Sammenlukning?

For 4 uger siden hentet jeg en gravid kat hjem, de første 10 dage gik det fint med hende i flokken, men pludselig begyndte min birma hun stereliseret kat at jagte hende, cleo blev så lukket i soveværelset hvor hun stadig bor.
men cleo er begyndt gerne at ville lidt ud fra værelset af når de små sover. Cleo er 1 år gammel og det er hendes første kuld.

Hvornår er det forsvarligt at prøve at lukke kattene sammen? cleo fødte i fredags, og til jer der fulgte med så har lille my nu fordoblet sin vægt så han vejer 85 g nu og er fuld af livskræft.

Min anden katte flok består af min fertile hun kat på knap et år som endnu ik har haft killinger, den anden er min stereliseret birma hun kat som er 2 år og har haft 2 kuld killinger som hun har passet flot.

Mine lever stort set for sig selv indtil de små skal i kravlegården. Hvornår der kan modtages besøg i fødestuen og gås på visit i de andres område er op til missemor. Hun efterlades dog altid alene når vi ikke er hjemme. Så ved jeg hvad der foregår og hvem der spiser lækkerierne til mormis.

Hør evt. nogle birma-folk ad. Birmaer er kendt for at være ret fertile :slight_smile:
Men vi har jo et par stykker herinde, så mon ikke der er nogen der skriver i tråden her.

Hvor gamle er de når de kommer i kravlegård? har tænkt på at klistre nogle store papkasser sammen så de stadig har en hule, den får de så snart de begynder at bevæge sig lidt rundt, når de så bliver så store at de kan kravle over lågen var det planen at jeg ville sætte en tætnede børnelåge i døråbningen.

Hvis de ikke har kunne enes før hun fødte, ville jeg ikke turde lukke dem sammen før killingerne er 8-10 uger.

I kravlegård når de er en 3-4 uger sammen med babymad vand og et lavt toilette. Ud i det store landskab et par uger efter eller når de alligevel kravler ud.

Er helt enig med VIVI en missemor er beskyttende længe og kan flyve i hovedet på hvem og hvad som helst blot killingerne leger og bider hinanden.

i starten kunne de godt sammen men ca 10 dage før fødslen jagtet birmaen cleo.