Sammenføring - Romeo er farvandlet til boremaskine

Ææææh, hvordan er det praksis er, hvis katten hvæser, brummer, langer ørertæver og generelt lyder som en boremaskine i forbindelse med en sammenføring??:uha::?

Lige pt synes han ikke det er fedt der er kommet en lille ny, han skifter mellem ovenstående lyde…og kombinere det med en masse ‘duften den lille i rumpetten’

Den lille er ikke just bange, men trykker sig naturligvis og lister væk med hele kroppen mod gulvet i én lang streg. Lige nu sidder den lille under sengen og gemmer sig bag et par kasser, og Romeo har lagt sig på dørtrinnet ind til værelset. Engang i mellem sniger han sig ind under sengen og hvæser og løfter pote, men kommer snigende ud igen når der ikke kommer nogen reaktion…

Skal jeg ‘bare’ lade dem være - skal jeg skille dem ad?. Lige nu aner jeg ikke mine levende råd og kan ikke helt finde ud af om Romeo kunne finde på at gøre ham noget ondt, eller om han bare ‘puster sig op’ - han har langet ud efter ham flere gange, men den lille gloede bare på ham med et undrende blik…

Jeg har faktisk ikke rigtig haft den lille nye i hænderne endnu, en enkelt gang da jeg fik ham, men han ville hurtigt ned og havde travlt med at kigge efter Romeo…

Han styrter også afsted hvis man forsøger at tage ham op, og han er pænt svær at fange…så jeg har besluttet at lade ham være, men ved heller ikke om dét er godt.

Gode råd modtages med kyshånd:)

Det lyder ganske normalt :slight_smile:

Du skal bare slappe af og naturligvis have et øje på dem.

Er det stadig lige slemt i aften, kan du overveje at tage en af dem med i seng, så kan I alle få en god nats søvn.

Jeg havde ellers sådan på fornemmelsen at Romeo ville blive NOGET så begejstret og at han ville vise den lille nye hen til Nullerputten, hvor de naturligvis ville lægge sig sammen og vandkæmme hinanden i søvn - i stedet ligger jeg på maven for at følge udviklingen under sengen, har ikke fået handlet ind (godt just-eat.dk er opfundet), har heller ikke fået redt mit hår, ej heller fået smidt gummistøvlerne og ungerne er sendt ud i regnen med en pakke knækbrød og en mobil…

Ak ja…

Det lyder ganske normalt, de skal bare have lidt tid :slight_smile:

Her var det dog mere omvendt.
Da jeg fik Mikki hjem boede han de første 2 dage i kradsetræet i stuen, og jeg tog så Waldo med ind i soveværelset om natten, så Mikki kunne få ro.
Mikki var bare nervøs, og ikke sikker på at Waldo gjorde ham noget, eller ej.
Waldo kunne dog ikke finde på at gøre MIkki fortræd, og det fandt han så også ud af :tihi:

Odin boede de første 3 dage i en transportkasse med tæppe over ved siden af sofaen, han knurrede og hvæste uafbrudt den første aften, så de to andre opgav ham hurtigt :høhø: Men så tøede han stille og roligt op, og nu er der ingen af dem der kan undvære hinanden :slight_smile:

Så giv dem tid, så skal det nok komme :inlove:

Med alle de talrige killinger jeg har sat i nyt hjem både hos mig selv og hos andre, har jeg oplevet 2 gange at den kat, der boede der i forvejen, blev begejstret.

Og tro mig … det er faktisk et større problem end man tror - for den lille ny kender ikke den gamle, så den vil bare ikke vaskes, nusses og leges med af en fremmed kat på et fremmed sted.

[QUOTE=Helene;605799]Jeg havde ellers sådan på fornemmelsen at Romeo ville blive NOGET så begejstret og at han ville vise den lille nye hen til Nullerputten, hvor de naturligvis ville lægge sig sammen og vandkæmme hinanden i søvn - i stedet ligger jeg på maven for at følge udviklingen under sengen, har ikke fået handlet ind (godt just-eat.dk er opfundet), har heller ikke fået redt mit hår, ej heller fået smidt gummistøvlerne og ungerne er sendt ud i regnen med en pakke knækbrød og en mobil…

Ak ja…[/QUOTE]

Nej altså, hvis du troede, det gik så nemt fra første sekund, så læser du vist ikke sammenføringstråde nok her på Kattegale :høhø: :høhø:

Romeo er da interesseret i den lille, når han vil snuse til ham, og så længe den lille ikke er decideret bange for ham, men mere synes, han er åndssvag - mon så ikke det snart bliver bedre :slight_smile:

Om det så betyder, at det begynder at sove i bunke, er jo ikke sikkert. Sådan lige med det samme.

Det har jeg så prøvet. Magic var klar til at elske og putte og nusse Asani lige med det samme, men det var Asani slet ikke med på. Der gik et pænt stykke tid alligevel, før Magic fik lov at vaske ham første gang.

Jaaaa, jeg skal selvfølgelig give det tid, han har jo kun været her i 2 timer, 27 minutter og…36 sek.

Så nu er Romeo kommet ind i stuen, den lille ligger stadig under sengen…:slight_smile:

  • og så har jeg lukket værelserne af, så der kun er stue, værelse, gang og køkken til rådighed. Kattebakke og foder er jo rimelige poster.

Tidligere da den lille var henne og snuse til Romeos mad, gjorde Romeo heller ikke noget. Håber det er et godt tegn.

Romeo har til gengæld brugt Liams nye bakke…håber ikke det er et problem?

De har begge fået nye bakker, matchende:tihi:. Romeo har så brugt sin egen nye 1 uges tid. Men nu tror han vist at han har fået to - jeg har først sat Liams op i dag.

Herhjemme ligger Sparta Weasley i bunke, og Hermie Weasley…
Hermie hvæser stadig af weasley. hvis han kommer for tæt på hoved lol…
Men hun kan sagtens vaske og putte med ham… Så længe han ikke er vågen, eller hun ikke er vågen, oftes er det ham som ninja’er pladsen:)

Dette er taget for ca. 10 min siden…

og de ligger der stadig… Dog, tror jeg Hermie prøver at mase ham ud af kurven:P

Mon ikke lille Liam, nok skal få Romeo tøet op ret hurtigt:)

Håber i har RET…ja, krydser fingre og ben (selvom det jo ER Lørdag) for at det nok skal blive bedre.

Ofte er den store kat bange for den lille nye, så det er da modigt af Romeo, at han tør snuse…

Og så er de vist meget sjældent, at den store kat skader killingen ved en sammenførsel. Jeg kan ikke huske, at have hørt om det nogensinde. Hvæsen, ja, men det går over.

Her er det Milly, da Ivanhoe flyttede ind for 4 år siden - men om aftenen spiste de af samme tallerken. :smiley:

[QUOTE=Helene;605799]Jeg havde ellers sådan på fornemmelsen at Romeo ville blive NOGET så begejstret og at han ville vise den lille nye hen til Nullerputten, hvor de naturligvis ville lægge sig sammen og vandkæmme hinanden i søvn - i stedet ligger jeg på maven for at følge udviklingen under sengen, har ikke fået handlet ind (godt just-eat.dk er opfundet), har heller ikke fået redt mit hår, ej heller fået smidt gummistøvlerne og ungerne er sendt ud i regnen med en pakke knækbrød og en mobil…

Ak ja…[/QUOTE]

:uha::uha:

De stakkels børn altzå… havde jeg ikke lige et lille problem i disse dage - var jeg taget ud og lege med dem :høhø: :stuck_out_tongue:

Nå… tilbage til misserne… det skal nok gå godt, Helene.

Da jeg fik Silke, havde jeg en fræk rødhåret gadedreng på 3 år… han hvæsede, Silke brummede - men næste morgen var de allerbedste venner… :wehuu::wehuu:

Romeo har lagt sig demonstrativt i Liams nye kattebakke, han tager sågar en lur derinde, men har hovedet hvilende på kanten just in case Liam skulle komme forbi…

Og Liam har fået en mega nussetur mes Romeo blundede i kattebakken, tænke at så dufter han nok ikke SÅ fremmede til næste omgang:D

Nu har han så søgt ly under sofaen - Romeo stadig i kattebakken. Sikke en Lørdag. Og ungerne er kommet hjem med rendende næser og et fladt batteri…

[QUOTE=Helene;605839]Romeo har lagt sig demonstrativt i Liams nye kattebakke, han tager sågar en lur derinde, men har hovedet hvilende på kanten just in case Liam skulle komme forbi…

Og Liam har fået en mega nussetur mes Romeo blundede i kattebakken, tænke at så dufter han nok ikke SÅ fremmede til næste omgang:D

Nu har han så søgt ly under sofaen - Romeo stadig i kattebakken. Sikke en Lørdag.
Og ungerne er kommet hjem med rendende næser og et fladt batteri…

.[/QUOTE]

:høhø::høhø:

Stik de børn en køkkenrulle til næserne, og bed dem om at råwe på dig hvis de vil noget :høhø:

Hvor ville jeg godt være med på en lurer hjemme hos dig… alene dig liggende på gulvet med gummistøvler, Liam under sofaen, Romeo i kattebakken… det ville jeg godt give en 5’er for at opleve…:høhø::tihi::rock::klapper:

Ja, det må være et syn for guderne…kan næsten se mig selv udefra. Og nej, det er ikke et normalt syn.

:rock::rock:

Who cares ??

Nu er det alt for kattene, så må du være nydelig igen i morgen :høhø:

Ihhhh, så kom han hva?? :wehuu::wehuu:

Glæder mig til at høre det videre forløb.
Lige om straks viser du sikkert billeder hvor de putter sammen, for han skal nok blive glad for Liam :hjerte:

Ja ‘putte-billederne’ bliver i hvert fald ikke i dag. Romeo brøler stadig som en løve hver gang han kommer i tanken om Liam. Og mig er han også pissed på! Troede vi skulle have vores vanlige nussetur, men nææ nej, han vil ikke engang kigge på mig, nægter at spinde og ligger og skubber sig selv væk med forpoterne mens han udstøder utilfredse brummelyde:ked:

Romeo er garanteret herre fornærmet på dig over at du kan tilbyde ham, at sådan et farligt monster kommer i hans hjem, så er nok derfor han afviser dig

Da jeg bestemte mig for at min Liam skulle have en ven, og Aslan kom… Jamn helvede var jo løs… og ikke om han ville røres af mig, kigge på mig eller noget som helst :brist:

Men da han og Aslan blev venner, så var mor også god nok igen:ok:

[QUOTE=SabSab;605905]Romeo er garanteret herre fornærmet på dig over at du kan tilbyde ham, at sådan et farligt monster kommer i hans hjem, så er nok derfor han afviser dig

Da jeg bestemte mig for at min Liam skulle have en ven, og Aslan kom… Jamn helvede var jo løs… og ikke om han ville røres af mig, kigge på mig eller noget som helst :brist:

Men da han og Aslan blev venner, så var mor også god nok igen:ok:[/QUOTE]Håber også det ender sådan her…snart. Føler helt jeg har fået en ny kat, men mistet den gamle. Og lige nu vil ingen af dem ha’ mig selvom jeg tilbyder laksehapser og egen sofa…SUK

Glæder mig helt til i morgen og det forhåbenlig går LIDT bedre…