Så røg TV2

:gruble::gruble:

Har lige min mor i telefonen, hun kan ikke tage DR’s kanaler og heller ikke TV2… :yikes::uha:

Jeg kan tage alle DR’s kanaler, men ikke TV2 ??

Er der noget jeg/vi har glemt ??

Vi bor i samme ejendom og vi får vores TV-signal fra vores egen antenneforening… :gruble: så de burde vel være klar til det nye system ??

det kommer jo an på, om hendes tv også er klar til det?
Hvis ikke den kan tage digitale kanaler, så er der jo ingen tv…

og om I kan se tv2 afhænger af, om jeres udbyder vælger at have tv2 i pakken…

[QUOTE=PiaB;770308]det kommer jo an på, om hendes tv også er klar til det?
Hvis ikke den kan tage digitale kanaler, så er der jo ingen tv…

og om I kan se tv2 afhænger af, om jeres udbyder vælger at have tv2 i pakken…[/QUOTE]

:slight_smile:

Hun har hele tiden kunnet se alle kanaler - og vi har hele tiden haft TV2 med i alle vore TV-pakker - så jeg kan ikke tro, at vores bestyrelse bare vælger den fra uden at informere os ???

Hvor gammel er hendes tv det kommer meget an på det også

Jeg har mistet alt undtagen dr’s kanaler lige pludselig…jeg fatter hat. Får heldigvis min far på besøg i morgen, som forhåbentlig kan hjælpe :slight_smile:

[QUOTE=Tante Tut;770312]:slight_smile:

Hun har hele tiden kunnet se alle kanaler - og vi har hele tiden haft TV2 med i alle vore TV-pakker - så jeg kan ikke tro, at vores bestyrelse bare vælger den fra uden at informere os ???[/QUOTE]

http://www.detnyetv-signal.dk/

Ikke alle tv kan klare sig uden den boks, man nu skal have for at kunne modtage det nye TV signal :slight_smile: for er tv´et ikke indstillet digitalt til det så kommer der sort skærm :frowning:

Så det har intet med antenneforeningen at gøre, men mere om din mors tv er for “gammelt” :slight_smile:

[QUOTE=Tante Tut;770312]:slight_smile:

Hun har hele tiden kunnet se alle kanaler - og vi har hele tiden haft TV2 med i alle vore TV-pakker - så jeg kan ikke tro, at vores bestyrelse bare vælger den fra uden at informere os ???[/QUOTE]
Det kommer jo helt an på, om I via jeres pakke vil BETALE for TV2 :slight_smile:
Det er blevet en betalingskanal, og jeg ved, at mange små antenneforeninger ganske enkelt ikke vil betale for det… :S
Så hør udbyderen ad, om TV2 ganske enkelt er pillet ud i forbindelse med, at det analoge signal er slukket…

det gamle analige signal er blevet slukket/bliver slukket i løbet af i dag/i nat, og så er det kun tv med mpeg4 som kan modtage de nye digitale kanaler - det er tv som er hd ready eller full hd. :slight_smile: (eller hvis man har en mpeg4 modtager boks koblet til sit gamle tv)

Alt hvad er alt? Mener du ikke bare tv2.

:):slight_smile:

Har lige haft fat i vores udbyder, og vi skulle stadig have kanalerne - de har bare fået en ny placering - så nu skal jeg på kanalrundfart :inlove:

Tak for hjælpen - sødt af jer i en akut situation. :tak:

Nævnte de ikke noget om at man evt skulle lave en ny kanalsøgning?? Fordi de der “koder hertz ting” måske byttede plads?? (spørger teknik fjolset, som heldigvis har styr på låååååårtet denne gang)

Jeg har gammelt tv og til det er der tilkoblet en mpeg-4 boks for at jeg fra ida af kan se dr’s kanaler. Vil jeg også modtage tv2 som fra idag er blevet betalings kanal skal jeg ha fat i Boxser http://www.boxertv.dk/.

Måske er det det du skal gøre Tine.

[QUOTE=PiaB;770324]Det kommer jo helt an på, om I via jeres pakke vil BETALE for TV2 :slight_smile:
Det er blevet en betalingskanal, og jeg ved, at mange små antenneforeninger ganske enkelt ikke vil betale for det… :S
Så hør udbyderen ad, om TV2 ganske enkelt er pillet ud i forbindelse med, at det analoge signal er slukket…

det gamle analige signal er blevet slukket/bliver slukket i løbet af i dag/i nat, og så er det kun tv med mpeg4 som kan modtage de nye digitale kanaler - det er tv som er hd ready eller full hd. :slight_smile: (eller hvis man har en mpeg4 modtager boks koblet til sit gamle tv)[/QUOTE]

:slight_smile:

Mere tak… jeg ved, at vi har TV2 - for vi er lige steget 12 kr om måneden, for stadig at kunne se den…

Må vist hellere lige spæne op til min mor - hun er om muligt endnu mere teknik-mongol end jeg er - og jeg er slem !! :slight_smile:

Mon ikke, at jeg kan finde ud af om hun har mpeg4, hvis jeg ser på hendes papirer, der fulgte med TV’et ??? :gruble:

Det skriver de noget om inde på boxer’s hjemmeside noget med at tv2 bliver lagt på kanalplads2 http://www.boxertv.dk/

:inlove::inlove:

Jeg har lige fået at vide, at kanalerne er blevet flyttet - så Tine - prøv en kanalrundfart - så burde du finde dem igen :kryds:

Jeg ved at Boxer har problemer med at det nye signal ikke er noget ud til alle endnu - men det skulle komme! Min mor var meget misfornøjet, da jeg snakkede med hende ved 19:30 tiden. Hun ville så gerne se live interviewet med Dronningen…
DR har også haft proplemer med at få nået ud til alle, men i morges sagde de at der blev arbejdet på højtryk.

Har selv kabeltv via YouSee, og eftersom de bare har valgt at putte TV2 ind i alle deres pakker, så mærker jeg ikke forskel…

[QUOTE=Lone;770550]
Har selv kabeltv via YouSee, og eftersom de bare har valgt at putte TV2 ind i alle deres pakker, så mærker jeg ikke forskel…[/QUOTE]

Samme har vi…og der er dog nogle kanaler de har pillet ud af deres pakker øv bøv :frowning: Fx kan vi ikke se TV2 Film længere :frowning:

jeg må ærligt indrømme at jeg fatter hat af det der digital sjov - meldingen har da hele tiden været at havde man ikke digital tv så var der kun sort skærm, men her i odense gælder det altså ikke :?

både mine forældre og jeg har ingen problemer med at se noget som helst og ingen af fjernsynene er under 10 år gamle…

men så vidt jeg har forstået er det vist meget afhængigt fra den ene antenneforening til den anden.

Det er rigtigt! Tror jeg har alm. TV2, Zulu og News tilbage som jeg ser regelmæssing. Har faktisk ikke tjekket om der stadig er TV2 Sport - men den ser jeg aldrig alligevel…

Ja, den nye TV2 ligger på en anden plads :slight_smile:

Det er noget med en aftale der ikke kunne blive enighed om. TV2 ville have TV2 Film med i YouSees grundpakke, Yousee ville have kanalen som betalingskanal. Eftersom de ikke kunne blive enige valgte YouSee at lade TV2 Film udgå af programudvalget.