Sætte katte sammen (hvordan)?

Så nærmer dagen sig i hastig fart for hjemkomsten af vores nye Birma :wehuu: Og nu kommer der lige endnu et spørgsmål.
Jeg har fået mange delte meninger om hvordan man skal lade den lille ny og vores nuværende kat lære hinanden at kende.

Hvad er jeres erfaringer?

Har fået af vide man skal lade den lille nye sidde i transportkassen lidt så den “gamle” kat kan se og lugte den an, og så lukke den lille ud, andre siger man skal lade den lille flytte ind i et værelse og så stille og roligt lukke mere og mere op for den, men de skal være adskilt imens, så jeg er helt lost, ikke at jeg tror min Mille ville gøre den lille ny noget, men hun skal jo hellere ikke føle at han “indtrænger” på en negativ måde…

Kom gerne med gode råd, bud, hvad er jeres erfaringer, osv osv osv :hjertehop:

De to gange jeg har ført en killing til resten af flokken har jeg ladet den lille sidde i transportkassen og lukket op efter lidt tid og så ellers lade dem klare det hele selv. Med mindre der flyder bold og ryger store hår totter af så lad dem klare det selv. Der kan komme en del hvæs der kan også være en lidt potedask men ellers er det som regel ikke værre.
Måske kan du den første til anden nat tage den lille med i seng uden den gamle så de får lidt fred fra hianaden - jeg gjorde det jeg sov på sofaen i stuen så jeg kunne høre hvis der skete noget imellem den lille og de gamle.
Det er for det meste kun hvis killingen er meget bange/sky at det kan være en hjælp at lade killingen være i et rum for sig selv.
Det bedste du selv kan gøre er at tage den med ro - sæt dig og læs en god bog, se en god film, lad være med at rende efter misserne hele tiden og/eller bliv bange for at det ikke går. Nogen gange bliver de venner efter to timer nogen gange kan det tage en uge til to før der er helt ro på. Det vigtigste er at tage den med ro og ikke lade misserne mærke at du er oppe på mærkerne.

God fornøjelse.

Prøv at søge på ordet “sammenføring”, så kommer der rigtig mange hits…

Jeg har kun prøvet drømmesammenføringer så jeg kan desværre ikke hjælpe dig :slight_smile: (voksne katte, de var venner i løbet af en time)

Jo altså da Victoria kom ind i familien var Sophie ikke alt for imponeret, men i løbet af kort tid var de venner :slight_smile: (killing)

[quote=Troldegaarden;498213]De to gange jeg har ført en killing til resten af flokken har jeg ladet den lille sidde i transportkassen og lukket op efter lidt tid og så ellers lade dem klare det hele selv. Med mindre der flyder bold og ryger store hår totter af så lad dem klare det selv. Der kan komme en del hvæs der kan også være en lidt potedask men ellers er det som regel ikke værre.
Måske kan du den første til anden nat tage den lille med i seng uden den gamle så de får lidt fred fra hianaden - jeg gjorde det jeg sov på sofaen i stuen så jeg kunne høre hvis der skete noget imellem den lille og de gamle.
Det er for det meste kun hvis killingen er meget bange/sky at det kan være en hjælp at lade killingen være i et rum for sig selv.
Det bedste du selv kan gøre er at tage den med ro - sæt dig og læs en god bog, se en god film, lad være med at rende efter misserne hele tiden og/eller bliv bange for at det ikke går. Nogen gange bliver de venner efter to timer nogen gange kan det tage en uge til to før der er helt ro på. Det vigtigste er at tage den med ro og ikke lade misserne mærke at du er oppe på mærkerne.

God fornøjelse.[/quote]

:hjertehop: Tusind tak for svaret, tror nu faktisk Mille bliver glad for en ven, men kan jo ikke vide det :ups: kun håbe :kryds:

Taaak Ann :wehuu: Der kommer faktisk rigtig meget op, :ups: flot jeg ikke overvejede det før

Er det en killing, ville jeg bare lukke den ud :slight_smile:

De 5 gange jeg har sammenført killing med voksne katte har jeg åbnet for transport kassen så killingen kunne komme ud når den ville - det har hver gang været med det samme :stuck_out_tongue: så har der været lidt hvæs og lidt dask med poten fra de voksne. Killingen har så sovet på min datters værelse de første par nætter. Så snart en af de voksne accepterer killingen følger de andre efter.