt for de næste mange år.
Lidt trøst til dig. Du har givet dine misser et dejligt liv i den tid de har været hos dig. De vil hilse dig med glæde og tak, når i mødes igen.
Knus Elin

Det har godt nok været et hårdt år for dig!!

Du siger det selv: “Jeg ved godt at når man som jeg har de katte der tidligere har været sultet og misrøgtet og mishandlet, så er der stor risiko for de ikke bliver gamle, men hvor er det dog hårdt.”
Det er nogle hårde odds du har valgt!

:kram::kram::kram::kram:

Hvor gør det mig ondt for dig.
Jeg ved hvor ondt det gør at miste sine dejlige dyr.
Nu må solen snart skinne på dig og det hele vende til noget godt.
Trøstekram Lisbeth

Det var da godt nok en barsk mandag . . . . . :frowning:

-kramer

Håber det bedste for dine killinger :kryds:

Husk på, at i den tid kattene har været hos dig, har du givet dem et værdigt liv, og du har bragt deres liv til en værdig slutning :rip: - det er en flot indsats du gør for de herreløse katte :thumbup:

ladies and gent always knows when to leave - og det giver du dem muligheden for Dorte… det er stort… og du tager smerten med i købet… det er endnu større…

Der sidder nogle meget meget meget lykkelige misser og venter på dig ved regnbuebroen som allesammen fortæller om deres mor der gav dem en ekstra chance her i livet og et værdigt farvel… bedre bliver det ikke!!

:kram: :kram: :kram: :kram: :kram:

-kramer Dorte, jeg ville ønske at det snart vender for dig :ked:

Åhh det gør mig ondt :sorry:

Forhåbentlig går det kun godt fremaf -kramer

[quote=Vivi_Fletcher;186930]Jeg kom til at tænke på om du har fået de syge testet for FIV/FeLV?
Eller det har dyrlægen slet ikke haft mistanke om?[/quote]

Nej, de er ikke testet.

Vi ved jo godt hvad de er døde af.

William faldt ned fra reolen, og brækkede ryggen
Elmer og Gustav lod jeg aflive da de blev urenlige, fordi de fik frataget deres kattelem, og de kunne ikke undvære friheden.
Oliver fik FIP.
Clemens fik en hjerneblødning.
Anton lod jeg sove ind, fordi han igen var skvattet over sine egne ben. (der er en tråd herinde om sidste gang han gjorde det)
Solveig og Verner har jeg længe vidst det snart var tid, og så blev det nu, hvor dyrlægen var her og det var godt vejr så vi kunne sidde i haven og få sprøjten.

Så der har ikke været grund til at teste, da de forskellige dødsfald jo ikke har noget med hinanden at gøre, men bare falder sammen inden for kort tid.

Hilsen Dorte der nok vil tude sig i søvn i nat.

[quote=alleos7;187233]Nej, de er ikke testet.

Vi ved jo godt hvad de er døde af.

William faldt ned fra reolen, og brækkede ryggen
Elmer og Gustav lod jeg aflive da de blev urenlige, fordi de fik frataget deres kattelem, og de kunne ikke undvære friheden.
Oliver fik FIP.
Clemens fik en hjerneblødning.
Anton lod jeg sove ind, fordi han igen var skvattet over sine egne ben. (der er en tråd herinde om sidste gang han gjorde det)
Solveig og Verner har jeg længe vidst det snart var tid, og så blev det nu, hvor dyrlægen var her og det var godt vejr så vi kunne sidde i haven og få sprøjten.

Så der har ikke været grund til at teste, da de forskellige dødsfald jo ikke har noget med hinanden at gøre, men bare falder sammen inden for kort tid.

Hilsen Dorte der nok vil tude sig i søvn i nat.[/quote]

trøste -kramer

:hjertetildig::hjertetildig:

Stakkels dig… det må være hårdt, men du og vi ved, at hos dig har de haft det godt…

:rip:

Dorte…jeg tager virkelig hatten af for dig :blomstergave:denne buket er fra misserne; som du gav et værdigt liv; og som ikke er mere.

Det er hårdt…men jeg er sikker på, at du ikke ville være anderledes.

Vi tog også Tuula, selvom vi vidste, at hun havde HCM.
Tuula fik 4 gode år.

Vi får :slight_smile: og vi mister…:ked:

-kramer

Lige netop FIV/FeLV viser sig jo netop “bare” ved at nedsætte immunforsvaret. Så for din egen skyld ville jeg måske overveje at teste kattene.

-kramer

Hvordan går det i øvrigt med killingerne og deres øjne?

Hold op Dorthe -kramer det har du ikke fortjent.
Heldigvis er de alle glade nu og venter spændt på dig ved regnbuebroen. Imens hopper og leger de med hinanden -kramer

Det er jeg utroligt ked af at høre, det har været en hård omgang for dig. :ked:

KH

Sofie

[quote=Vivi_Fletcher;187287]-kramer

Lige netop FIV/FeLV viser sig jo netop “bare” ved at nedsætte immunforsvaret. Så for din egen skyld ville jeg måske overveje at teste kattene.

-kramer

Hvordan går det i øvrigt med killingerne og deres øjne?[/quote]

De har fået en gang penicillin.

Jeg valgte jo at konsultere en anden dyrlæge, da den første på trods af at han var flink, og virkede kompetent, ikke havde helt styr på tingene.

Killingerne har nemlig herpes.

Størstedelene af mine katte er jo fra internat, så deres fortid kendes ikke.
De kan såmænd let have herpes (dyrlægen idag sagde at chancen for at mindst én af dem havde det var større end for at ingen af dem havde)

Killingerne er så desværre lette ofre, da de jo ikke har fået helt optimalt fra deres mor.

Dyrlægen siger dog at jeg ikke skal male fanden på væggen, da der er mange katte der har herpes, og at det som regel ikke er et problem for kattene.

Det kunne blusse op i forbindelse med stress, f.eks ved flytning, men jeg har jo besluttet at beholde killingerne så det er ikke nogen problem.

Da killingerne dog er så små, fik de et skud penicillin, og så skyller vi ellers øjne hele tiden og igen.

Så de har det fint, og nu vaccinerer vi dem så om 10 dage når de er 8 uger, så skal de godt nok stadig have ved 12 og 16, men det skulle de jo have haft alligevel.

Det var planen at de alle skulle neutraliseres og øremærkes ved 12 uger, men fordi de er så små, venter vi til de er 16 uger, så burde de have indhentet det meste.

Hilsen Dorte der dog finder små lyspunkter i killingerne og de andre katte…