Så skal der vaskes?

Så skal der vaskes…
For vi skal på udstilling på søndag
i Slagelse. :wehuu:

Vi skal vaske 3 katte.
De 2 gider ikke :S
Den tredie vil gerne.

Det besynderlige er; at de ikke vil vaskes;
men gerne føn-tørres.

Hvilke oplevelser har I, når der skal vaskes?? :S
Mange gode hilsner
Mona

Mine er også meget forskellige.

Cirrus er ikke helt tilfreds med vaskning, han forsøger hver chance han får at klatre op ad mig under vasken. Men han elllllsker føntørring, kan slet ikke få nok.

Ninjo er super dygtig til at være i bad, sidder bare pænt og finder sig i det hele, men han er dødbange for den føntørrer, det er så synd for ham. Heldigvis behøver han ikke blive vasket når han ikke skal på udstilling.

Wulfi er dygtig og sød til det hele. Hun er bare mit lille mønsterbarn altid.

Her er det sådan at de fleste har ikke noget imod at blive vasket, men føntørren, uha da.
Der har vi to som er paniske, så de må lufttørre.
God fornøjelse og held og lykke på søndag.
Glæder mig til vi også skal af sted igen.
Hilsen Lisbeth

HA… jeg har totalt forbud mod vask af Leo!
Så den slags har HKH sandelig folk til…
Vi har en aftale hos Ann-Dorrit fra Mysterycoons d 4 februar, så Damen kan være smuk til udstillingen i Rødovre :slight_smile:

Jeg skal ikke have kat med, så jeg skal bare sørge for at bade mig selv, så dommeren ikke dåner :thumbup:

Kære Annie…

Det er ikke fair; for Jan og jeg skal jo også i bad.
Jan sparker heldigvis ikke…:tihi:

Vi har lige vasket Mozart…det var hårdt.
Han gider bare ikke; men han er nu føntørret -
Så om lidt tager vi den næste; Mette-pige.
Hun gider heller ikke :frowning:
Kærlig hilsen
Mona

[quote=Mona Jensen;106522]Kære Annie…

Det er ikke fair; for Jan og jeg skal jo også i bad.
Jan sparker heldigvis ikke…:tihi:

Vi har lige vasket Mozart…det var hårdt.
Han gider bare ikke; men han er nu føntørret -
Så om lidt tager vi den næste; Mette-pige.
Hun gider heller ikke :frowning:
Kærlig hilsen
Mona[/quote]

Mine jubler heller ikke ligefrem, og et par af dem vil gerne klatre op på mig, så jeg tager altid tøjet af, ellers ender det med at blive drivvådt. :smiley:

De bryder sig heller ikke om fønneren, men accepterer den dog, med lidt blid overtalelse :slight_smile:

Mine prinsesser elsker det ikke, men den ene Amidale er nu rigtig dygtig alligevel, hun sidder pænt og finder sig i det. Men kan dog godt blive noget utålmodig til sidst.
Jeg brugte de første gange bare badekaret der hjemme, hvilket nok ikke var det smarteste.

Jeg har nu invisteret i et baby badekar med stativ til, så nu er de i samme højde som mig, og nu går det endnu bedre. Diamond som ikke var så vild med det, og prøvede at komme væk sidder nu pænt største delen af tiden og er meget mere rolig. - Det er rigtig lækkert. Amidale nyder også dette mere, da hun nu lettere kan få kysser midt i mens vi vasker, se det er jo lækkert.

Føntørren er der delte meninger om gang for gang. Nogle gange er den dejlig og luner godt, og andre gange skal den allerhelst bare holde sig væk. Men de ligger nu alligevel pænt.

Jeg skal for første gang have Gismo i bad her i Februar, jeg er godt nok spændt på hvordan det kommer til at gå. Både med bad og føntørren. :slight_smile:
Prøver ind i mellem at vise ham føntørren så han kan se og høre den, inden han prøver den.

Mine bryder sig absolut ikke om at stå i et kar, hvor vandstanden bliver højere og højere, de går næsten i panik. :frowning:

Jeg gik derfor over til at bade dem på gulvet, men det kunne min ryg ikke lide. :S

Så fik jeg den idé at tage et strygebrædt ud på badeværelset, og det fungerer bare helt fint. Vandet løber jo ud over kanterne og ned på gulvet, og jeg kan stå i en stilling der er behagelig for min ryg :thumbup:

Gizmo:
Man griber stor tyk kat i brydergreb omkring maven og slæber ham ud på badeværelset hvor man hurtigt lukker døren. På det tidspunkt gør han opmærksom på at han meget hellere vil være alle andre steder. Når vandet er tempereret, løftes han op i babybadekarret og i samme øjeblik vandet rammer ham slapper han af og står stille - så går det nemlig meget hurtigere har han opdaget. Han får den store omgang med affedter, shampoo og balsam og så bliver han pakket ind i et par super-sug håndklæder og kommer ned på gulvet. Og så kan jeg for resten godt åbne døren og tage håndklæderne af for resten skal Kongen nok klare selv.

Junior:
Akkurat som på selve udstillingsdagen når han skal i transporttasken, skal man snøre Junior. Hvis han lugter lunten er han pist borte i et eller andet hul hvor man ikke kan få fat i ham. Men er han først ude på badeværelset, plejer det at gå - også selvom han gør meget ud af at fortælle hvor storeslem jeg er ved ham. Junior får som Maine Coon også den store tre-trins raket i vaskeprogram og han finder sig i det, hvis jeg vel at mærke holder godt fast i halsregionen på ham…uden at kvæle ham altså. Han får også en omgang super-sug til at kramme vandet ud af ham og så bliver en meget våd herre sluppet løs i resten af lejligheden. Han lufttørrer, med medfølgende kæmning hver 30-45 minutter for at undgå for mange krøller. Jeg har en gang prøvet med føntørrer men jeg har ikke lyst til nogensinde at se det dødsensangste udtryk i hans øjne igen, så lufttørring må gøre det.

Niggi:
Hende har jeg haft i bad to gange i forbindelse med udstilling og det er da gået nogenlunde, selvom jeg har måttet springe et trin over i tre-trins raketten da tøsen simpelthen ikke ville mere. Og så skulle hun da heller ikke. Men helt gal kan min vask da ikke have været, for på de tre udstillinger hun har været på har hun fået CAP alle gangene og er nu Premier.

Devi:
Har aldrig været i bad…lillepigen har simpelthen ikke brug for det, hun holder sin pels til UG med kryds og slange. Og det tæller vel ikke at hun ofte ligger i håndvasken og lader vandhanen dryppe på sig så hun bliver pladdervåd - nej vel -høhø

-høhø-høhø

Herlig tråd.

Silke står selv for den daglige vask og neglerens - UFF !! hvor jeg dog ikke er glad for den lyd, når hun trææææækker hver en klo igennem tænderne.

-what

[quote=DK Thomani;106541]Mine bryder sig absolut ikke om at stå i et kar, hvor vandstanden bliver højere og højere, de går næsten i panik. :frowning:

Jeg gik derfor over til at bade dem på gulvet, men det kunne min ryg ikke lide. :S

Så fik jeg den idé at tage et strygebrædt ud på badeværelset, og det fungerer bare helt fint. Vandet løber jo ud over kanterne og ned på gulvet, og jeg kan stå i en stilling der er behagelig for min ryg :thumbup:[/quote]

Det tror jeg heller ikke mine ville kunne lide. - Når jeg starter med at bade dem er karet fyldt til at starte med, når de er blevet nulleret ind i “bunden” bliver proppen hevet ud, og bruseren klare resten mens vandet løber ud af hullet i bunden. :slight_smile:

Min ryg og ben for den sags skyld, kunne heller ikke lide den gang jeg havde dem i badekaret. Nøj jeg var syret til efter et enkelt katte bad. Puha.

Skide smart med det strygebræt der. :wink: Ville jeg ha’ prøvet hvis jeg ikke havde mit kar og sttiv. S Det er også i kanon højde.

Hidtil har vi altid været TO om at bade kræene. . . . et dampstrygebræt (vandet løber ned gennem hullerne i nettet) bliver placeret i badekarret i den højde der passer til os - og så går vi bare igang.

Nu er vi jo flyttet og har intet badekar . . . . og jeg har heller ingen hjælper . . . men . . . det går jo strygende alligevel.
Bruseren sidder i nederste trin på væggen og så kan man stå der med begge hænder fri . . . .det er bare perfekt :thumbup:

Efter X antal indsæbninger og skylninger, bliver katten pakket ind i X antal håndklæder, så det meste af vandet bliver suget ud af pelsen.

Føntørre har ved Gud aldrig været populær her i huset, så vi bruger en varmeblæser, som katten står og glor på, alt imens den bliver tørret.

Og så er vi klar til afgang om et par dage (her bliver der IKKE vasket dagen før)

Så vi ses på søndag . . . de har lovet godt vejr (har jo 135 km at køre)

[quote=DK Thomani;106541]Mine bryder sig absolut ikke om at stå i et kar, hvor vandstanden bliver højere og højere, de går næsten i panik. :frowning:
[/quote]

Jeg har aldrig bundproppen i på mit babybadekar, faktisk har jeg slet ikke nogen bundprop til det.

I mit lillebitte mini-størrelse badeværelse står badekarret på en anti-skridmåtte med den ene ende ovenpå toilettet og den anden ende hen over håndvasken så hullet i bunden er over vasken (og ofte passer det at anti-skrid måtten ligger hen under det så den fanger al den løse pels :thumbup:)

Vigtigst af alt er at jeg altid skal stå og læne mig op ad badekarret når der er en kat i det - ellers vælter det simpelthen ned fordi det ikke har nok støtte - og det kan vi jo ikke have.

Hvor jeg dog savner et større badeværelse :tihi:

Og så er den vask og tørring overstået :thumbup:

Hun var bare sød og dejlig og samarbejdsvillig

Lige nu ligner hun en million . . . . . og det håber jeg så også hun gør på søndag :inlove:
I Guder - hvor jeg dog elsker den kat :wehuu: :wehuu:

Så er der vasket 3 katte…
selvom min mand synes, at det er synd og
unødvendigt.:S

Han kan ikke fatte; at vi ikke kan møde op med uvaskede katte.
han mener ikke; at dommerne opdager det.

Min mand er altså også fra Jylland. :tihi:
UNDSKYLD…:tihi:

Ingen gad - men de skulle jo;
men føntørreren var som sædvanlig en succes :wehuu:
Kærlig hilsen
Mona

Men Mona… man behøver heller ikke at vaske hver gang…
Kludetæppet har fået den bedste kritik for showklargøring uden vask… faktisk havde hun ikke set et bad i næste 6 måneder inden :wink:
Lidt pinligt (men også utroligt sjovt), at stå hos en ellers frygtet “vaskedommer” og blive fremhævet og rost til skyerne… især når svadaen afsluttes med en generel opfordring til konkurrenterne om at henvende sig til mig, og få nogle fif! -LOL

Jeg håber da også på at Leos luksusvask i begyndelsen af februar kan holde frem til både Herlev og måske endda TICAshow i marts - det kommer lidt an på hende selv… som alle skovkatte er hun altså lidt af et usoigneret svin! :smiley: Pelsen er pænest, når det er dekoreret med diverse lag smuds, snavs, mudder og spindelvæv suk

Hej igen…igen…:wehuu:

Søde Annn…
Vi skal til Rødovre den 8. Februar;
Jeg er så i tvivl om; jeg skal vaske igen.

Det kan jeg vel ikke undgå; når de går ude i hele haven
hver dag.

Og roder i alt muligt.
Kærlig hilsen
Mona

[quote=Ann K;106718]
Jeg håber da også på at Leos luksusvask i begyndelsen af februar kan holde frem til både Herlev og måske endda TICAshow i marts - det kommer lidt an på hende selv… som alle skovkatte er hun altså lidt af et usoigneret svin! :smiley: Pelsen er pænest, når det er dekoreret med diverse lag smuds, snavs, mudder og spindelvæv suk[/quote]

Og det er jo lige det Ann - som er een af forskellene på vore to racer MCO og NFO :tihi:

NFO har jo en pels (som nogle siger) har sit naturlige stride struktur, som ikke må vaskes ud - hvorimod MCOens silkepels kun har godt af en gang fransk vask og strygning :slight_smile:

Alle vores 3 katte sidder musestille i badet og finder sig pænt i at der skal vaskes med 4 forskellige shampoo’er og skylles… og skylles… -høhø

:ventilator:
Når det kommer til føntørring… ja så er de to hankastrater ved at dø af skræk -surrender De har så heller ikke været vant til en føn fra da de var killing :S My mistake :doh:

Elektra derimod er en drøm hvad angår bad og føn :hjerte::hjerte::hjerte: Hende ser jeg frem til at vaske imorgen tidlig, så vi kan være klar til Slagelse :thumbup:

-weee