Så røg hegnet

Sidder lige så fredeligt og drikker en kop kaffe med nogle gæster.

Udenfor hører man så lyden af en bil, der fræser afsted og knalder ind i en af stolperne til hegnet :frowning:

Det viser sig at være en ung pige, med nyerhvervet kørekort, der mistede kontrollen over sin bil.

Stolpen rykkede sig en del, noget af hegnet er der huller i og ca 6 meter hegn hænger og dingler og skal strammes gevaldigt op.
De har tilbudt at betale for at erstatte det, men det er jo mest tiden … det kommer til at tage nogle timer at få det strammet op - øv.

Men heldigvis kom hverken børn eller dyr til skade.

Ja, gudskelov da :thumbup: Men for at lave så meget skade, må hun da alligevel have haft en vis fart på - og det opmuntrer vejen forbi dit hus bestemt ikke til, synes jeg.

Træls, men godt at der ikke var nogen der kom til skade :slight_smile:

Ja det var meget dramatisk… Men vi nød besøget alligevel :slight_smile:

Skulle lige forklare ungerne, hvordan det kunne ske og sagde så, at den unge pige lige havde fået kørekort, så hun var ikke så god endnu.

Hvorefter Luna meget fornuftigt så spørger: hvorfor har hun så fået kørekortet :tihi:

Godt at ingen kom etil skade!

Det kunne være, at hun selv skulle komme og reparere hegnet som straf -under kyndig vejledning selvfølgelig :stuck_out_tongue:

Det tænkte jeg faktisk også på tidligere - det ville være en slags samfundstjeneste :smiley: Hun har faktisk været meget heldig, for det område, du bor i, er jo netop indrettet til, at “man” tør lade sine børn gå uden opsyn, næsten uanset alder, så hun kunne meget nemt have ramt et barn i stedet for et hegn.

Pigen var ret chokeret, så jeg forlangte ingenting.
Hendes far tilbød, at jeg kunne få udbedret skaderne og så skulle de nok betale. Problemet er bare, at der vist ikke lige er en fagmand man kan ringe til og få lavet hegn.
Hendes farfar og farmor bor lige overfor mig. Han var igen ovre senere på dagen og sagde jeg bare skulle sige til, hvis det kostede noget.

Men mon ikke jeg bare skulle til at få plantet den hæk jeg har påtænkt i flere år.

Og ja … jeg er glad for der ikke var børn på vejen. Det er her ofte - både mine og andre børn og man må netop ikke køre ret stærkt her, der er bump osv.

Men det lød som om nogen kørte ræs derude …