Så kom Thea hjem YaY

Ja vi skulle først have hentet hende på søndag, men der blev ringet fra Inges Kattehjem i dag om at lille Thea fik tæv af hendes burfæller så om vi ikke ville hente hende lidt før. Jo selvfølig ville vi da det også selvom vi ikke var helt klar. Desværre har de nået at have godt fat i hende, så hun har et stort sår i nakken. Men det er begyndt at læges og ifølge kattehjemmet så har deres dyrlæge havde sagt at det nok skulle læges uden problemer.

Tjalfe er lige nu i snor men holder interesseret øje med hende. Han ville følge hende rundt som ja… en lille hund… hvis han fik lov. Men vi synes hun skal have tid til at sætte tempoet, så han må bare væbne sig med tålmodighed.

Her har hun fundet Tjalfes tæppe (ja det er hende der har bøllet det inden jeg fik strøm på kameraet)

Og her dutter de snuder for første gang godt en lille time efter hun kom hjem :hjerte:

Jeg skal nok tage flere i løbet af dagen :slight_smile:
—edit—
Skønt at se at hun tilmed undersøger rundt om Tjalfe og han kan holde sig i skindet. (sådan da, han er jo hvalp)

Højt løftet omend puffet hale… Bunker af selvtillid :thumbup:
Det skal nok blive rigtig godt om et par dage :slight_smile:

Hvor er hun da søød :slight_smile: tillykke med hende :flag:

Hvor ser hun yndig ud.
Tillykke med hende :slight_smile:

Lige nu leger hun med Tjalfes tøjkødben, så hundelugten virker ikke just afskrækkende på hende :smiley:
Han derimod bjæffer af hende når hun larmer udenfor synsvidde, men det tager hun sig ikke synderligt af.

Vi skal bare lade hende tulle rundt i hendes tempo her de første dage ikke ? Lige nu har hun ihvertfald ikke tid til snak.

Ja… lad hende endelig bare gøre som hun selv vil… og det er fint at I holde hunden i snor her de første par dage…
Men - det ser da rigtig godt ud - med næsesnus og det hele :slight_smile:

En gang mere med dutten snude. :wehu:

Hun har endnu ikke hvæsset af ham og det havde jeg nu forventet. So til nu går det langt bedre end jeg havde håbet på. Men nøj, Tjalfe er ved at gå ud af sit skin af utålmodighed :stuck_out_tongue:

Årh, hvor er det nogle søde billeder af hende og hunden :wehuu:

Tillykke med hende, hvor er hun fin :love2:

Fnis Thea undersøgte Tjalfe og snusede til ham og gik rundt om ham. Og han fik viklet sig grundigt ind i snoren i forsøget på at holde snuden rettet mod Thea. Så I må undskylde, men jeg befriede ham altså bare istedet for at tage et billede af rullepølse hunden.

uhu det virker som om Tjalfes chihuahua foder smager bedre end hendes killinge foder. Sker der noget ved hun smager på hans mad ? Jeg har nu flyttet hende fra hans skål 3 gange allerede. (rettelse 4 gange)

[QUOTE=kitiradk;659415]Fnis Thea undersøgte Tjalfe og snusede til ham og gik rundt om ham. Og han fik viklet sig grundigt ind i snoren i forsøget på at holde snuden rettet mod Thea. Så I må undskylde, men jeg befriede ham altså bare istedet for at tage et billede af rullepølse hunden.

uhu det virker som om Tjalfes chihuahua foder smager bedre end hendes killinge foder. Sker der noget ved hun smager på hans mad ? Jeg har nu flyttet hende fra hans skål 3 gange allerede. (rettelse 4 gange)[/QUOTE]

Rigtig stort tillykke med hende, hvor er hun bare dejlig :hjerte: og det er Tjalfe også :hjerte:
Her kender vi også godt det med at kattene vil have chihuahua mad :S
Og chihuahuaerne vil have kattemad :høhø:

Vi må simpelthen stille hundemaden væk og så tilbyde hundene det flere gange om dagen…lader vi en skål stå er den nemlig tømt med det samme af de store bøller…selvom de har skåle stående mange steder her :venter:
Jeg tror bestemt ikke at der sker noget ved at hun smager et par stykker, bare det ikke bliver for mange :slight_smile:

[QUOTE=Coon Danica;659467]Rigtig stort tillykke med hende, hvor er hun bare dejlig :hjerte: og det er Tjalfe også :hjerte:
Her kender vi også godt det med at kattene vil have chihuahua mad :S
Og chihuahuaerne vil have kattemad :høhø:

Vi må simpelthen stille hundemaden væk og så tilbyde hundene det flere gange om dagen…lader vi en skål stå er den nemlig tømt med det samme af de store bøller…selvom de har skåle stående mange steder her :venter:
Jeg tror bestemt ikke at der sker noget ved at hun smager et par stykker, bare det ikke bliver for mange :)[/QUOTE]
Problemet er at Tjalfe spiser som en kat. Vi har prøvet det med kun at tilbyde ham maden et par gange om dagen, men der spiste han stort set ikke i 3 dage så det gør vi ikke igen. Så skal han måske tilbydes maden 10+ gange om dagen for vi er sikre på han får nok at spise. Han er typen der lige tager én pille på vejen hver gang han kommer forbi skålen og alligevel får han ikke spist den anbefalede mængde selvom hans mad er fremme 24/7.

Og tak for rosen til dem begge. Så stille lige nu, jeg tror Thea sover under sofaen og Tjalfe gik kold da hun blev stille.

Tillykke med hende. Jeg er sikker på, de to nok skal finde ud af det, for de er begge “børn” og ingen af dem har jo fordomme om den anden med i bagagen. :smiley:

Ih hvor er hun fin. De to bliver snart hinandens bedste venner. Det er tydeligt at se allerede :thumbup:
Stort tillykke med hende!

STORT til lykke med hende, hvor er hun fin :love2: og dejlige billeder af hende og Tjalfe :slight_smile:

Tillykke med hende - det er herligt at se hund og kat hilse på hinanden.

Tillykke med en super sød killing! Lækker farve hun har!!

Jeg er imponeret. I dag er gået så meget bedre end jeg turde håbe på. Ingen hvæs, en del dutten snude og snusen til hinanden. Åh jeg sådan :kryds::kryds:

Så skønt at se hende fjolle rundt og hygge sig og se Tjalfe følge hende med øjnene. Jeg synes næsten jeg kan læse hans tanker “åh jeg vil så gerne være med, men mor og snoren siger nej”. Og hun racer rundt og hen tæt forbi ham. Så bange for ham er hun ihvertfald ikke.

I dag har hun ikke haft lyst til at snakke og jeg har ikke presset hende. Hun har tilmed sovet under sofaen, så hun har bare fået fred i dag. Forhåbeligt vil hun selv begynde at sige til når hun har tid til nus, når hun er faldet lidt mere til.

Og om et par dage ser det sådan her ud…

Først et lille kys så vi begge ved at det ikke er alvor:

Og så er der ellers dømt LEG!!!

Jeg ville nu gøre forsøget og lade Tjalfe være uden snor.
Hvis han bliver for voldsom, vil hun nok springe op på et bord eller kravle op i sit klatrestativ.

Mine katte har for øvrigt deres mad stående oppe, så hunden ikke kan nå det, og at kattene snupper en bid i ny og næ fra hundens mad, sker der ikke noget ved. Af og til får de også mad, de kan spise i fællesskab, f.eks. kogt kylling eller fisk og oksekød, som er blandet med lidt rå havregryn, moset kartoffel eller pasta.
Fælles spisning af samme fad og fælles leg giver sammenhold.