Sammenføring

Efter vi mistede Bellas mor i sidste uge er Bella trist og uoplagt. Jeg var bange for at hun havde det skidt, men efter dyrlægetjek skulle hun være i fysisk topform.
Hun er 13 år og jeg havde egentlig ikke planlagt flere katte fordi det er hårdt arbejde, mest når man skal sige farvel :crying_cat_face::crying_cat_face::crying_cat_face::crying_cat_face:
Men jeg tror Bella savner selskab.
Spørgsmålet er, hvordan kan man vide om hun er ensom og ville have godt af en ny roomie?
Hun har været mere glad for sin mor end omvendt og dengang jeg havde hendes bror var de tætte, men det er mange år siden han desværre løb hjemmefra :crying_cat_face:
Jeg har virkelig brug for et godt råd da jeg ikke ønsker at stresse hende yderligere.
Skal jeg spørge naboen om jeg må låne deres kat og se reaktionen, eller skal jeg bare køre på internatet og lave en aftale om at jeg kan komme tilbage hvis ikke det går?

Jeg er i vildrede, vil det bedste for min elskede kat :heart:

Den fornuftige løsning med en ældre kat er at få 2 killinger. Så kan den ældre kat enten agere sammen med dem, når lysten er der til det, eller nøjes med at kigge på de leger, når energien mest er til noget mindre anstrengende. Og med 2 killinger behøver de ikke spille op til den ældre, hvis den vil have ro - de har jo hinanden at lege med.
VH
Susanne

9 Synes om

Jeg er helt enig med Susanne, det er også hvad jeg anbefaler hvis nogen med en ældre kat, har brug for mere liv i huset :slight_smile:

1 Synes om

Og katte tager tid om at lære hinanden at kende, så jeg vil ikke tro at det at låne en kat kan gøre noget. To killinger fra internatet lyder tilgengæld ikke som en dårlig plan :slight_smile:

2 Synes om

Helt enig med Susanne og Eva.

@Frida, kunne du ikke fortælle om dine erfaringer, det var jo lige præcis det du gjorde - fik to killinger som selskab til den ældre dame :slight_smile:

2 Synes om

@Vipstosen Jo det vil jeg gerne!
Frida var 14 år da hun mistede sin gode ven Orla.
Først fik jeg en ungkat på prøve, det gik ikke, den dominerede hende fuldstændigt.
Så fik jeg to killinger en bror og en søster, det var sagen! Allerede inden for første døgn bliv Frida bedste for dem.
De legede vildt selv og når de var trætte så opsøgte de Frida og puttede med hende.
Fidusen var to killinger så de kunne lege med hinanden.
Måske @galath eller @Eva_K kan finde tråden? Det er godt nok 4 år siden.
Min gamle Frida blev 18 år og fik fred først på året men det var nogle gode år hun havde med især hunkatten.
Her et billede af dem alle tre Frida, Fiona og Alfred .
@Susanne_W tak igen det var jo dig,der fik mig på rette spor! :smiling_face_with_three_hearts:

15 Synes om