Sceneopsætning på udstillingerne

Jeg håber ikke jeg bliver korsfæstet af diverse klubmennesker ved at starte denne tråd, men det er nogle tanker jeg har gjort mig længe og for lidt siden kom jeg så til at tale om det med en bekendt der også udstiller og så var der ikke langt til ideen om at starte en tråd.

Det jeg gør mig tanker om er de forskellige klubbers brug af sceneopsætning. Jeg har kun været på JYRAK udstillinger på det seneste og før det også Katteklubbens, så kan ikke udtale mig om hverken Racekatten eller DARAK.

På de fleste udstillinger jeg har deltaget i i de senere år, har der været en rimelig høj scene med en tilhørende trappe for enden. Så vidt jeg husker med et enkelt gelænder på Katteklubbens opstilling og ingen gelænder på JYRAKs, men jeg er ikke helt sikker på det punkt. På Brædstrup udstillingen har JYRAK ingen scene da publikum kommer i højden og på Vild med-messen var scenen meget lav i forhold til ellers.

Men hvorfor de høje scener? For publikums skyld? For jeg har synes ikke jeg har oplevet problemer med at se hvad der foregik på scenen, hverken fra bagerste række på Vild med eller på andre tidspunkter uden scene. Det kan ikke være for stewardernes skyld, det må alt andet lige være noget mere hårdt at trampe op og ned ad en trappe X-antal gange til et sceneshow med nogen gange pænt tunge og store katte i armene. Og hvad hvis man snubler med en kat i armene? Ikke at jeg har hørt om at det er sket, men jeg holder ikke voldsomt øje med sceneshows må jeg med skam indrømme.

Jeg skylder nok at nævne at jeg nok spekulerer ekstra meget over det fordi jeg 1: pludseligt er blevet udstyret med et par knæ der ikke altid, men ofte gør pokkers ondt op og ned ad trapper og 2: jeg har altid haft trappefobi og den er forstærket efter jeg snublede ned ad en i sommers og slog mig gevaldigt. Lige nu er jeg faktisk kommet til et punkt hvor jeg helt overvejer at springe over udstillinger af skræk for muligvis at skulle have en kat på scenen og skulle op og ned ad de forbistrede trapper.

Jeg ved godt at jeg absolut ikke er normalen, men når jeg ser udover udstillingsrækkerne synes jeg at jeg ser en del dårligt gående udstillere ligesom jeg ved at stewarderne er godt brugt efter en udstillingsdag.

Men er jeg helt gal på den? Hvad siger andre udstillere? Stewarder? Måske endda klubber?

Og jeg indrømmer at det ser flot og ret blæret ud med en høj scene med klubbens navn hele vejen rundt og rækker af præmier langs hele forkanten :slight_smile:

P.S. Indlægget er absolut ikke skrevet for at gøre nogen sure, jeg er bare nysgerrig og håber ikke jeg får spark for det. Og jeg ved da godt på forhånd at langt de fleste ingen problemer har med sceneopsætningerne - ellers havde de nok åbnet munden allerede :ok:

Psssst når man kun er 160 høj, så er det RART at scenen er høj, for der skal ikke meget menneske til før man ikke kan se en sk*d :slight_smile: Det er ret tit sket at jeg er blevet placeret bag en stående og så kan man glemme alt om både at se og endsige fotografere noget som helst, når scenen er på gulvet :slight_smile:

Selve højden har klubberne ingen indflydelse på - der er det materiel i hallen, der nu engang er, og så må man tage det :slight_smile:

P.S. Indlægget er absolut ikke skrevet for at gøre nogen sure, jeg er bare nysgerrig og håber ikke jeg får spark for det.

På ingen måde :slight_smile: Hvis man spørger pænt for man som oftest et pænt svar :slight_smile: De fleste tilbagemeldinger når der er “floor show” er faktisk negative fordi for mange kan se for lidt. Derfor vælger vi altid at have en scene hvis det overhovedet er muligt. Hvor høj/lav har vi så ikke alverden indflydelse på, desværre. Nogle steder bliver den heller ikke helt så bred som vi har lyst til - eller så dyb; det er meget forskelligt hvad hallerne har at tilbyde.
VH
Susanne

Nu er jeg selv steward, og trapperne for mit vedkomne gør så absolut INGEN forskel på hvor udmattet jeg er når det er overstået… når det så er sagt, så jo det kan da ramme en at man lige kigger ned på vejer op ad trappen for at sikre sig at man nu også rammer trinnene - men det er 1 måske 2 gange også har du altså det i kroppen hvor du skal træde… så for mit vedkomne er en høj scene med trapper intet problem… og ja, nu har jeg så nærmest ingen erfaring som alm. udstiller (dvs. udstilling uden kittel på) så jeg aner faktisk ikke hvad der er bedst på det punkt - men jeg tror nu nok jeg man ser det hele lidt bedre ved en scene end med floor show…

Når jeg hjælper til som steward til sceneshowet er det også trapperne, der gør mig nervøs - med en kat i hænderne (der ikke altid vil, og som man ikke kender) så er de 3 trin ret skræmmende. :slight_smile:

Lige et tip: Jeg har endnu til gode at se at ejere SKAL op på scenen for at hente deres kat :gruble: Til gengæld har jeg selv som steward altid gået ned fra scenen for at give ejeren sin kat.

Hvis der er en scene bruger vi den - hvis ikke, så er der floor show … i de ‘Go’e gamle dawe’ købte vi os ofte til en scene, hvis der ikke var en - men den tid er forlængst forbi, for det rækker økonomien sgutte til!
De fleste haller har ikke længere scener, der kan bruges, så vi (Racekatten) har som regel floor show

Sådan lige umiddelbart skal ejere op og ned fra scenen med eller uden kat når: de har en BIS/BOX kat, en titeltager, en huskat BIS/BOX, en veteran/pensionist BIS/BOX, en DSM, en DVM, bedste kuld, bedste opdræt osv. De gange jeg har måttet på scenen har i hvert fald været med huskat, titeltager og i opdrætsklassen :slight_smile:

Hvis ejeren ikke kan så SKAL de selvfølgelig ikke - der er jo nogle, som fx sidder i kørestol eller er gangbesværede på anden vis, og de må så vise katten frem foran scenen :slight_smile:

Jamen hvad så med dem, der sidder i kørestol?
Tror da ikke, at der vil blive løftet ét øjenbryn hvis du var ét stort smil og sagde, at du havde dårlige knæ og om de ikke ville være søde at komme ned til dig? :slight_smile:

Takker, det var lige præcis noget i den stil jeg havde i tankerne, men jeg er nok ved at få teflonhjerne på mine gamle dage for kan ikke huske nogensinde at have oplevet det.

Godt så, så må jeg overvinde min indre modvilje mod at være “anderledes” på udstillinger - hvis jeg da nogensinde får en veteran BIS/BOX igen :wink:

[QUOTE=Gizzemissen;1144986]Takker, det var lige præcis noget i den stil jeg havde i tankerne, men jeg er nok ved at få teflonhjerne på mine gamle dage for kan ikke huske nogensinde at have oplevet det.

Godt så, så må jeg overvinde min indre modvilje mod at være “anderledes” på udstillinger - hvis jeg da nogensinde får en veteran BIS/BOX igen ;)[/QUOTE]

Det er nu ellers ofte sket på JYRAK udstillinger… ved at Nissefar & Nissemor ikke er oppe på scenen ret ofte - ganske enkelt fordi deres bentøj ikke slår til det længere… og der er også flere andre jeg har afleveret både BIS og BOX katte til nede på gulvet - så det kan altså godt lade sig gøre, selv med dårligt bentøj…

Se, det var det jeg sagde - teflonhjerne…og så nok kombineret med at jeg ikke plejer at se sceneshow :ups:

Aiiiii hvorfor ikke :slight_smile:

Vil hellere snakke med de publikummer der evt. er tilbage, hygge med min kat eller nulre lidt rundt i standene - må indrømme at sceneshow ikke siger mig så meget og det synes jeg faktisk er lidt pinligt når jeg nu er så glad for at udstille :ups: :tihi:

Tina - Og ellers så beder du jo bare en af os venlige stewarder om at hjælpe med at tage katten op til f.eks. en titel, hvis du gerne vil have den derop :slight_smile: Eller om at vi kommer ned med den. Der er flere der bare lige vinker os ned mens de venter, og så går vi selvfølgelig bare ned med katten :slight_smile:

Som steward har jeg i øvrigt heller ikke noget problem med trapper, jeg tænker slet ikke over dem :slight_smile: Og mine fødder er døde uanset hvad, har nemlig også prøvet udstillinger uden :slight_smile: Brædstrup synes jeg i øvrigt er en god hal, fordi at selvom der er floor show, så sidder publikum op af en trappe. Jeg har været på nogle af de sjællandske med floor show, og det er sværere, for mig i hvert fald, at se det hele :slight_smile:

Og jeg tror ikke jeg træder nogen over tæerne hvis jeg nævner fx. Lis Staunskjær, der har været med i mange, mange år - det er rigtigt længe siden hun havde godt bentøj, så de sidste mange år har hun haft nogen til at hente katten, hvis de har vundet på scenen. Ingen skal noget som helst, og det er en ærlig sag ikke at have det så godt med trappen. Der vil være andre, der egentlig har det fint med trappen, men skidt med at stå foran alle de mennesker - men vi finder en løsning på det uanset hvad problemet er - det er en hobby, og vi er der for at hygge os, ikke spor andet :slight_smile:
VH
Susanne