Sart mave

Hej alle dejlige katte-ejere!

Min dejlige Mufti har sart mave. Meget sart. Nu kan han ikke længere tåle RC Sensitive, som han kunne tåle for 4 måneder siden, før vi gik over til RC Digestive Comfort, fordi han var blevet tyk. :ked:
Men det foder er forfærdeligt dyrt og nyt på markedet, så man kan ikke umiddelbart købe det billigt over nettet.:S
Er der noget Hills jeg kan bruge i stedet?

Her kan I evt. læse lidt om Digestive Comfort:
http://www.royalcanin.dk/documents/2008/Forbruger%20Feline%20Care.pdf
Det er på s. 8 af 10.

Her er indholdfortegnelsen:
[LEFT]Tørret fisk*, vegetabilsk proteinisolat*, ris, majsmel,
animalsk fedt, majsgluten, hydrolyserede animalske
proteiner, mineraler, vegetabilske fibre,
cikorierod, sojaolie, frugto-oligosakkarider, hydrolysat
af gær (mannan-oligosakkaridkilde), lægestokroserod,
taurin.

• L.I.P.: Udvalgt proteinkilde med en meget høj fordøjelighed.

Kender I noget der ligner, eller vil virke bedre?[/LEFT]

Har ikke meget forstand på indholdsfortegnelser, men er generelt mere glad for Hills end for RC, jeg ville aldrig give udelukkende RC, det stoler jeg for lidt på det til.
Hills findes i mange varianter også til lidt følsomme katte. Hills W/D er godt til at samle mave og holde vægten, nogle dyrlæger kalder det faktisk Wonder Diet- Og Hills C/D har jeg også hørt rigtig meget godt om både til forebyggelse og hvis misserne har haft urinvejsproblemer. Og til lidt gamle katte er der kommet J/D til de lidt mere stivere led.
Da jeg ikke kender indholdsfortegnelser ved jeg ikke rigtigt hvad jeg skal anbefale.
Men ville nok gå på W/D.

Hills har den der hedder Sensitive Stomach Adult. Om den opfylder dine/Muftis behov skal jeg ikke kunne sige, men du kan læse mere om den her
http://www.hillspet.com/zSkin_2/products/product_details_eu.jsp?PRODUCT<>prd_id=845524441760512&FOLDER<>folder_id=1408474395183417&bmUID=1233335887974&bmLocale=da

Har du talt med dyrlægen om det? Nogle gange har de også foder man kan bruge. Lige for tiden får min Njord det der hedder Hills I/D fordi han har lidt problemer med med maven (det har han haft de sidste 3 måneder). Det er lidt dyrt at købe hos dyrlægen men der er nogle gode link til engelske og billigre net butiker her
http://www.kattegale.dk/forum/showthread.php?t=5502

Det ser eller godt ud Troldegården, og lader til at opfylde alle behov :slight_smile:
Er der andre der kender det?

Kender det ikke, men synes det lyder fint. I/D er også godt, det har vi prøvet ved maveproblemer. Men vi var dog nødt til at løse det med lidt mere fiber mad.

Det bedste foder;
som jeg har prøvet indtil d.d.
er fra Ann-Dorrit - det hedder kun Adult -

Og 23kg koster kr. 525,-

Venlige hilsner
Mona

Ja, det er et fint foder til katte med tendens til at få blød mave. I alt fald ved de milde former for reaktioner. Og de kan vældig godt lide det.
Det billigste sted at købe er på Zooplus.Uk, næsten halv pris i forhold til en dyrehandler her.
Marina

Ja, nu har jeg prøvet at købe det :slight_smile:
Så må vi se hvornår det kommer! Nå nu jeg var igang, så købte jeg jo også legetøj og grus :wink: Elsker Zooplus :slight_smile: