Sælge hus men man har katte?

Ja, som overskriften siger, skal vi MÅSKE sælge vores rækkehus og i den forbindelse vil der jo være nogle åben-hus og fremvisninger (forhåbentlig) og vi har jo kattene og jeg ville høre om der er nogle herinde der har prøvet at sælge hus mens de havde katte? Altså jeg tænker at i hvert fald mens der skal være åbent hus så tager vi kattene med os, dels fordi jeg frygter nogle måske glemmer at lukke en dør og de stikker af.

når der er fremvisninger, tænker jeg lidt, at vi kan lave en aftale med ejendomsmægleren om de passer på når de går ind, eller sådan noget.

Jeg vil også gerne høre hvad er jeres erfaringer med at sælge og have dyr?

Altså har i haft sværere ved at sælge fordi i havde dyr eller?

Jeg kender et par ejendomsmæglere. De er alle søde og rare mennesker, der ville passe på kattene, men de har også fortalt at nogle af deres kollegaer er ligeglade med sådan nogle instrukser. Min ene bekendte brugte en time på at indfange en kat efter en fremvisning fordi den var løbet ud ved et uheld. Han fik fat i katten. På kontoret kunne kollegaerne dog slet ikke forstå ham for det var jo bare en kat. Så når vi en gang skal sælge så tør jeg ikke have katte i huset ved fremvisninger. En ting er at ejendomsmægleren kan opdrages, noget andet er køberne. Derudover skal kattene heller ikke med på billeder. Jeg vil ikke risikere tyveri fordi de ser en birma på billedet. Man ved aldrig hvem der kigger på ens hus. Måske har jeg for meget paranoia, men jeg tager ingen chancer med kattene.

Alle katte og sandbakker ud i løbegården. Og lås på lågen.

Det trækker 100.000 ned i pris, hvis køberne går rundt og tænker “rovdyr stald”.

vh

Andreas

nu har vi kun 2 katte :slight_smile: og vores have er indhegnet så vi har ikke en løbegård som sådan. Vi har en kattebakke, bør vi fjerne den ved fremvisninger? Vil det ikke bare undre købere, altså at der ikke er en kattebakke?

jeg tror altså ikke helt 2 katte trækker 100.000 kr ned i pris :wink: kan forstå hvis vi havde flere.

Nåh, så er jeres hus jo ikke præget så meget af katte.

Men jeg ville ikke stole på, at tilfældige huskøbere holder døren lukket. Så kattene skal ind i en transportkasse, som skal stilles et skyggefuldt sted. Og der må kattene så overleve et par timer.

vh

Andreas

:surrender1:

Jeg ville nu heller ikke have et roligt øjeblik - for hvis man ikke er vant til katte, har man ingen anelse om hvor hurtigt de er ude af den mindste åbne sprække i en dør :uha:

:slight_smile:

nej, jeg har altså også mine bange anelser, vi var selv ude og se på et hus hvor de havde 3 katte, der blev vi lukket ind og så lukkede vi døren og så kom vi ind i stuen hvor kattene var og så lukkede ejendomsmægleren døren igen, men man kan jo ikke regne med det, jeg tror jeg vil snakke med kæresten om, hvis det bliver aktuelt, at vi tager kattene med os hvis der skal være fremvisninger.

jeg har ingen erfaringer andet med min lejlighed, som skulle lejes ud til andre.
Men skulle vi sælge her, så ville jeg helt klart putte mine katte i transportkasse og stille dem et roligt sted imens - ja vi har 16, så det vil være en udfordring men hellere det, end folk lader dem løbe ud og får en dårlig oplevelse selv.
Kattene tager ikke skade af at sidde i transportkasserne i eks. 9 timer - det er ikke være end når de bliver transporteret til udlandet

Heidi

Vi har 7 katte, der alle færdes indenfor og i vores indhegnede have.

På vores døre, der fører ud til vores gange - og videre ud til entredøren(e) har jeg lavet dette skilt.

Et af vores familiemedlemmer mente engang, at vi havde det ALT for varmt, derfor lukkede hun vores dør op, så vi kunne få noget køligt luft ind …
Hun glemte dog liiiiiiige, at vi har et opdræt her i huset :doh:
Derfor lavede jeg skiltet, og nu forbliver dørene lukkede.

Og JA håndtaget vender “omvendt” :høhø:
Nellie kan nemlig finde ud af at åbne dørene ved at springe op på håndtagene :tihi:

Hvis vi skulle sælge og der blev et åbenthus med (forhåbentlig) mange folk rendende ud og ind af dørene, så ville jeg placere kattene i transportkasser.

Ved en almindelig fremvisning, ville jeg være hjemme og dermed holde øje med kattene.
Både vores foderskåle og kattebakker står diskret placeret, forskellige steder i vores hus, og disse ting ville jeg ikke flytte pga. en fremvisning.

Vi har vores hus til salg men vi har ikke noget der hedder åbent hus, vi har også kun besøg af evt. købere når vi er hjemme. Mægleren har ikke en nøgle og kan de ikke finde ud af at komme når vi kan så kan de ikke se vores hus.

Når der så er nogen der kigger så kigger de næsten ligeså meget på misserne som de kigger på huset - hold da op de misser får opmærksomhed :høhø:

Jeg synes altså det er mærkeligt at se på et hus, hvor ejeren er hjemme. Det bryder jeg mig slet ikke om og tror ikke jeg ville kunne få følelsen når jeg samtidig blev beluret. Jeg har set på et hus, hvor ejerens kæreste boede der (ejeren var død). Det var altså alt for creepy, at snakke om muligheder imens man følte sig beluret - efter min mening. Måske det blev forstærket af at det var et dødsbo. Når vi engang flytter så har jeg planlagt at misserne ikke er hjemme ved fremvisninger. Enten kører vi en tur eller vi lejer et værelse hos nogle venner. Så kan køberne frit se sig omkring og danne sig et indtryk af huset uden forstyrrelser.

Måske er jeg mærkelig… men jeg tror jeg ville have det mere sært med at rende rundt i folks hjem, mens de ikke var hjemme. Ubehageligt… Og tænk nu, hvis der er en eller anden dims, de ikke kan finde bagefter… så hellere at de ser, hvad man fortager sig. :slight_smile:
Den lejlighed vi solgte var vi godt nok ikke tilstede ved fremvisningerne af - men vi (og kattene) var også allerede flyttet, så det var en tom, nymalet og rengjort lejlighed, der blev vist frem :slight_smile: Det ville jeg for resten selv foretrække - det er nemmere at forestille sig sit eget indbo dér (og lejligheden virker meget større ;))

Da vi havde huset til salg, tog vi kattene med os ud af huset ved hver fremvisning (der var ikke så mange …) - mægleren havde ikke nøgle og skulle aftale hver fremvisning med os. Kattebakker og andre løse genstande blev stillet så usynligt som muligt, så de ikke ‘forstyrrede’ indtrykket. En af grundene til at vi gjorde sådan er, at fx Mary har for vane at hoppe op på folks skuldre, hvis hun kan komme til det - og det kan hun som regel … det er ikke alle, der er lige begejstrede for det! Og hvis folk ikke bryder sig særligt om katte, vil det give et rigtig skidt indtryk at der farter 8-9 stk. rundt om benene på dem - og såmænd også selvom folk godt kan lide katte kan det virke noget overvældende.

Hvis der kun havde været 2 katte, som ikke var helt lige så opsøgende som mine kræ er, ville jeg ikke have haft noget imod at lade dem blive - men på den anden side er det bare så meget lettere for alle, hvis man lige tager dem med en tur i bilen i den tid, det nu tager at kigge på huset :slight_smile:

Vi holdt iø ingen åben hus-arrangementer.

[QUOTE=Ann R;612002]Måske er jeg mærkelig… men jeg tror jeg ville have det mere sært med at rende rundt i folks hjem, mens de ikke var hjemme. Ubehageligt… Og tænk nu, hvis der er en eller anden dims, de ikke kan finde bagefter… så hellere at de ser, hvad man fortager sig. :slight_smile:
Den lejlighed vi solgte var vi godt nok ikke tilstede ved fremvisningerne af - men vi (og kattene var også allerede flyttet, så det var en tom, nymalet og rengjort lejlighed, der blev vist frem :slight_smile: Det ville jeg for resten selv foretrække - det er nemmere at forestille sig sit eget indbo dér (og lejligheden virker meget større ;))[/QUOTE]

Arh nu er der jo en mægler med, så man render jo ikke bare rundt. Jeg siger bare, at jeg tror ikke at jeg nogensinde kommer til at købe et hus, hvor folk er hjemme under rundvisningen - men man kan selvfølgelig aldrig vide. Det kommer nok også an på beboerne. Jeg følte mig altså temmelig beluret og så følte jeg det respektløst at tale om at rive vægge ned osv. når hun lige havde mistet sin kæreste - det var jo hans/deres hjem vi ville lave helt om på. Men det er jo ikke alle der er som mig, så det kan sagtens være man kan sælge sit hus alligevel :wink: Jeg vil bare ikke udsætte andre for den følelse og risikere at miste et salg når vi på et tidspunkt kan sælge. I øvrigt bliver hjemmet tømt for værdigenstande når huset skal sættes til salg, tyvene skal ikke kunne planlægge et evt. indbrud på ejendomsmæglerens hjemmeside :slight_smile:

Det er også nogenlunde sådan, jeg regner med at gøre det, når jeg skal sælge :slight_smile: Dels ville jeg ikke have et roligt øjeblik med fremmede i huset i forhold til åbne døre/vinduer/stå for tæt på huset på terrassen og dels vil køberne nok meget nemt blive fokuserede på de nærsynede springmus, der lige skal se på tæt hold, hvad de laver frem for at se mulighederne i huset :slight_smile:

Og selvom det er den billige metode, tror jeg ikke, der er nok sælger gemt i mig til selv at vise det frem :slight_smile:

Jah, det er da rigtigt at der er en mægler med… det er også bare en følelse - ligesom din er :slight_smile:
Som sagt - jeg ville selv allerhelst foretrække at se et helt tømt hus, fordi jeg synes det er nemmere at se både fordele og ulemper dér :slight_smile: Det er klart også nemmere for sælgeren, mægleren og køberne.
Men skulle jeg sælge noget - også under ubehagelige omstændigheder - ville jeg da egentlig forvente at køberne ville ændre noget. Jeg tror ikke det ville genere mig at de talte om det, når jeg alligevel skulle af med det under alle omstændigheder.
Jeg har ikke prøvet at sælge et dødsbo (hus) men jeg har prøvet at sælge indmaden (møbler, porcelæn, billeder, nips osv) fra et dødsbo - mit barndomshjem. Det var møg-ubehageligt at få det vurderet i kr. af en fremmed, værre end hvis det havde været lejligheden, for det var personlige ting med minder tilknyttet. Men det skulle gøres, så… man klarer det :slight_smile: Og jeg bebrejdede i hvertfald ikke køberen noget.
Det jeg vil frem til er, at selv om du har haft den følelse, så er det ikke sikkert sælgeren faktisk ville have taget spor anstød :gruble:

Hvis man vil satse på at fjerne kattene ved hver fremvisning, så er man nødt til at aftale med mægleren, at de aldrig kommer uanmeldt (eller som nogen skriver: undlade at aflevere nøgle).
Jeg har både som køber og sælger været ude for spontane fremvisninger, der ikke var aftalt på forhånd (men det førte faktisk til salg, både af vores lejlighed, der blev fremvist med bl.a. en opvask, der ikke var taget, og vi købte selv et hus, som ejendomsmægleren lige fik lyst til at vise mig, da jeg egentlig var ude at se på et andet hus).

Det hus, vi har nu, fik vi i øvrigt fremvist af ejerne, fordi vi var blevet forsinkede til fremvisningen (jeg kom med tog fra Jylland), så ejendomsmægleren var kørt igen.

Jeg går gladelig med rundt og hjælper da med spørgsmål og løsninger med hensyn til ændringer - hvilke vægge der kan rives ned hvis det er det de vil, eller da nogen ville bygge garagen om til en stue mere. Da vores store lagerrum måske skulle bygges om til stue eller hobbyrum - da de ville slå køkken sammen med stue og lave et værelse i den anden ende af stuen.

Vores hus er stort nok til 2 familier, endda 3 hvis det er det de vil og så vil der jo nødvendigvis være en del der skal bygges om. Dem der har været og kigget til nu har være 2 og 3 familier der ville bo sammen og en enkelt ville selv bo i den lille del af huset mens de så ville bruge resten til BB

vi regner med at give et bud på huset sidst på ugen, siger de ja, skal vi sætte til salg. :slight_smile: Jeg har talt med kæresten og vi har umiddelbart snakket om at tage kattene med os, når og hvis der kommer nogle, for vi vil ikke riskikere noget.

ydermere fjerner vi kattebakke og marsvine buret, marsvinene går alligevel ude på græs fra nu af og kattebakken kan jo flyttes tilbage.

Jeg ved ikke hvordan folk ville reagere på kattene, men jeg vil ikke risikere de kommer til at lukke dem ud. For jeg tror sgu ikke på vores ejendomsmægler løber rundt for at fange dem bagefter.

Det ville jeg simpelthen heller ikke turde stole på.

Held og lykke med projektet :kryds: