Se hvad jeg har gravet op af jorden :)

Nu skal de bo i buret her sammen med kaninmor, indtil de er store nok til at komme ud til de andre :slight_smile:

Det er da nogle skønne “kartofler” :wink:

Nøøøj hvor er de nussede og så dejlige :hjertehop:

Ajjj hvis jeg havde en have, måtte jeg simpelthen ha’ en aflægger eller to :wehuu::wehuu:

:tihi: ja det er helt utroligt hvad man kan finde i sin have :hjerte:

Nuii hvor er de lådne og dejlige!!

Hvor er de søde :inlove:

åhhh Ninereeee!!!

.oO(får lige pludselig trang til at gå ud og grave i haven :gruble:)

Tak for rosen af de små kartofler :smiley:

De ser meget søde ud:)
Hvor mange km2 har du til dem, og hvor mange kaniner går sammmen?

Årh de er for cute, savner helt og have kanin unger :inlove:

Tak skal I ha :slight_smile:

Anne - jeg ved det faktisk ikke… men jeg vil da lige gå ud og måle op idag, det vil jeg egentlig også gerne selv vide hehe :slight_smile:
Lige nu har vi 3 voksne og 2 unger i folden. Når kaninmor og de hvide unger kommer derud kommer de til at være 9 i alt.
Så må tiden vise hvor mange der skal gå der når kønnet kan ses X
Vi har en mindre løbegård til vores han…

Nej hvor fint, sikke nogen små søde kartofler :slight_smile:

Nej hvor fint, sikke nogen små søde kartofler :slight_smile:

Lærke - Nu er ikke for at jeg vil ødelægge din tråd. Men lige så meget i ved om katte herinde, lige så lidt ved i om kaniner:)
Der er ikke en som har spurgt om de kaniner trives, og om de har det godt, på den måde du har kaniner:?

Det er almen barnelærdom i kaninverden - 1 kanin = 1 bur. 10 kaniner = 10 burer. 100 Kaniner = 100 burer.
Hvis du fx. tog “frakken” af dine han kaniner som går sammen. Vil de værer fyldt med mørke pletter. Det er bid fra de andre kaniner, og i værste tilfælde bider de kønsorganerne af hinanden:(
Når kaninunger er 7-10 uger tages de fra deres mor, og sættes i hver sit bur. En hun kanin kan få unger fra den er 12 uger, og det er den bestemt ikke stor nok til. Den skal være mindst 7-8 måneder.
Den eneste måde man måske kan have 2 kaniner til at gå sammen, vil være 2 neutraliseret dyr

Jeg har ca. 50 kaniner:høhø: og det eneste tidspunkt der er 2 kaniner sammen, er når hunnen skal parres. Så er de sammen max 5 min under opsyn. For hvis hunnen ikke vil parres, kan hun finde på at angribe hannen. Kender en som satte 2 sammen, og hunnen bed øjet i stykker på hannen, fordi hun ikke ville parres:(

Anne, som jeg skrev til dig i sidste indlæg så går vores hankanin alene. Hvad er problemet?

Mine kaniner stortrives i deres store fold - aldrig i livet om jeg ville burer dem inde i hver deres bur!

[QUOTE=Lærke;686744]Anne, som jeg skrev til dig i sidste indlæg så går vores hankanin alene. Hvad er problemet?

Mine kaniner stortrives i deres store fold - aldrig i livet om jeg ville burer dem inde i hver deres bur![/QUOTE]
Det er ikke noget problem, når din han går alene:) Læste det som flere hanner.
Hvad så med de unger du har nu? Hvis det er hanner?
Men du vil gerne lade dine hunner skamferer hinanden?

Mine hunner skamferer altså ikke hinanden Anne. Hvad er det præcis du ikke forstår?
Mine kaniner lever som frilandskaniner i en stor fold. Det er jeg glad for og stolt af - ville aldrig bytte for noget! Men det er måske svært for dig at forstå hvor godt kaniner trives på denne måde, med den barnelærdom du fik? :wink:

Hvor store er dine bure til dine 50 kaniner Anne?