Sårbehandling

Har opdaget en rift på Amiras ene forben. Hun virker ikke hævet eller generet, og hun er i forvejen på Ronaxan, så jeg er ikke helt i gang med at flyve efter en vagtdyrlæge.
Jeg tænker, at det i tilfælde af evt. dybde er bedst at lade det hele nede fra og ikke smøre alt muligt på (jeg har ellers Aloe Vera med), så jeg har bare blødt det op med vand på en rondel, også lige for at få syn for sagerne. Planen er at få fat i alm. flydende Klorhexidin i morgen og fortsætte med at bløde op med dette. For vi er jo selvfølgelig ikke hjemme hos mit eget husapotek, men i Jylland.
Har I nogen kommentar/råd? Hvordan holder man egentlig et sår ‘åbent’?

Jeg ved desværre ikke med sikkerhed, hvad det kommer af.

Hvis det ikke er hævet eller betændt ville jeg lade det være.

Hvorfor vil du bløde det op? Skal det renses? Ellers er det da fint at der kommer sårskorpe på? :slight_smile: Herfra ligner det da mest en overfladisk skramme og ikke et dybt sår, der er i risiko for at lukke sammen om såret? :slight_smile:

[QUOTE=Eife;596662]Hvis det ikke er hævet eller betændt ville jeg lade det være.

Hvorfor vil du bløde det op? Skal det renses? Ellers er det da fint at der kommer sårskorpe på? :slight_smile: Herfra ligner det da mest en overfladisk skramme og ikke et dybt sår, der er i risiko for at lukke sammen om såret? :)[/QUOTE]
Helt enig - Det ser fint ud, så lad det bare være.

Altså, jeg tror heller ikke det er dybt. Ser bare så voldsomt ud med sådan et par cm. rift ned af benet.

Jeg ville ikke gøre noget, men bare holde øje med det.
Og da hun i forvejen er på Ronaxan, burde der jo slet ikke gå infektion i det.

Hehe, og det sidder lige præcis omme på den side af benet, som er absolut sværest for hende at slikke.
Liiidt irriterende ikke at vide, hvor det kommer fra. Jeg plejer at være rimelig hysterisk med, ikke at have noget risikabelt liggende. Efter bedste evne. Sådan nogle missekatte kan jo være pænt kreative.