Sct. Hans aften

Jeg blive hjemme i år for jeg skal starte på en opgave i denne uge.

Det ser ellers hyggeligt ud med de bålbilleder :slight_smile:

Jeg skal da til bloksbjerg. Vi ses!

:slight_smile:

Jamen Sankt Hans aften er onsdag? :slight_smile:

Vi tager ned i Amager strandpark, hvor der jo altid er bål ude på vandet, med et tæppe og en fuld picknik kurv og hygger os sammen med et vennepar og deres unger, og måske en flaske vin :tihi:

Min bror kommer på besøg, og så skal vi (min mand, min bror og jeg selv) grille i haven og drikke lidt vin, inden vi tuller ned til Liseleje strand, hvor vi skal se bål med udsigt over havet, drikke et par øl og se fyrværkeri. Så går vi hjem igennem markerne og skal sikkert have en kop kaffe inden vi skal putte-sove. Jeg har taget fri torsdag, så jeg skal jo heldigvis ikke tænke på job dagen derpå.

He he - nå, men så bliver det nok en tur på kosten alligevel :smiley:
Altså, så må vi jo hitte et bål et sted - eller lave et selv, guderne skal vide at der er RIGELIGT at futte af i haven, men ukrudtet brænder nok ikke så godt … :stuck_out_tongue:

Boligforeningen her holder bål, men tror ikke vi tager til det. Måske går vi lige ud og kigge. Casper skal tidligt op og på arbejde torsdag, for ellers havde vi nok selv holdt noget.

Der er Sct. Hans bål på Veststranden i Gilleleje og musik og båltale af Stine Bosse som til daglig er koncernchef i Tryg Forsikring. Hele arrangementet starter kl. 21.00.

Det håber jeg vi skal deltage i, alt afhængig af hvordan jeg har det, da jeg skal gennemgå en skulderoperation samme dag kl. 11.15. Håber at have det nogenlunde godt og smertedækket og med armen i slynge, samt et godt greb i manden min, så jeg ikke ryger med til Bloksbjerg :stuck_out_tongue: Ellers så tænder vi noget lys i haven og hygger hjemme :slight_smile:

Denne plakat kan hentes i pdf format på www.dyrenes-beskyttelse.dk/sankt
Udskriv den og sæt den op i jeres nærbutikker.

På smådyrenes vegne TAK!

En lille bitte Alice Cooper-koncert i Randers kan det blive til for vores vedkommende. Det bliver fedt :thumbup:

Mariann

Vi skal ingen ting desværre. :slight_smile: men kunne da være man skulle finde sækkepipen frem også flyve en tur ud med jer andre! :wink:

(Min kost blev konfiskeret. Tunet for meget, så pas på! Så måtte jo finde på noget andet! :wink: )

[quote=lenschow;394105]Jeg skal da til bloksbjerg. Vi ses!

:-)[/quote]

Samme her, og vi flyver om kap sammen :hyp:
-jegerenheks

Jeg skal til bålfest i Skagen, sammen med alle de andre glade studenter :slight_smile:

Vi fejre ikke Sct. Hans aften - så jeg skal ud og spise og bagefter i biografen og se “Killers” med en veninde :slight_smile:
Og Christian skal også træne i styrkecentreret i morgen aften.

Jeg vil ikke risikere noget - så jeg holder mig inde.

:yatta::yatta::yatta:

Vi skal op i min mands flyveklub, der skal vi grille og se dem flyve rundt med deres forskellige fly/helikoptere.

Da der max må være 2 i luften af gangen, har jeg lovet at lade kosten blive hjemme. :cool:

Hvis vejret er fint, tror jeg min datter og jeg cykler en tur rundt og finder et bål vi kan kigge lidt på. Min mand skal op. kl 03:45 torsdag morgen, så ham skal vi ikke regne med :slight_smile:

[quote=KKH;394440]
Da der max må være 2 i luften af gangen, har jeg lovet at lade kosten blive hjemme. :cool:[/quote]

God idé Kia; du er jo altid så vild…:muhaha:

[quote=PH Ziki;394335]Samme her, og vi flyver om kap sammen :hyp:
-jegerenheks[/quote]

Kære Pia…
Pas nu på med hastigheden.

Husk lys på kosten.

Jeg fik 3-års karantæne…:muhaha:

Efter et par forsøg har jeg opgivet at deltage i Sct Hansfest her inde i byen.
Det er ganske enkelt ingen fornøjelse pga trængsel.

F eks var jeg for et par år siden til en venindes fest den aften: Vi arrangerede i fællesskab, bl a fordi hun boede tættere på Frb. Have, der har ry for gode talere.
Men der var helt vildt overfyldt - forestil jer hele plænen dækket, det var lige så slemt som opera i Søndermarken, eller værre: Ballet på Kastellet!
Da alle begyndte at forlade festen, kom vi væk fra hinanden i maseriet, og det tog meget lang tid at komme ud pga “flaskehalse”.
Kort sagt, det var stort set lige så træls som at tage hjem gennem Kbh nytårsnat, bare uden frost.

Og så må jeg sige, at jo mere, jeg læser af historie, jo mindre har jeg lyst til at “fejre” den “højtid” - med mindre det er for at hylde og mindes de arme stakler, så historien ikke gentager sig.
Man tror det ikke, men det var faktisk “vores allesammens heltekonge”, Chr. IV, der var den værste heksebrænder!
Så jeg skal ingen steder, men kan godt finde på at åbne en flaske bubbly og skåle for heksenes rehabilitering.

Ja ja ja, over-hys og pinlig feminist-idealist, der bare skal blære sig med sin viden - jeg kan godt se det :ups: :tihi:

Altså måske skulle jeg lave et lille bitte bål i haven - så er det heller ikke så ensomt at være alene hjemme - brandvæsnet stiller nemlig mandstærkt op :tihi: