Så kom kattelemmen

Ja så kom den endelig :slight_smile:
Og Tommy fik sat den i, han havde ellers ikke den store lyst da vi har været på marked i dag hvor vi har gået en del:D
Men som jeg sagde til ham…Det kan da ikke være det store problem, du ved da at misserne hjælper…og det gjorde de, jeg tror ikke at det var til gavn hele tiden, sådan lød det ihvertfald ikke af og til:høhø:

Tak til Mega for at fortælle om den gode kattelem, skønt at man aldrig mere skal være bange for poter som bliver klemt i lemmen:thumbup:
Nu skal vi bare have alle til at turde gå gennem den, der er nemlig et par af dem som syntes at den er MEGET farlig :uha:

Altså den familie…
Jeg får altid smilet frem når jeg ser dine billeder!!
Og lille Kalle… :hjerte::hjerte::hjerte:

TYPISK…den bette knallert sidder MIDT i værktøjskassen. :rock:
OG resten “hjælper” :høhø:
Hele sceneriet kunne lige så godt have været her…blot har Poul ikke så meget hår som Tommy :klapper:

Ja, Kalle ser ud til at være så god til at komme med gode råd til Tommy. Herligt. :smiley:

Men lemmen - virker den så?

Jo jo, den virker fint…takket være Kalle, han har jo ingen tommelfingre :høhø:

Hvor er de bare nogle hjælpsomme misser :wink:
Sikke en stor kattelem - Hvad hedder den???

Det er denne her, man kan også få den i et nr. mindre…men så dur den ikke til store katte.

Her er linket Cat Flap & Dog Flap Door Suppliers - Magnetic To Microchip.

[QUOTE=Coon Danica;597140]Det er denne her, man kan også få den i et nr. mindre…men så dur den ikke til store katte.

Her er linket Cat Flap & Dog Flap Door Suppliers - Magnetic To Microchip.

Er det str Medium eller Large, du har købt???

Det er medium.
Det er meget billigt der hvor vi har købt den.
I Danmark ville den have kostet ca. 700 kr
Vi fik den for ca 450 og det var med både en ekstra flap som vi bestilte og forsendelse.

[QUOTE=Coon Danica;597143]Det er medium.
Det er meget billigt der hvor vi har købt den.
I Danmark ville den have kostet ca. 700 kr
Vi fik den for ca 450 og det var med både en ekstra flap som vi bestilte og forsendelse.[/QUOTE]

Og du har købt den der, hvor du linkede til eller???
Ku’ godt være det sku’ være næste projekt til misserne :wink:

[QUOTE=•~ Rikke ~•;597145]Og du har købt den der, hvor du linkede til eller???
Ku’ godt være det sku’ være næste projekt til misserne ;)[/QUOTE]

Ja, det er der jeg har købt den.
Kalle fik poterne i klemme i den almindelige kattelem vi havde.
De voksne kan også komme slemt til skade i almindelige kattelemme.
I denne her kan det ikke ske.

[QUOTE=Coon Danica;597146]Ja, det er der jeg har købt den.
Kalle fik poterne i klemme i den almindelige kattelem vi havde.
De voksne kan også komme slemt til skade i almindelige kattelemme.
I denne her kan det ikke ske.[/QUOTE]

Lukker den godt til???
Jeg tænker hvis det blæser og sådan :wink:

[QUOTE=•~ Rikke ~•;597147]Lukker den godt til???
Jeg tænker hvis det blæser og sådan ;)[/QUOTE]

Den lukker ikke lige så godt til som en almindelig kattelem, men det er en kraftig magnet som holder den.
Der er også en plade med så man kan lukke den helt hvis man vil det.
Vores er i køkkendøren som går lige ud til den lukkede og overdækkede gård, så der bliver det ikke noget problem.
Jeg ved ikke hvordan den er hvis den står direkte i blæst.
Jeg ved at Mega har en, måske hendes sidder mere ude og hun kan fortælle om det kan blæse ind.

[QUOTE=Coon Danica;597149]Den lukker ikke lige så godt til som en almindelig kattelem, men det er en kraftig magnet som holder den.
Der er også en plade med så man kan lukke den helt hvis man vil det.
Vores er i køkkendøren som går lige ud til den lukkede og overdækkede gård, så der bliver det ikke noget problem.
Jeg ved ikke hvordan den er hvis den står direkte i blæst.
Jeg ved at Mega har en, måske hendes sidder mere ude og hun kan fortælle om det kan blæse ind.[/QUOTE]

Ja for vores sidder nemlig lige i stik modvind nogle gange :wink:

Ja så kan jeg godt forestille mig at det kan komme til at blæse ind.

Jeg er så glad for den, jeg blev bare så bange da Kalle fik poten i klemme og sad fast…tænk hvis jeg ikke havde været hjemme.
Han har derfor de sidste dage været lukket væk når vi ikke har været her og det var han jo ikke tilfreds med.

[QUOTE=Coon Danica;597152]Ja så kan jeg godt forestille mig at det kan komme til at blæse ind.

Jeg er så glad for den, jeg blev bare så bange da Kalle fik poten i klemme og sad fast…tænk hvis jeg ikke havde været hjemme.
Han har derfor de sidste dage været lukket væk når vi ikke har været her og det var han jo ikke tilfreds med.[/QUOTE]

Ja det kan godt være, den ikke er så god så…
Kan sagtens forstå, at du blev bange - Det burde jo heller ikke kunne ske :frowning:

[QUOTE=•~ Rikke ~•;597153]Ja det kan godt være, den ikke er så god så…
Kan sagtens forstå, at du blev bange - Det burde jo heller ikke kunne ske :([/QUOTE]

Nej, men det kan desværre ske, også for voksne katte.
Hvis de stikker poten ind og så af den ene eller anden grund trækker den tilbage igen så sidder de fast og det kan blive meget farligt hvor poten simpelthen bliver ødelagt :frowning:

[QUOTE=Coon Danica;597159]Nej, men det kan desværre ske, også for voksne katte.
Hvis de stikker poten ind og så af den ene eller anden grund trækker den tilbage igen så sidder de fast og det kan blive meget farligt hvor poten simpelthen bliver ødelagt :([/QUOTE]

Åhhh nej da hvor skrækkeligt :frowning:

[QUOTE=Coon Danica;597149]Den lukker ikke lige så godt til som en almindelig kattelem, men det er en kraftig magnet som holder den.
Der er også en plade med så man kan lukke den helt hvis man vil det.
Vores er i køkkendøren som går lige ud til den lukkede og overdækkede gård, så der bliver det ikke noget problem.
Jeg ved ikke hvordan den er hvis den står direkte i blæst.
Jeg ved at Mega har en, måske hendes sidder mere ude og hun kan fortælle om det kan blæse ind.[/QUOTE]
I direkte hård blæst gaber den noget, men jeg har lem i både have- og bryggersdøren, og alt efter hvilken retning blæsten har, kan jeg bare lukke den ene, hvis det bliver for meget.

Størrelsen Medium har jeg også - Den passer til Coon’erne og vuffedyret. Jeg vil også anbefale den til mindre katte, da de ofte skraber ryggen i de mindre lemme.