Sammenføring af killinger

Hej i alle dejlige kattegale mennesker.

Håber at i kan holde til varmen… :slight_smile:

Jeg har lige nogen spørgsmål og håber at høre fra nogen som har vært i samme situation som jeg snart skal i :slight_smile:

I morgen henter jeg en han killing på 12 uger da min bella pige godt kan bruge en ven til at lege med.

Bella er selv kun 15 uger og derfor stadig en killing og derfor jeg vælger at det nu skal være mens hun stadig er legesyg, men spørgsmålet er hvordan jeg føre dem sammen… hvornår skal jeg gribe ind hvis de slås. Hvornår er det for alvor og hvornår ikke.

Jeg har aldrig sammenført katte sammen før, og er meget grøn på dette område, men syntes det ville være så perfekt at de ville havde hinanden :slight_smile:

Tjaeh, vil starte med at anbefale en hunkilling, da hun og hankillinger ikke leger ens :slight_smile: Drenge vil tumle i slutningen af en fangeleg og piger vil typisk gerne nøjes med fangelegen. Især når de lige er ude over killingealderen.

Når det så er sagt, så er min metode med katte i den alder at sætte transportkassen ned og så lade kattene selv finde ud af det :slight_smile: Evt. lige snakke lidt godt for dem og nusse lidt. Så plejer det hurtigt at være klaret.

Min kærestes forælder har engang haft to hun katte… De var rigtig glad for hinanden, men efter 3 år kunne de ikke døje synet af hinanden… Derfor er jeg blevet rådet til en hun og han kat.

Jaeh, det kan jo ske. Især hvis de ikke er neutraliserede. Men sandsynligheden for succes er større med to katte der har samme legebehov.

Jeg ville ikke bekymre mig om kønnet :slight_smile:

Det plejer ikke at være problematisk at sammenføre så unge katte. Jeg ville ganske enkelt stille transportkassen på gulvet, sætte mig ved siden af med nogle godbidder, snakke stille og roligt, og så bare lukke den lille ud :slight_smile:

Tillykke med den lille fyr :flag: