Så skete det igen

Jeg var ved at skrive Barskt emne, for det er det i mine øjne.

Her i eftermiddag kom min nabo gående sammen med sin svigerdatter, de kom med to små killinger.
De havde hørt dem græde ude i en kornmark der ligger lige op ad vejen. De kom op til mig med dem, da min nabo har meget dårligt hjerte og ikke magter sådan to små killinger.
Jeg lovede selvfølgelig at jeg nok skulle finde et sted til dem og kontaktede Hittekilling. Heldigvis vil de godt tage dem og de to små bliver hentet først i næste uge.

Men hvor er jeg vred og ked af det, for jeg ved næsten med sikkerhed de blev smidt af i aftes. For det første er det et under de ikke er blevet kørt ned, eller fanget af en ræv. For det andet var de frygtelig sultne da de kom her.
Grunden til jeg næsten kan sige det med sikkerhed er, iaftes kom en lys firehjulstrækker, vi ikke kendte, kørende langsomt op ad vores vej og drejede ind i vores indkørsel. Da de så os bakkede de ud igen og kørte væk. De har så istedet smidt de to små killinger ind i kornmarken og kørt deres vej.
Jeg håber godt nok de får en meget dårlig sommerferie og det de har gjort her må forfølge dem resten af deres dage.
Killingerne er i fin foderstand og ca 8 til 10 uger, meget legesyge og kontaktsøgende, så der har været sørget godt for dem lige til familien skulle på ferie.
I får lige et par billeder af de to små piger, som her hedder Mille og Tøsen. Mille er den sorte.

ØV hvor skulle sådanne folk skamme sig.
Og nu er det jo ikke ligefrem en trafikeret vej i bor på, så noget lusket har der da været ved det…
GODT i fandt dem…
De ser skønne ud.:wehuu:

Pyha ja - igen!

Godt de fandt jer og at hittekilling tager dem. Sikke et par fine katte - dem,der smed dem ud, fortjener dem ikke. Gad vide om det er samme som smed Malik og Milo ud?

Den sorte ligner Milo som bette til forveksling

Ja folk skulle skilsme skamme sig

!!

Ja havde det endda været vores vej, nej det var nede ved den stærkt befærdede vej, lige for enden af vores markvej.
Har lige været ude og putte de to små prinsesser, de ligger selvfølgelig ikke i den hule jeg har givet dem, men ovenpå en kasse jeg har klude og viskestykker i, så der måtte jo lige et tæppe på også.
Knus Elin

De er i gode hænder:-)

Tak skal du have og vi gør vort bedste.
Ville gerne selv have passet dem, men når vi får de to små får vi vist nok at se til.
Knus Elin

hvornår lærer mennesker at være deres ansvar bevist?

Godt at der er nogle med hjerte det rette sted :slight_smile:

Elin…Elin…:hjerte: :hjerte: :inlove: :inlove:

Godt at de er endt hos dig.

Hvordan i alverden kan mennesker gøre noget så ondt.

Jo, ældre jeg bliver, jo mindre forstår jeg mine medmennesker. :frowning: :frowning:

Godt de endte hos dig Elin! Jeg fatter simpelthen ikke hvad der får mennesker til at opføre sig så ansvarløst og hjerteløst. Jeg bliver simpelthen så harm over den slags.

I vinters da der var så meget sne og kulde, blev der sat tre små killinger af ude på vejen foran vores hus, en sen aften. Min nabo fandt dem da hun var ude at gå tur med hunden. Eller rettere hunden fandt dem. De var omkring 6 uger, og man kunne tydelig lugte i pelsen, at de kom lige fra et hjem. Hvis ikke min nabo havde fundet dem, var de død af kulde der om natten - hvis de da ikke var blevet kørt over af en bil forinden, eller taget af ræven :S

Hvor er det trist at der findes mennesker der behandler deres dyr på den måde.

Det er dejligt at de nu er hos dig og at hittekilling kan tage sig af dem :slight_smile:

OG alle internater inklusiv "hitterne"s familier har jo nærmest fyldt op, så det er faktisk virkelig flot, at de tager dem! :ok:

Jeg forstår ikke, at folk ikke tænker ud over deres egen næsetip - Elin og Mogens har katte - så vil de nok gerne ha 2 mere eller også kender de nok nogle der kan tage dem… Jeg tog dem sidst, og så tog Martin dem heldigvis - men nu er der to nye - og det er skruen uden ende:thumbdown:

Sandheden er, at havde Hitterne ikke vist den store venlighed, så var Elin og Mogens “brændt inde” med de to små her - og det er da ikke særlig sjovt for deres egne katte heller plus dyr, skal helst ankomme fordi de er ønskede - ikke smidt der. Det er yderst ubelejligt også både med avlskat og kammerat på vej - de har sådan set nok at se til lige nu, og jeg blir vred på vegne af to venner og samarbejdspartnere. Og på tamkattens vegne generelt…:doh:

For ingen af os (her på kattegale) lader jo bare sådan nogle små pus ligge vel? Det er simpelthen forkasteligt at skabe så meget uro i et kærligt hjem fordi man ikke gider tage ansvar for de konsekvenser der kommer af ikke at neutralisere sine dyr - dvs vise ansvar.

Jeg har aldrig hørt om mennesker, der for 5. gang på få år, finder et kuld hundehvalpe på dørtrinnet. Det er pinligt for DK anno 2010 så lav en status det mest udbredte kæledyr har hos visse folk!-kaisålæredet:lynogtorden:

Lad os få en brugbar lov for tamkatten nu! Vi skylder den større tak end mange ved - da kirken i Middelalderen brændte katten på bålet med heksene, fordi den var “dæmonisk”, var konsekvensen til at tage og føle på. Rotter væltede frem samtidig med, at antallet af katte svandt ind.

Konsekvensen var Den Sorte Død og en masse mennesker døde og led.

Da man fandt ud af dette og gearede ned på hysteriet om katten, kom der styr på rottebestanden igen (sådan da for problemet eksisterer jo sådan set endnu blot under jorden…) og vi har derfor en hel masse at takke tamkatten for - set i forhold til vores muligheder som mennesker med byer osv. Tamkatten spiller en ikke uvæsentlig rolle i forhold til vores kultur og levevis - samt evne til at overleve…

Set i det lys er det ikke “bare en kat”…

Så fik jeg luft - sådan da. jeg er sgu stadig sur på dem, der har smidt levende væsener ud som affald. Se dem lige… Stakkels dyr!
Og samtidig så heldige at ende lige præcis der, hvor de er nu.

Men pinligt - det er det altså.

Der er god grund til at blive ved med det, som de fleste herinde allerede gør - oplyse, vise de gode eksempler og gradvis højne tamkattens status i DK.

På sigt vil det lykkes! Hæng i!
Der er masser af grunde til at arbejde sammen mod det mål

MVH

Tak skal i have allesammen.
Jeg skal hilse fra de to små og sige de har det skønt, de har nemlig lige fået udviet legepladsen, så de har vores gang og vort badeværelse, så lige nu er der dømt fræs og ballade.
De er simpelthen så kære de to, bare man kigger på dem, så spinder de og vil op og nusse og kæle…Godt de snart flytter, ellers bliver jeg alt for glad for dem og vi har ikke plads til flere misser.
Knus Elin

Stakkels små pus, godt de er hos jer og at Hittekat kan tage dem.
Dem der har gjort det skulle skamme sig til døde, men det gør de sikkert ikke.

[quote=Leopolds mor;409939]Tak skal i have allesammen.
Jeg skal hilse fra de to små og sige de har det skønt, de har nemlig lige fået udviet legepladsen, så de har vores gang og vort badeværelse, så lige nu er der dømt fræs og ballade.
De er simpelthen så kære de to, bare man kigger på dem, så spinder de og vil op og nusse og kæle…Godt de snart flytter, ellers bliver jeg alt for glad for dem og vi har ikke plads til flere misser.
Knus Elin[/quote]

Utroligt at nogen bare kan overlade to små dejlige killinger til en uvis skæbne.

:lynogtorden::lynogtorden::lynogtorden:

Nu bliver der taget kærlig hånd om dem - men det kan man da ikke være sikker på, når de bare smides af.

De mennesker skulle godt nok :censur:- ja de skulle