Sammenføring - tanke

Jeg har tænkt lidt over at mine sammenføringer er gået så let. Jeg er så kommet frem til at det nok er fordi at jeg spendere et par dage med misserne alene før jeg er draget sydpå og at de derfor er kommet til at dufte af mig. De to dage det tager at køre fra DK til Frankrig kan så lægges oveni. Dvs at den nye ikke dufter ikke er særlig ny, men blot af mor.

Tror i at min konklution kan være rigtig?

Ja…og så Racen… fladnæser flytter ind her som om de altid har boet her… og da Delight flyttede herfra og op til Gitte, mente hun også at her havde hun da altid boet…det var i alt fald det indtryk jeg fik da jeg afleverede hende

I dag genså jeg Delight i Brædstrup, og ingen tvivl om at hun elsker Gitte…hun vadede rundt på hende så snart hun fik chancen…

men generelt var hun glad hver gang jeg slæbte folk hen for at beundre kræet…

sindet siges jo af det går i arv fra farens gener…jeg kan kun sige ENIG…Delight har helt klart Tangos super sociale sind

En anden ting som klassifikerer perseren er “man kan ikke ryste en perser” de tager forandringer med ophøjet ro

jeg skal ikke kunne afgøre om “din duft” spiller ind, men måske andre har et andet bud…

dette er bare MIN opfattelse af RACEN

Jeg tænkte nu på når den nye møder de gamle at min duft så er på den nye og at de derfor acceptere den nye hurtigere :slight_smile:

pas… med fladnæser har jeg aldrig haft problemer i forhold til sammenførring…heller ikke slev om jeg har lukket dem sammen med det samme.

pearl var lidt usikker på hunden (½ DAG) …men ellers intet

hverken Dahlia eller Maddie har heller været vant til hund (og de var begge voksne)…men intet har der været

Mit GÆT er stadig RACEN

Det er ikke utænkeligt, at det i hvert fald har en positiv indvirkning på forløbet. :slight_smile:

Jeg tror mange ting spiller ind mht sammenføring.

At de dufter af dig, gør klart sammenføringen lettere.

Men derudover spiller ind, om de er vant til andre katte, vant til “omvæltninger”, racens generelle holdning til omvæltninger, nye katte osv.

Men selv om den har tilbragt tid med dig, lugter den vel stadig af sig selv? :?
Der er vel ikke grund til at tro, at menneskelugt overtrumfer kattelugt - især ikke i forhold til kattenæser. De snuser jo altid til hinanden, når de mødes - selv når den anden kun lige har været ude i haven eller i et andet rum - og det er vel fordi, de kan opfatte og differentiere mellem hinandens lugte.

[quote=haneben;530004]pas… med fladnæser har jeg aldrig haft problemer i forhold til sammenførring…

Mit GÆT er stadig RACEN[/quote]

Tja… spørger du her i huset, hvilken race, der er mest besværlig at sammenføre med andre katte(racer), så vil jeg da sige perseren…
Damn - det har aldrig nogensinde tidligere været nødvendigt med netdøre og tålmodighed… Vi har altsi haft crash-sammenføring…

Men næ, nej… med vores søde lille perserdreng, der er s rolig og venlig, der skal vi dælme tænke os godt om og ligefrem til at bruge vores erfaringer og fif fra andre mennesker…

Så - i min verden handler det måske nok en smule om racen… Der er forskel på den rolige og sindige perser og den high-strong aby!.. Men også og måske især kommer det an på det enkelte individ :slight_smile:

:gruble::gruble:

Ja… og jeg er ikke helt vågen endnu.

Har du købt nye katte med hjem ??

:?:?

[quote=birtheras;529977]Jeg har tænkt lidt over at mine sammenføringer er gået så let. Jeg er så kommet frem til at det nok er fordi at jeg spendere et par dage med misserne alene før jeg er draget sydpå og at de derfor er kommet til at dufte af mig. De to dage det tager at køre fra DK til Frankrig kan så lægges oveni. Dvs at den nye ikke dufter ikke er særlig ny, men blot af mor.

Tror i at min konklution kan være rigtig?[/quote]

Jeg tror at det bestemt spiller ind, at kattene når de kommer til de andre, dufter meget af mooar :thumbup: men jeg tror osse at ejerens “sindstilstand” gør meget, kører man sig selv op i nervøsitet, reagere kattene negativt, er man rolig og positiv, tager kattene det osse roligt og positivt

Jeg tror sagtens du kan have ret Birthe …Noget andet som jeg mener har en STOR betydning, er hvordan vi som menneske gebærder os. Katte er vanedyr og snapper stemninger hurtigere end vi tror, og hvis katten fornemmer at vi er urolige for et eller andet, og derved måske ubevidst ændrer adfærd, så bliver katten urolig og nervøs.

Jeg indrømmer at jeg overhovedet ingen foranstaltninger gør, når jeg har sammenført, og jeg har trods alt sammenført en hel del katte igennem årene. Jeg sætter transportkassen med den nye misling midt i stuen. Jeg åbner ikke lemmen på transportkassen før jeg er sikker på at ALLE mine andre katte har set den nye kat i transportkassen. Derefter åbner jeg lågen, og den nye misling kommer ud med højt løftet hale, og klar til at undersøge de nye omgivelser. Mine gamle katte er SELVFØLGELIG sure og hvæser og brummer …Det må de gerne for mig :-). Og ellers forsætter jeg mine vante og daglige gøremål, hvor jeg lader som om jeg slet ikke ænser kattene. På den måde varer det aldrig mere end få dage før der er ro på igen :slight_smile:

Ja det tror jeg bestemt, og så DINE erfaringer. At det før er gået godt, skaber ro i dig, og det smitter i høj grad.

Det er mit indtryk, at ejerens adfærd og viden spiller enorm meget ind på resultatet.

[quote=Else;530042]Men selv om den har tilbragt tid med dig, lugter den vel stadig af sig selv? :?
Der er vel ikke grund til at tro, at menneskelugt overtrumfer kattelugt - især ikke i forhold til kattenæser. De snuser jo altid til hinanden, når de mødes - selv når den anden kun lige har været ude i haven eller i et andet rum - og det er vel fordi, de kan opfatte og differentiere mellem hinandens lugte.[/quote]

Jo, selvfølgelig dufter den da også af sig selv :høhø:

Ja… og jeg er ikke helt vågen endnu.

Har du købt nye katte med hjem ??

:?:?[/quote]

Næææ ikke i denne omgang :slight_smile:

Jeg tror bestemt også, at det ar noget at sige.
Den nyankomne må jo virke tilpas hjemlig, når den dufter af Mummi :hjerte: