Sår på halen

Hej.
Jeg har en dejlig han kat på de omkring 10 år og kastreret.
Her for langt tid siden opdagede jeg et enkelt sår på hans hale som så ud til at hele fint men så for to uger siden så synes jeg det så værre ud og der kommer gennemsigtig væske ud. Nu er der pludselig to sår og nu hvæser han af mig vis jeg prøver at kikke på det (såret er lige ved roden af halen) han er også begyndt at tabe pels omkring de sår
Selvfølgelig har jeg hørt hvad andre synes om dette problem og de siger han skal til dyrlægen men jeg ville gerne høre fra lidt flere da der er ikke så mange penge før om to uger som er lang tid med sådan et sår. Vis nogen har nogle råd så ville det være fantastisk da jeg er blevet meget bekymret for min ældste kat i huset (Har 4 i alt og de 3 andre fejler ikke noget)
Han har desuden fået øjenbetændelse men det er ved at gå væk igen heldigvis og ingen af de andre katte har fået det.

Vis i har nogen ide om hvad jeg kan gøre så er jeg meget glad for at høre det. Tak for at tage tid til at læse dette :c

Hmm…kunne det eventuelt være et bidsår? Det får katte tit på ‘bagpartiet’, hvis de går ude og slåsser med andre misser. Bidsår kan nemt danne en byld, og hvis der ER en byld, så er det meget smertefuldt for katten - og du bør en tur til dyrlægen for at få antibiotika og evt. smertestillende.

Hvad med at ringe til dyrlægen og høre, om du må komme med katten nu, og så betale regningen til den første? De er da normalt til at tale med i sådanne situationer…

Det tyder på en byld - sandsynligvis efter et bid - og det gør hammer ondt.
Hullet - eller rettere de to huller - efter et kattebid lukker hurtigt og så kan de bakterier, der er kommet med ned i hullet, rigtigt mæske sig og lave betændelse.

Det er ikke noget at spøge med, da det ligger tæt på knoglerne, som betændelsen kan brede sig til.

Så selv om du ikke har så mange penge, bør du alligevel runde dyrlægen, da sårene skal renses op og katten have antibiotica og smertestillende medicin. Spørg, om du ikke kan vente med betalingen. De fleste dyrlæger plejer at være ret imødekommende om ikke andet så med at give en afdragsordning.

God bedring med missefyren.

En rens af to små sår og et skud antibiotika nu, er billigere end oprensning i narkose hvis det får lov at udvikle sig… mindre tidskrævende og ikke mindst mindre indgreb for din misser :slight_smile: Til vet med ham… det er det eneste rigtige at gøre :slight_smile:

God bedring til ham :slight_smile:

Sår er så vigtigt at få renset, så det kan hele og så et skud antibiotika. Især når det vædsker sådan.