Samle-dims til to sturdier

Ja jeg har to sturdi-kopier, som jeg gerne vil sætte sammen i enderne, så det bliver et stort udebur til mine katte, når jeg er hos mine forældre…

Men hvad bruger man lige, som er sikkert!? Det skal jo altså lukke helt pænt til, for at kattene ikke lige pludselig finder en vej ud gennem samlingen :?

(deres 7 år gamle udebur er nemlig slidt op nu, så vil gerne have lavet en bedre løsning her i min ferie :smiley: )

Nu var mine ikke de store udbryder, men for en del år siden havde jeg to stofbure vi brugte som kravle gård ude i haven der tog vi og skar et stykke af en gamle have slange så den passet i omkreds om de ender på burene vi ville samle og så skar vi en slisk hele vejen ned af slangen og så samlet vi burene med den. Slangen var stram nok til at holde burene sammen også når der blev tumblet godt derinde.

DET var dælme da smart :smiley:
det kan være mine forældre har et par meter slange de kan undvære :smiley: (de har ret meget haveslange på en hel del vogne efterhånden :tihi: !!!)

Når jeg vil samle to sturdies, bruger jeg at hænge en sturdi-hylde “på tværs” af de to sturdies - det virker også :slight_smile:

Hvilken hylde er det? :slight_smile: altså den slags til at sætte ovenpå?

En “hængekøje” til at hænge inden i :slight_smile:

Ah ja ok :slight_smile:
jeg vil nok ikke være tryg ved det som eneste løsning :slight_smile: de skal jo stå på terrassen og der vil ikke være opsyn konstant…
Så lynlåsene bliver også lukket, så pilpoter ikke åbner selv :stuck_out_tongue:
jeg tror måske jeg ender med at lave små huller bag lyslåsen og sætter strips i. De skal som udgangspunkt ikke bruges til andet, så de små huller gør intet. Og skal de endelig skilles ad, så bliver den ikke helt ødelagt :slight_smile: den ene er allerede med hul i løbegangen til den ene plaststang, fra da den knækkede, og den anden har været brugt som fødetelt og kravlegård til kviklingerne - så min ‘ømhed’ omkring dem er forsvundet :tihi:

[QUOTE=PiaB;1249155]Ah ja ok :slight_smile:
jeg vil nok ikke være tryg ved det som eneste løsning :slight_smile: de skal jo stå på terrassen og der vil ikke være opsyn konstant…
Så lynlåsene bliver også lukket, så pilpoter ikke åbner selv :stuck_out_tongue:
jeg tror måske jeg ender med at lave små huller bag lyslåsen og sætter strips i. De skal som udgangspunkt ikke bruges til andet, så de små huller gør intet. Og skal de endelig skilles ad, så bliver den ikke helt ødelagt :slight_smile: den ene er allerede med hul i løbegangen til den ene plaststang, fra da den knækkede, og den anden har været brugt som fødetelt og kravlegård til kviklingerne - så min ‘ømhed’ omkring dem er forsvundet :tihi:[/QUOTE]

De rigtige sturdier har jo lynlåse i enderne - har kopierne også det? Jeg har nemlig set på udstilling, at nogen har samlet dem via den lynlås og så brugt den “låsedims”, man kan købe, til at sikre dem med.

Jo der er lynlås :slight_smile: jeg må lige have luret, om de kan lynes sammen. For det ville da være mega smart og noget mindre ‘invassivt’ på dem :slight_smile: der er jo ingen grund til at klippe flere huller end højst nødvendigt; HVIS de nu skal bruges som nødløsning som bur til en fremvisning e.l., så er det da rart om de er nogenlunde pæne og hele :slight_smile:

vi prøvede i aftes at lukke med tøjklemmer på yderkanten hele vejen rundt.
HVIS de opfører sig pænt, så kan det i teorien sagtens holde det sammen. Men jeg tør nok ikke lade dem uden opsyn :tihi:
min mor var ikke meget for at klippe 1,5-2 meter af deres stærke vandslange, men kan jo evt køre på byggemarked i morgen og købe noget. Men kan de nu lynes sammen, så var det jo da nok den mest fantastiske løsning :slight_smile: tænk jeg slet ikke selv havde overvejet det :tihi: jeg har endda brugt at lyne den ene ende ned, da kviklingerne brugte den på soveværelset :slight_smile:

Vi bruger at sætte sturdierne sammen vha hængekøjer - altså at krydse karabinhagerne i de to endestykker…
En kat kan stadig slippe ud, men der skal møffes godt for at det kan ske.
På udstilling gør vi ikke mere ud ag det… men under Thanes langvarige burterapi havde vi sikret yderligere med store dokumentklemmer.
Ideen med vandslange lyder rigtig fin.

Jeg ville være nervøs for at belaste lynlåsen for hårdt ved at vride den så to sturdies kan lynes sammen.

Det krævede altså ikke hverken kræfter eller vold at gøre det, da jeg så det gjort på en udstilling :slight_smile:

I Vejle brugte en mco ejer de der store stål papirklemmer… Tror hun brugte 6-8 stk og de var nok 8 cm bred