Salg af MCO på DBA

Sikke valgmuligheder - og mulighed for at blive taget godt og grundigt ved næsen. Gad vide hvad svaret vil blive, hvis man ønsker stamtavlen med ved køb?

Man kan undre sig over, at man skal give 1500 for stamtavlen, når de kun koster omkring 200 kr. :gruble:

Tja, med lidt søgning på Google mv., så viste det sig at være et Jyrak medlem…mon ikke de skulle have en mail :lys-ide: Det tror jeg sørme, den er vist på vej.

Super

Det er helt utroligt. Der er sikkert mange der bliver fristet til at købe en blandingskat fordi de tror det er en racekat. Sikke noget snyd tænk at man kan få sig til det.

Hvordan i alverden kunne du dog søge dig frem til det med de få oplysninger? Ja, jeg spørger bare, fordi jeg ikke kan søge noget frem, så jeg er lidt nysgerrig :ups:

Det handler som bare om at ramme de rigtige søgeord og så kunne sammenligne billeder…og når man så rammer de samme billeder i to annoncer, ja, så er sagen vist ganske klar.

Måske skulle man droppe katteopdrættet og begynde at sælge stamtavlerne uden kat? Det lader jo til, at det er dér, pengene gemmer sig. :klapper:

Jeg har en kopimaskine…1500 pr. ark, DÈT er fanme business:rock:

:?

Jeg fatter minus ??

Nu har jeg aldrig haft en kat med stamtavle - men hvor/hvad er fejlen ved annoncen ???

Hjælp en Tante med at blive lidt klogere…

:tak:

Nå, så fik jeg kigget på annoncen - jeg vil vædde på, at den er udformet sådan for at slippe for DBAs nye idéer om at tage 500,- for raceannoncerne. Så kommer den billigt i avisen, og så skal man have killingepakke á 1500 og stamtavle á 1500 oveni salgsprisen på 500, dvs. i alt 3500 for en ukastreret killing med stamtavle = ret normal pris. Suk!

Pia, vil du sende en PB til mig med ejeroplysningerne?

Burde DBA ikke gøres opmærksom på dette (at man deler op for at omgå det økonomiske)…de er normalvis lydhør.

Jeg har netop anmeldt annoncen.

Åh, suk, bare jeg aldrig var gået ind på DBA:

[I]"Maine Coon, killinger, 7 mdr. , med stamtavle, Født den 08 januar.2009 og klar til at flytte den 16 april 2009 (…)

Prisen er for en kælekat -killingernes udvikling følges så evt. køb til avl hved efter spørgsel sælger også til nystarter .førældre ne er ren tyske linier"[/I]

Sådan - når man ikke kan komme af med killingerne, kan man evt. sælge dem til avl til nybegyndere; det er simpelthen definitionen på skruen uden ende. :frowning:

[QUOTE=Pil;210874]Jeg har netop anmeldt annoncen.

Åh, suk, bare jeg aldrig var gået ind på DBA:

[I]"Maine Coon, killinger, 7 mdr. , med stamtavle, Født den 08 januar.2009 og klar til at flytte den 16 april 2009 (…)

Prisen er for en kælekat -killingernes udvikling følges så evt. køb til avl hved efter spørgsel sælger også til nystarter .førældre ne er ren tyske linier"[/I]

Sådan - når man ikke kan komme af med killingerne, kan man evt. sælge dem til avl til nybegyndere; det er simpelthen definitionen på skruen uden ende. :([/QUOTE]

Ja det er da godt man er velopdragen, ellers er det ikke godt at vide hvad man kunne finde på :doh::doh: hos sådanne mennesker er det ikke katten og dens race der er vigtigt, det handler kun om kolde kontanter :lynogtorden:

Jeg har for nyligt prøvet at forklare dba problemet i at tage et kæmpe erhvervsannoncegebyr for racekattene, og forklaret dem hvorfor en racekat altid vil koste mere end 500 kroner.

Jeg skrev med webredaktøren og hun var meget forstående og mine mails ville blive sendt videre til ham, som fastsætter gebyrerne, for hun kunne så sandelig godt se min pointe og tak fordi jeg gjorde dem opmærksom på det. Og de havde jo et samarbejde med Dyrenes Beskyttelse, så de var selvfølgelig interesseret i at støtte de, som oprdrætter på den rigtige måde.

Men intet er sket. Måske har ham som bestemmer hvad gebyrerne skal være ikke så mange brikker. Jeg synes det er død-irriterende at dba stikker en kæp i hjulet på ordentligt katteopdræt sådan.

• men det var vist et sidespring i debatten…

Jeg har også talt med dem, og ham jeg talte med lovede at lade mine forslag gå videre.

Jeg kan sagtens se hvorfor de måske troede, at 500,- for en racekatteannonce ville skaffe dem flere lødige annoncer, men virkeligheden er jo den stik modsatte: Så får de slet ingen lødige annoncer, men kun BYB, BYB og atter BYB (som annoncerer billigt eller gratis, suk).

Hvis de gerne vil skille tingene ad, så burde de bare lave to sektioner: En for katte med stamtavle og en for katte uden stamtavle. I sektionen for katte med stamtavle, kunne de så blot forlange, at man indsendte en kopi af sit katterinavn for at kunne annoncere - det er jo nemt nok fx på Zooplus, så hvorfor ikke på DBA?

Jeg synes det er brandærgerligt, at der er så få “ordentlige” racekatte i DBA, for jeg er sikker på, at mange førstegangskøbere kigger dér, simpelthen fordi de ikke ved, hvor klubberne og killingelisterne er henne. Og så ville det være rart, hvis man kunne gøre det lettere for køberne at skelne mellem de forskellige “varer”, som tilbydes i sektionen Katte, så de kan træffe deres valg på et informeret grundlag.

[quote=Pil;210898]
Jeg synes det er brandærgerligt, at der er så få “ordentlige” racekatte i DBA, for jeg er sikker på, at mange førstegangskøbere kigger dér, simpelthen fordi de ikke ved, hvor klubberne og killingelisterne er henne. Og så ville det være rart, hvis man kunne gøre det lettere for køberne at skelne mellem de forskellige “varer”, som tilbydes i sektionen Katte, så de kan træffe deres valg på et informeret grundlag.[/quote]
Ja, i min stikprøveundersøgelse som jeg lavede i forbindelse med FD-brochuren spurgte jeg de som annoncerede efter en racekat med/uden stamtavle, og de ANEDE ikke hvad pointen med en stamtavle er, og de kendte ikke andre steder end dba, der annoncerede katte til salg.

Guuuuuddd så er katteopdræt noget for mig alligevel! Sådan at tjene fede penge på en gang papirnusseri uden noget som helst ansvar for liv og uden etiske overvejelser - det kan da kun gå godt! :lys-ide:

Det ville da egentlig også spare kattene for en masse. -surrender

[quote=Pil;210855]Nå, så fik jeg kigget på annoncen - jeg vil vædde på, at den er udformet sådan for at slippe for DBAs nye idéer om at tage 500,- for raceannoncerne. Så kommer den billigt i avisen, og så skal man have killingepakke á 1500 og stamtavle á 1500 oveni salgsprisen på 500, dvs. i alt 3500 for en ukastreret killing med stamtavle = ret normal pris. Suk!

Pia, vil du sende en PB til mig med ejeroplysningerne?[/quote]

Hvem vil lige købe en kat hvor killingepakken og stamtavlen koster 3000 kr til sammen :?:?

Jeg synes det er problematisk hvis nogen ønsker at undgå at betale annoncens pris, på denne måde.
Det falder jo tilbage på dem selv, som værende useriøse og på os andre som måske kunne ønske at annoncere en enkelt gang.
Annonceprisen bliver vel dobbelt så.:S

Jeg fatter minus ??

Nu har jeg aldrig haft en kat med stamtavle - men hvor/hvad er fejlen ved annoncen ???

Hjælp en Tante med at blive lidt klogere…

:tak:[/quote]
Ifølge Felis Danicas regler skal racekatten altid sælges med stamtavle/stamtavlen skal altid følge med racekatten. Stamtavlen kan ikke fravælges og må således heller ikke fordyre kattens pris. Regnestykket som det fremstilles i dba-annoncen er imod Felis Danicas regler. :slight_smile: