Sammenføring - den bedste måde?

Nu når jeg skal have en ny killling hjem til min Kaiser, hvordan skal jeg så bære mig af på den bedste måde?

I skolen fik vi at vide, at det var bedst at have dem adskildt i starten, og så gradvist lade dem se hinanden f.eks. hvor den ene var i transportkasse eller gennem et hegn el.lign. Og blande deres ‘dufte’ ved at gnide en klud på den ene og efterfølgende den anden osv… Og først derefter lade den nye killing komme sammen med den gamle.

Men har læst flere gange herinde nu, at i bare lukker den nye kat ind og så er det bare det. Hvilken metode er det bedst at bruge??

prøv at lede blandt de her tråde :slight_smile:

http://www.kattegale.dk/forum/search.php?searchid=1554824&pp=25

Hvis det er en killing sætter jeg bare kassen på gulvet og lader den anden kat i huset lige snuse til den.
Herefter lukker jeg killingen ud - og så hvæser de som regel lidt af hinanden, men ikke mere.

Jeg afleverer selv killingerne i nyt hjem, så jeg har prøvet det en hel del gange :slight_smile:

Killinger er lette at sætte sammen - de hvæser som regel lidt, mens de lige ser hinanden lidt an, men som regel er de bedste venner allerede dagen efter. En voksen og en killing er som regel lige så let. Jeg har lige sendt en killing til Kjøwenhavn, hvor de ovenikøbet taler et andet sprog :slight_smile: til en 10 år gammel burmeser pige (som jeg troooor oprindeligt kom fra Camilla). Hendes gamle ven var lige død, og hun savnede sådan selskab. Vi prøvede først med en 1-års europe, men det gik ikke. Så byttede vi og hun fik Verner-husmis over, som jo stadig bare er en killing. Allerede dagen efter var han fuldt accepteret og i høj grad værdsat :slight_smile:
VH
Susanne

Jeg har aldrig haft problemer med at få en ny killing i huset, jeg tror, de andre kan se/fornemme,
at deres status ikke er truet af et ‘barn’, så de lader som regel som ingenting, og i løbet af få dage er der ro i familien. :hjerte:
Der vil sikkert være lidt hvæsen og knurren et par dage, men det går helt sikkert hurtigt over.
Pøj-pøj. :ok:
.