Scottish Fold - søger opdrætter

jeg leder med lys og løgte efter en opdrætter af racen Scottish Fold

desværre har det ikke lykkedes mig i andre forums af finde eller få kendskab til en opdrætter af racen - men en venlig sjæl henviste mig til dette forum hvor jeg nu prøver lykken…

det er ikke så vigtigt at opdrætteren er dansk. bare det er i nord EU.

håber i kan hjælpe

1 Synes om

hmmm her er hvad jeg kunne finde
En opdrætter i Belgien her:
http://users.skynet.be/cvdp/

Lone Lund (Pasht) har ved siden af sit British Shorthair opdræt også et opdræt af Scottish Fold Yahoo | Mail, Wetter, Suche, Nachrichten, Finanzen, Sport & mehr
mvh Camilla

Har hun stadig det? Hendes hjemmeside er ikke opdateret siden 03. Jeg fandt en opdrætter i Tyskland http://www.tinjas.de/

Har hun stadig det? Hendes hjemmeside er ikke opdateret siden 03. Jeg fandt en opdrætter i Tyskland http://www.tinjas.de/[/quote]

Det mener jeg da helt bestemt - har da ikke hørt noget om, at hun skulle have lukket sit opdræt… Man kunne jo skrive til hende og spørge ad [email protected] :wink:
mvh Camilla

tak fordi i alle sammen er så søde at hjælpe – jeg har netop prøvet at skrive til lone fra Pasht’s for lige at få opklaret om hun stadig har racen…

men bliv endelig ved hvis i har kendskab til opdrættere… jo flere jeg har og vælge imellem jo bedre kat får jeg forhåbentlig :o)

Har du prøvet at google Scottish Fold opdrættere?:wink:
mvh Camilla

Der er en del i Rusland :smiley:
Ellers tjek Tica og CFA opdrættere, da de jo ikke er godkendt i FIFE.

Marina

ja jeg har google racen og opdrættere osv… desværre er jeg ikke en ørn til tysk så derfor benytter jeg mig af google oversættelse når jeg læser de sider… jeg syntes google er svær lige på det her punkt at finde rundt i og allerhelst ville jeg jo gerne benytte en dansk opdrætter. men en udenlandsk kan jo blive et alternativ

edifix
Der findes ikke så mange Scottish Fold opdrættere i FIFe, da racen ikke er godkendt - de få, der er, arbejder på at få den godkendt.
Lone er/var den eneste herhjemme, der arbejder/arbejdede med racen.
mvh Camilla

Men den kan jo slet ikke blive godkendt før der foreligger videnskabelige beviser for at genet der giver de foldede ører ikke også giver gigt.

2.7.3 Genetic Diseases

FIFe will not recognize any breed of cats showing as a breed Characteristic:

achondroplasia: A dominant gene resulting in dwarfism, shortened limbs and legs and other physical defects (for example the Munchkin)
osteochondrodysplasia: A dominant gene causing progressive joint, bone and cartilage deformity (for example the Scottish Fold) until thorough medical and scientific research proves the unoffending character of the mutation.
Until this research is done, it is not allowed to show these cats at any FIFe show.

Vibeke,
Så meget har jeg ikke sat mig ind i racen - den interesserer mig egt ikke så meget. Men du har ret.
mvh Camilla

Så lige denne gode artikel med opsummering af hvorfor man ikke bør købe eller opdrætte Scottish Fold - andre kan måske have glæde af den i div. diskussioner -eller hvis nogle googler efter racen ender de forhåbentlig også her!

"The truth is, we have known since Jackson’s work in the 1970s that breeding Scottish Fold cats is ethically indefensible.

Yet the practice has continued in most jurisdictions, with cat breeders and veterinarians turning a blind eye to the frequently obvious problems.

While there are still questions to be answered, we already possess sufficient information to know that breeding these cats is cruel. Vets and cat breeders who condone this practice have no scientific basis with which to defend this practice. They are not breeding cats – they are perpetuating a disease state."

Så kan det vist ikke siges mere præcist

Ja, og derfor gør det mig også uendelig træt i håret når man skal have skudt i skoene at man blot er bange for konkurrence, har set sig sur på en person eller lign., når man forsøger at forklare hvorfor scottish fold ikke bør opdrættes…

suk ja, skimmede det der lå på kattegalleri - det var da op ad bakke…nogle folk vil bare ikke anerkende problemer - skræmmende illustrativt for denne type holdninger er undersøgelse på Royal Veterianry Collage der fandt ud af at næsten 60% af ejere af brachycephale hunde på trods af åbenbare kliniske tegn ikke mener der er nogle problemer…det er træls det er dyrene der betaler prisen for menneskers hårdnakkede egenopfattelser

http://www.rvc.ac.uk/News/PressReleases/pr1205_BreathingProblemsInDogs.cfm

Hvorfor er denne meget gamle tråd taget op igen:?

Se Louise’s opdatering med link til artikel? :slight_smile: