Sammenføring - Romeo er farvandlet til boremaskine

Kommer lige i tanke om noget - skal jeg så ikke tage Romeos bakke med ind i soveværelset??? Og hvad med mad og vandskål???

Og jo Liam skal nok komme ud, han har liiige haft hovedet ude fra sofaen og kiggede på mig, gik lidt tilbage og kom frem igen…meeeen så kom Romeo. Så nu er vi tilbage til udgangspunktet, hehe…iiiiih.

Jo en kattebakke og vand og mad ind til Romeo i nat :slight_smile:

[QUOTE=isa;606079]Jo en kattebakke og vand og mad ind til Romeo i nat :)[/QUOTE]Jamen så gør jeg det!!

:hjerte::hjerte:

Det skal nok gå Helene…

Tænker på :

Plejer Romeo nogen gange at sove sammen med et af børnene ??

For så kunne du måske liste ham derind med alle hans accesories, og få lidt tid alene med Liam ?? :gruble:

Måske er det en rigtig dårlig idé, men så skal jeg nok få det at vide… :høhø:

Så nu røber jeg den dårlige opdragelse…for øøh, ungerne sover som regel inde hos enten mig eller Far:tihi: (grundet hysterisk snorken fra hans side), så har vi separate soveværelser…og han tør ikke sove med en kat.

Men jeg gad rigtig godt at bruge en nat på Liam og få pillet lidt af det der sky af ham:)

Men han er da kommet ud fra under sofaen - han har tusset lidt rundt mens Romeo sov. Så lagde min datter ham på hynden på kradsetræet, og der har han ligget lige siden…også selvom Romeo har stået på bagbenene og hvæset af ham og langet ud efter ham:)

:juhu::juhu:

Hyggeligt med børn i sengen, min søn sov hos mig til han var næsten 8 år gammel - og han er en ganske god og velfungerende mand på 34 år :wehuu: (som nu selv ligger med tre børn OG en stor boxer i sengen) :høhø:

Jamen, det er da en ganske god begyndelse på et livslangt venskab mellem kattene :ok: :hjerte: :kryds:

Nu har jeg pralet af min ´nemme sammenføring, men jeg har også prøvet en der ikke var ligeså nem.

Da vi fik Victoria var Sophie ikke særlig imødekommende og Victoria gemte sig bag alt hun kunne komme til. De lærte dog at acceptere hinanden i løbet af 14 dage, men der var ingen kærlighed at spore.

Vores køkkenchef skulle så på ferie og vi blev spurgt om hans kat Willy kunne blive passet hos os. Det sagde vi ja til på baggrund af at selvom Sophie ikke var glad for Victoria, så gjorde hun hende jo ikke noget.

Willy kom glad ind i vores lejlighed og der var med det samme kemi mellem Victoria og ham.

Det passede ikke Sophie, måske gad hun ikke den lille, men den wanker skulle altså ikke komme og snuppe hendes ven, så han fik så mange bank at han sked på gulvet. Herefter holdt vi dem adskildt og lod dem begge deles om quality time med Victoria.

Fra det tidspuknt af glemte Sophie at hun ikke brød sig om Viksen og herefter gik det fremad dag for dag :slight_smile:

Jaeh Jeg har så gjort noget andet, den ene nat jeg har følt det nødvendigt at skille katte ad for en time-out. Jeg gav den nye kat et begrænset område, et mindre værelse, som den kunne overskue fra sin hvileplads, så den ikke skulle frygte at der lurede flere monstre i de hjørner, den ikke kunne se, i den ukendte lejlighed. Og på den måde få ro til at hvile, spise og komme på bakke.
Også så den gamle ikke skulle føle at dens territorie var helt “overtaget”. Jeg lukkede ikke døren helt ind til den nye, men efterlod en sprække åben vha en kile under døren, så den nye ikke følte sig helt afsondret og så de stadig kunne høre og lugte hinanden, i håb om ikke at afbryde introduktionen.
Det virkede her, begge havde mere mod på hinanden og tilværelsen næste dag. :slight_smile:
Det var så to voksne katte, fordi tingene var ved at køre lidt op efter halvandet døgn, vi trængte alle til hvile. Jeg har aldrig prøvet at lukke en killing fra, jeg forestiller mig den er fortabt nok som det er. Så hellere misse en nattesøvn selv for at holde øje med dem :wink:

Men hvordan du så gør det, lyder det da som om det går fint fremad, så det skal nok gå :ok:

Da vi i sin tid fik Frede (kat nr. 2) fordi det var synd for Bisse (kat nr. 1) at han skulle være så meget alene hjemme, da brød Helvede også løs. Bisse var 10 mdr og Frede var 4 mdr, og det tog flere dage, før Bisse var tøet nogenlunde op. Jeg sov i soveværelset med Bisse, mens Thomas sov i stuen med Frede, så havde vi ligesom fordelt sol og vind lige. Den gode nyhed er, at det til gengæld gik supernemt med nr. 3-4-5-6-7-8-9-10-11 osv. :tihi:

Ja engang i mellem skal det åbenbart være rigtig skidt, før end det bliver rigtig godt…

Her for lidt siden skulle den lille altså sådan på bakken, og tog tilløb flere gange. Til sidt fik han så modet til at gennemføre hele turen MED Romeo lige i hælene hele vejen ud til bakken. Ingen hvæs, og den lille fik gjort hvad han nu engang skulle…og så kom der så et hvæs. Så det går frem af. Liam er heller ikke så vild med at være under sofaen mere, så han tager længere og længere springture - og lige nu leger han med sådan en kugle der fiser rundt i en skinne, og Romeo sidder og kigger på, uden lyd!

Jeg har sådan en kradsetønde med 3 huller, og hvor de kan ligge øverst. Liam havde på et tidspunkt gemt sig i nederste hul, hvorfor Romeo forsøgte at skræmme ham fra det midterste hul, og da han ikke kunne banke ham derfra, satte han sig på lur uden for det nederste hul. Så lagde Liam sig fladt på ryggen og stak poterne ud af hullet, så Romeo kunne tæske dem udefra…og den metode virkede lidt, for selv om han brummede og gik til angreb på hans poter, så lå han helt stille Liam - måske for at signalere, at han ikke er farlig, OG at han har fattet hvem der er stærkest og derfor lå fladt på ryggen.

Synes det var efter dén episode, at Liam måske fandt ud af at Romeo ikke slår så hårdt, og Romeo fandt ud af, at den lille altså ikke angriber…og turene der efter er blevet længere og mere dristige. Nu kan Liam da færdes ude på gulvet, UDEN hele tiden at blive hvæst af (det sker selvfølgelig stadigvæk), men boremaskinen har ikke været i brug de sidste timer. 7-9-13.

Nåårh! Det går da stærkt nu :ok: Et par dage fra nu, så skal du bare se :ok:
En kat der ligger på ryggen signalerer så ikke nødvendigvis at den ikke er farlig - faktisk kan det være en måde at have både tænder og kløer klar til afbenyttelse. Men som du beskriver det, tror jeg den lille måske prøver at invitere til leg? Det kommer an på kropssproget :gruble:. Jeg tror den lille har luret at alt det dér brummen er rent skuespil nu :høhø: De er som regel en del bedre til at læse hinanden end vi er :slight_smile:

Jeg er spændt på at høre, hvordan natten er forløbet.

Jeg hæftede mig ved, at du længere oppe skrev, at du gerne ville have fat i Liam og have lidt tid med ham, så du kunne pille det sky af ham. Mon ikke det allerbedst sker ved at lade ham tage det hele i sit eget tempo. Det er jo unægteligt lidt af en forandring for ham. Et helt nyt hjem, som han slet ikke kan overskue endnu, og en hel masse nye mennesker - samt en kat, der ikke kan lide ham (sådan da).

Det lyder, som om det går helt af sig selv med fremskridt hele tiden uden alt for meget indgriben fra jeres side. Mon ikke også han kommer til dig helt af sig selv, så snart han føler sig tryg nok til det.

Hvordan natten er gået, Ingrid??:besvimer:

Det to blev pot og pande i løbet af sen aften, faktisk så pot og pande at jeg besluttede at lade dem få natten alene, helt uden indblanding (dog med døren åben så jeg kunne gribe ind HVIS Romeo gik amok)…

Og hold da KÆFT! De har leget, leget, leget og LEGET. Mega løbeture gennem salonerne, op og ned af møblerne, trillen hen af gulvet, fuld knald på aktivitsbrædtet så kuglerne fløj, gang i alle 4 madskåle, graven i kattebakkerne, og IKKE ET HVÆS, ikke noget brummen, kun små mijav fra Liam når legen blev for vild:hjerte:

Og her til morgen er det som om Liam altid har været her, han kan tusse rundt i fred, Romeo har ikke længere lyd på, og tusser selv rundt. Engang i mellem så løber Liam hen og ‘hopper på Romeo’ med forpoterne, og så er der gang i legen og jagten går gennem stuerne igen. Men selvom det engang i mellem er lidt voldsomt pga størrelsesforskellen, så er Liam god til at melde fra…og Romeo er god til at holde pause når han gør det.:smiley:

Så nu er jeg overbevist om at det nok skal gå det hele. Liam er stadig lidt sky (over for os), så det er dét der skal arbejdes på fremover. Hver gang vi rækker ud efter ham, så flygter han, meen det skal nok også komme:)

[QUOTE=Helene;606207]Så nu røber jeg den dårlige opdragelse…for øøh, ungerne sover som regel inde hos enten mig eller Far:tihi: (grundet hysterisk snorken fra hans side), så har vi separate soveværelser…og han tør ikke sove med en kat.

Men jeg gad rigtig godt at bruge en nat på Liam og få pillet lidt af det der sky af ham:)

Men han er da kommet ud fra under sofaen - han har tusset lidt rundt mens Romeo sov. Så lagde min datter ham på hynden på kradsetræet, og der har han ligget lige siden…også selvom Romeo har stået på bagbenene og hvæset af ham og langet ud efter ham:)[/QUOTE]

:klapper::klapper::klapper::klapper:

Helene ??

Vil du ikke nok skriv en bog om jeres familie… :lol::lol::lol:

Det ville blive en best-seller… :ok::ok:

Alene den her tråd, kan da få selv den mest humorforladte til at bryde ud i latter… :høhø::tihi:

[QUOTE=Helene;606353]Hvordan natten er gået, Ingrid??:besvimer:

Det to blev pot og pande i løbet af sen aften, faktisk så pot og pande at jeg besluttede at lade dem få natten alene, helt uden indblanding (dog med døren åben så jeg kunne gribe ind HVIS Romeo gik amok)…

Og hold da KÆFT! De har leget, leget, leget og LEGET. Mega løbeture gennem salonerne, op og ned af møblerne, trillen hen af gulvet, fuld knald på aktivitsbrædtet så kuglerne fløj, gang i alle 4 madskåle, graven i kattebakkerne, og IKKE ET HVÆS, ikke noget brummen, kun små mijav fra Liam når legen blev for vild:hjerte:

Og her til morgen er det som om Liam altid har været her, han kan tusse rundt i fred, Romeo har ikke længere lyd på, og tusser selv rundt. Engang i mellem så løber Liam hen og ‘hopper på Romeo’ med forpoterne, og så er der gang i legen og jagten går gennem stuerne igen. Men selvom det engang i mellem er lidt voldsomt pga størrelsesforskellen, så er Liam god til at melde fra…og Romeo er god til at holde pause når han gør det.:smiley:

Så nu er jeg overbevist om at det nok skal gå det hele. Liam er stadig lidt sky (over for os), så det er dét der skal arbejdes på fremover. Hver gang vi rækker ud efter ham, så flygter han, meen det skal nok også komme:)[/QUOTE]

:juhu::juhu::juhu::juhu::juhu::juhu:

Hvor er det bare dejlig læsning, nu mangler vi så bare liiiiiige at få din mand til at blive af med sin katteskræk :høhø: :rock:

Helene ??

Vil du ikke nok skriv en bog om jeres familie… :lol::lol::lol:

Det ville blive en best-seller… :ok::ok:

Alene den her tråd, kan da få selv den mest humorforladte til at bryde ud i latter… :høhø::tihi:[/QUOTE]Jooo, det er sgu en familie lidt ud over det sædvanlige…

Min mand er pt med i en valgvideo for SF - du kan more dig over ham her

LOOOOOOOOOL

Dejlig læsning Helene. Hvor er det skønt at sammenføringen er gået så hurtig og glat - De to skal nok blive uadskillige :slight_smile:

Helene jeg tror nu ikke Liam er speciel sky. Jeg tror han er som de fleste killinger i den alder, de har bare ikke tid til alt det nusseri - Der skal leges og slåsses :-). Desuden sker der så meget nyt i hans liv lige nu, som han skal tackle og fordøje, så mit bedste råd vil være, at du lader ham komme til dig, når han er klar …I det hele taget er jeg stor tilhænger af, at alt skal foregå på killingens præmisser :slight_smile:

[QUOTE=Helene;606359]Jooo, det er sgu en familie lidt ud over det sædvanlige…

Min mand er pt med i en valgvideo for SF - du kan more dig over ham her

LOOOOOOOOOL[/QUOTE]

Hvem af dem er din mand :gruble: :?

:høhø: :høhø:

Hvor er det skønt at høre, at kattesammenføringen stort set er gennemført. Så kan tage fat på Liams sammenføring med jer :slight_smile: Men det kommer nok også helt af sig selv med en smule tålmodighed - især når han ikke længere skal bruge al sin energi på at holde et vagtsomt øje med Romeo hele tiden.

[QUOTE=Helene;606359]Jooo, det er sgu en familie lidt ud over det sædvanlige…

Min mand er pt med i en valgvideo for SF - du kan more dig over ham her

LOOOOOOOOOL[/QUOTE]

:lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol:

Begge mænner er lækre… og så er det vist endda byens bedste shawarma-house :savle::savle::savle:

Nåååå jamen min mand er ham der sælger shawarmaen…:smiley: