Sammenføring af killinger?

Som nogen af Jer allerede ved, så er jeg ny bruger på KG, og skal idag (jubiiiii :wehu:) sammen med manden en tur til jylland og hente vores to længe ventede, og allerede meget elskede, burmeser killinger.

Vi skal hente killingerne hos to forskellige opdrættere, og nu er jeg pludselig begyndt at bekymre mig, og tænke på om vi kan risikere, at de to killinger slet ikke kan sammen? Eller er det generelt ikke et problem, så længe de er killinger? Begge er hunner, og de er født i samme uge.

Burmeserkillinger er generelt nemme at sammenføre - punktum :slight_smile: Selvfølgelig vil der være undtagelser, men jeg ville ikke bekymre mig på forhånd. Husk dog at sætte dem i hver sin transportkasse på turen hjem - der er ingen grund til at løbe nogen risiko for ballade, mens I kører :slight_smile:

[QUOTE=Cheshire;949408]Som nogen af Jer allerede ved, så er jeg ny bruger på KG, og skal idag (jubiiiii :wehu:) sammen med manden en tur til jylland og hente vores to længe ventede, og allerede meget elskede, burmeser killinger.

Vi skal hente killingerne hos to forskellige opdrættere, og nu er jeg pludselig begyndt at bekymre mig, og tænke på om vi kan risikere, at de to killinger slet ikke kan sammen? Eller er det generelt ikke et problem, så længe de er killinger? Begge er hunner, og de er født i samme uge.[/QUOTE]

:hjertehop::hjertehop::hjertehop::hjertehop:

Fornemmer man en lille diskret jubel her :tihi:

GLÆD jer… og vær ikke det mindste bekymret.

Har I fundet på navne til dem, eller beholder de deres navne fra stamtavlerne ??

Tak Mette :slight_smile: Ja, da vi talte med den ene opdrætter, anbefalede hun også to transportkasser, så det har vi indkøbt. Ved slet ikke hvorfor jeg har tænkt på hvordan hjemturen skulle gå, uden at tænke på hvordan det vil gå hjemme… tsk. Er glad for at høre, at der ikke umiddelbart er den store grund til bekymring :slight_smile:

Ok nej - bare husk på, at killinger godt kan tåle at blive hvæset af og det kan de sagtens finde på at gøre ved hinanden, i hvert fald de første timer :slight_smile:

Fornemmer man en lille diskret jubel her :tihi:

GLÆD jer… og vær ikke det mindste bekymret.

Har I fundet på navne til dem, eller beholder de deres navne fra stamtavlerne ??[/QUOTE]

Vi GLÆDER os helt sinddsygt. Tror efterhånden at alle venner, familiemedlemmer og arbejdskollegaer er ved at være godt og grundigt træt af at høre om hvor meget jeg glæder mig, hehe. Men nu har de selvfølgelig også snart hørt på mig i 14 uger :slight_smile: Er rigtig glad for vi ikke behøver bekymre os! Det blir nu også lidt skægt at se hvordan de reagerer på hinanden - og på hus og kattegård, ja og da ikke mindst os :slight_smile:

Vi har ikke fundet på navne, så indtil videre beholder de stamtavle-navnene. Vi har snakket lidt om det, men min erfaring med kæledyr siger, at navnet kommer i løbet af den første tid helt af sig selv… lige pludselig får man kaldt dem et eller andet, og så kan man pludselig ikke forestille sig at de kunne hedde andet :slight_smile:

[QUOTE=Cheshire;949427]Vi GLÆDER os helt sinddsygt. Tror efterhånden at alle venner, familiemedlemmer og arbejdskollegaer er ved at være godt og grundigt træt af at høre om hvor meget jeg glæder mig, hehe. Men nu har de selvfølgelig også snart hørt på mig i 14 uger :slight_smile: Er rigtig glad for vi ikke behøver bekymre os! Det blir nu også lidt skægt at se hvordan de reagerer på hinanden - og på hus og kattegård, ja og da ikke mindst os :slight_smile:

Vi har ikke fundet på navne, så indtil videre beholder de stamtavle-navnene. Vi har snakket lidt om det, men min erfaring med kæledyr siger, at navnet kommer i løbet af den første tid helt af sig selv… lige pludselig får man kaldt dem et eller andet, og så kan man pludselig ikke forestille sig at de kunne hedde andet :-)[/QUOTE]

:slight_smile:

Jeg forstår godt, at I glæder jer…

Et lille godt råd : :tihi::tihi:

Sørg for at have en masse færdigretter i fryseren, sæt DVD’en til at optage de programmer I godt vil se - for når først de to pelskugler flytter ind - så kan man slet ikke løsrive sig eller få nok af at betragte dem :hjerte::hjerte:

Hej
Jeg kab slet ikke forestille mig, problemer med 2 killimger, - - og slet ikke med Burmesere. Burmeseren er jo en “bunkekat” og elsker alle andre katte !

Glæder mig til billeder! og stort Tillykke med " verdens dejligste katte"

Cats og Conni

[QUOTE=Tante Tut;949430]:slight_smile:

Jeg forstår godt, at I glæder jer…

Et lille godt råd : :tihi::tihi:

Sørg for at have en masse færdigretter i fryseren, sæt DVD’en til at optage de programmer I godt vil se - for når først de to pelskugler flytter ind - så kan man slet ikke løsrive sig eller få nok af at betragte dem :hjerte::hjerte:[/QUOTE]

Hihi, ja der burde jeg nok have tænkt lidt frem hvad angår forberedelser til os selv :slight_smile: Vi må bestille pizza de første dage :slight_smile:

[QUOTE=conninissen;949433]Hej
Jeg kab slet ikke forestille mig, problemer med 2 killimger, - - og slet ikke med Burmesere. Burmeseren er jo en “bunkekat” og elsker alle andre katte !

Cats og Conni[/QUOTE]

Godt at høre :slight_smile:
Kameraet er allerede lagt frem og forsynet med nye batterier, så snart jeg kan løsrive mig, smider jeg billeder ind :slight_smile:
Det er virkelig skønne katte! Efter at have besøgt den første opdrætter i ca. 5 sekunder var vi slet ikke i tvivl om, at det bare var racen for os! En kæmpe flok katte - inklusiv killinger - kom strømmende til os med det samme, og var meget interesserede i at se hvad vi hvad for nogle :slight_smile: En fantastisk social kat :slight_smile:

[QUOTE=conninissen;949433]Hej

Cats og Conni[/QUOTE]

Bunkekatte :wehuu: så skal vi have maaange bunkebilleder :hjerte:

Håber at sammenføringen glider problemfrit

Åhhh, så spændende :wehuu: Glæder mig til billeder og fortællinger :slight_smile: Det skal nok komme til at gå godt med de 2 små :slight_smile:

Nå, er I kommet hjem med misserne? :slight_smile:

Jeg solgte min killing sammen med en fra et andet opdræt. De begge gik direkte ind og ingen problemer der. Få dage efter puttede og nød de hinandens selskab :slight_smile: killinger er meget sociale så det burde gå fint, OG må vi SÅ se de små :slight_smile:

Dengang vi fik Jack og Phumba var det også fra to forskellige opdrættere :slight_smile: Men de var ca lige gamle og det gik bare SUPER fra første sekund.

Tillykke med jeres nye mislinger, jeg glæææder mig også til billederne :smiley:

(og så Velkommen, det har jeg ikke fået sagt i den anden tråd, så nu gør jeg det her :D)

Ih, hvor jeg kan føle jeres glæde gennem dine indlæg! :smiley: Der er ikke noget bedre end at gå og glæde sig til noget - specielt når det gælder små burmeserkillinger!
OG MÅ VI SÅ SE NOGLE BILLEDER!!! :venter::juhu::wehu:

Sikke en weekend vi har haft :hjerte:
Vi var hjemme med de to små fredag aften ved 22-tiden, og siden da har der bare været gang i den. Til at starte med var den med daf og hvæs, og “hvor pokker er vi nu?!”. Men meget hurtigt fandt de begge ud af, at så slem var den anden heller ikke, og nu hygger de bare SÅ godt sammen. Og NØJ hvor vi nyder dem :D:hjerte:

Nå, nu prøver jeg lige om det der med billeder går:

Det så jo ud til at gå :slight_smile: Så her kommer da lige lidt flere:

Og favoritbilledet :smelter:

Årh hvor ser de dejlige ud, og det sidste billed er da helt fantastisk :wehuu:

Hold da op, hvor er de nuttede:smelter:
og fine venner - ser det ud til:)