Så skal i finde lommetørklæderne frem

Ja der er jo blevet lavet en genindspilning af “We are the world”

Jeg ved ikke om man kan sammenligne dem - Her er de begge i hvert fald. Hvilken synes du er bedst?

Jeg må ærligt indrømme at gåsehuden rejser sig når jeg hører de gamle kæmper hæve deres stemmer i sang. Det er seriøst en tåreperser hvis nogen er.

[ame=“We are the World - with subtitles - YouTube”]YouTube- We are the World - with subtitles[/ame]

Men jeg må indrømme da jeg så Janet Jackson synge med hendes brors billede og stemme i baggrunden var jeg sgu lige ved at knibe en tåre, og Celine Dion kan altid give mig gåsehud.

[ame=“We Are The World 25 For Haiti - Official Video - YouTube”]YouTube- We Are The World 25 For Haiti - Official Video[/ame]

Jeg har svaret ved ikke.

Ja den gamle sang er suværen :thumbup: og det er den vi har lyttet til de sidste 25 år. Derfor er den meget svær at “duplikere”.

Men den nye har overrasket mig positivt må jeg sige. Den kan ikke sammenlignes med den gamle sang, når de synger hele koret, for der er den gamle helt bestemt bedst.
Dog vil jeg sige, at den er værd at give en chance. Enkelte steder er den helt på højde med den gamle - ingen tvivl.
Desværre er der en der næsten “ødelægger” sangen (ham der synger Haiti til sidst) hans strofer er ikke i min smag.

Men okay - jeg er også KÆMPE fan af den gamle, så jeg er måske lidt svær at dupere, når der nu er kommet en genindspilning :slight_smile:

jeg ved squ ikke rigtig, jeg syntes den nye version mangler sjæl, og den virker ikke specielt velovervejet osv især set i forhold til den gamle version som jeg syntes er fantastisk og hvor man kan mærke sangerne gir sig fuldt ud.
jeg syntes det er synd at de har lavet den version istedet for at ha banket en hel ny sang sammen

Jeg er helt klar ril originalen. Ingen tvivl om at de nye sangere har flere stærkere vokaler med, men mange af dem overdriver deres 2 linjer for meget efter min snag.
Jeg savnede lidt Shakira, som rent faktisk bruger nogen af hendes penge til at genopbygge skoler mm på Haiti, hun kunne da godt have fået en invitation til at deltage - evt i stedet for rapperne og ham med den underlige skabede stemme… -surrender
Den nye er bestemt både god og smuk - men skal jeg vælge er jeg til originalen :slight_smile:

Jeg er så absolut til originalen…men okay, den er også fra min pure ungdom :slight_smile: Men at gense bl.a. Stevie Wonder og hans glæde, det er bare super. Mange super gode kunstnere på den version.

Jeg kender for få i den nye version og så er jeg ikke så meget til rappen. Og nogle af dem, har en direkte forfærdelig stemme, som ødelægger de mange flotte, der er imellem.

Hvad er det man siger - hvis noget ikke er i stykker så lad være med at reparere det’’.

De skulle helt sikkert have opfundet deres egen sang fremfor at lave en ny udgave af en sang som de alligevel ikke kunne slå. :høhø:

Min stemme går helt klart til originalen :slight_smile:

Jeg syntes at det startede rigtig godt og var da lige på vippen til at blive rørt.
Men 3.16 minutter inde i sangen havde jeg nær knaldet hovedet ned i tastaturet. Jeg ved ikke hvad han hedder, men en eller anden negergut skvallere/skriger/skråler/hyler/brøler/hviner/vræler som han har en hæmoride der er på bristepunktet. Der tabte jeg småkagerne på gulvet. Da ham og hæmoriden vendte tilbage i sangen senere hen, valgte jeg at stoppe sangen.

Min mening er at de har ødelagt en rigtig god sang:(

Genhøret med orginal sangen var en fryd for øret. Ene af gode sangstemmer og de passede perfekt sammen.

Kenny Rogers med hans sovekammer stemme ummmmm. Tina Turner og Dionna Warwick halliluja for nole stemmer. Carnes ja jeg kan blive ved.

Den nye version…jo (pust støn) der var da en del flotte stemmer i blandt men godt nok også en del hvor jeg sad og tænke “lever de virkelig af at synge?”…måske er jeg bare blevet gammel for hold da op det var pinefuldt at høre den til ende. Syntes slet ikke de forskellige stemmer harmonierede sammen og nogle af dem aktiverede da min tinnitus og plomber i tænderne.

Det går heldigvis til et godt formål så spil den endelig i radioen, jeg lytter alligevel aldrig til radio.

ja jeg må indrømme at min stemme også promte gik til den gamle version selvom jeg ikke synes den nye er overdrevent dårlig.

Men Stevie wonder og Turner og de andre virkelig store - wauw. de giver mig gåsehud, og ja det føles virkelig oprigtigt fra dem.

Synes helt bestemt den gamle er den bedste :slight_smile:

Vil lige tillade mig, at lægge et link ind til en anden Haiti- sang :ked:, som jeg til gengæld synes er ligeså god som “originalen” [ame=“- YouTube”]YouTube- HELPING HAITI - EVERYBODY HURTS - OFFICIAL CHARITY RELIEF SINGLE - ORDER NOW[/ame]

[quote=JulleML;340756]Jeg syntes at det startede rigtig godt og var da lige på vippen til at blive rørt.
Men 3.16 minutter inde i sangen havde jeg nær knaldet hovedet ned i tastaturet. Jeg ved ikke hvad han hedder, men en eller anden negergut skvallere/skriger/skråler/hyler/brøler/hviner/vræler som han har en hæmoride der er på bristepunktet. Der tabte jeg småkagerne på gulvet. Da ham og hæmoriden vendte tilbage i sangen senere hen, valgte jeg at stoppe sangen.

Min mening er at de har ødelagt en rigtig god sang:([/quote]

Det var lige nøjagtig samme oplevelse, jeg havde :høhø: Da først han kom på for 2. gang, ja så havde jeg hørt nok.

Tilstår lige, at jeg af samme grund slet ikke er til “soul”-sang. De skriger jo bare så længe og så højt, de kan! Det er hverken sang eller kunst at kunne holde en skærebrænder-tone i hele minutter (som bliver meget, meget lange). Whitney og Luther, s… t… f… up!
Og må vi så få noget fed spade, tak! :rock:

Jeg må jo synes den gamle er bedst. Får helt gåsehud, for det var bare så stort dengang.

Men jeg synes det er fint og mange gode nye sangere i den nye version, og hele rapdelen tror faktisk måske godt kan gøre at den tjener gode penge ind igen. En fornyelse af sangen var vel nødvendig hvis det ikke skal bliver for kedeligt. Men hold da op, hvor den gamle bare stadig holder, det troede jeg faktisk ikke.

Den nye hænger slet ikke lige så godt sammen, der mangler en redigering der. :slight_smile:

[quote=JulleML;340756]Jeg syntes at det startede rigtig godt og var da lige på vippen til at blive rørt.

Min mening er at de har ødelagt en rigtig god sang:([/quote]

-LOL

Wyclef Jean, han er Haitianer oprindeligt vist nok. Så derfor.

Uh. Jeg synes bestemt begge er gode…

Selvom jeg ikke går op i musik kunne jeg genkende mange:
Akon, pink, Celine Dion, Josh Groban, Wyclef, Ll Cool J, Snoop Dog, Enrigeu(??!) og Jonas brothers…

Jeg kender tilgengæld kun få i den gamle…

Men jeg synes faktisk at den nye er bedst :ups: :tihi:

Lige en ting: Hvad sker der dog for at de skal stå med et stykke papir? Så lær dog sangen mennesker :øhmm:

[quote=Abaddon;340906]Uh. Jeg synes bestemt begge er gode…

Selvom jeg ikke går op i musik kunne jeg genkende mange:
Akon, pink, Celine Dion, Josh Groban, Wyclef, Ll Cool J, Snoop Dog, Enrigeu(??!) og Jonas brothers…

Jeg kender tilgengæld kun få i den gamle…

Men jeg synes faktisk at den nye er bedst :ups: :tihi:

Lige en ting: Hvad sker der dog for at de skal stå med et stykke papir? Så lær dog sangen mennesker :øhmm:[/quote]

hvis det er den gamle version du tænker på så tror jeg nu ikke det er fordi de ikke ku sangen, men mere for at de ku følge med i hvem der synger hvad og hvornår.
men såvidt jeg lige husker det fra dengang, så tog det kun et par timer før sangen var færdig og klar til at blive sendt ud.
nogle af kunstnerne sad i andre studier rundt om i verden og indspillede det de skulle synge.

den gamle er bedst, men den allerbedste er den her:

[ame=“Do they know it's christmas - YouTube”]YouTube- Do they know it’s christmas[/ame]

Og den er der da forresten også en til af:

[ame=“Band Aid 2 - Do They Know It's Christmas Time - YouTube”]YouTube- Band Aid 2 - Do They Know It’s Christmas Time[/ame]

Og en treer:

[ame=“- YouTube”]YouTube- Do They Know It’s Christmas Time-Band Aid’20[/ame]

[quote=Abaddon;340906]

Lige en ting: Hvad sker der dog for at de skal stå med et stykke papir? Så lær dog sangen mennesker :øhmm:[/quote]

jo ser du:

At skeive sangen, indspille sangen og lave videoen tog under et døgn.

Så at de ikke kan sangen er vel forståeligt nok, når alle der er med på den, ankommer til et studie og først på dette tidspunkt ser sangen…

De kunstnere der optræder her, får ikke noget for det.
de gør det for det gode formål.

Nogle af dem er fløjet fra turnéer rundt i hele verden for egen regning for at komme hjem og medvirke til at denne sang og video kunne udgives hurtigst muligt, og tjene penge til den værste sultkatastrofe i Africa nogensinde (dengang i ´84)

Så derfor står de med et stykke papir, og det kan vi vel godt tilgive dem, ikke???
:p:p:p:p:p