Se min lille jæger

Så fik vi ellers lidt af en overraskelse i morges, da Medea pludselig sad udenfor havedøren med en gråspurv i munden! Ved godt den slags er hverdagskost for mange andre katteejere, men med tre persere troede jeg ikke lige det skulle ske for os :wink: Så det er tilsyneladende aldrig for sent at komme i kontakt med sine instinkter, heller ikke for en 11-årig perserkat som tilmed er kronisk nyresyg :grin:
Ved heller ikke lige om man må spise gråspurv, når man er på nyrediæt, men tænkte det nok var begrænset hvor meget der reelt kom indenbords :tihi:
Se min seje jæger!

19 Synes om

Det blik på sidste billede!

Min fangst! Du vover på at røre!

:heart:

5 Synes om

Hehe, ja præcis :smile: Hun ligger stadig og vogter over den, så jeg ikke kan få lov at smide den ud :stuck_out_tongue_closed_eyes:

2 Synes om

Dygtige Medea :hjerte:- hun er da lige så meget kat, som alle de andre.:thumbup:

Og ja, vel er det synd for gråspurven, men alt i alt er det kun godt, at de mindre kloge eller syge dyr bliver taget. Så længe det ikke er noget, der sker hver dag…

1 Synes om

Mine to jægere, Theodor og Joy, napsede to gråspurve den anden dag. Jeg har aldrig set dem fange noget før. De legede med den ene, og den var ikke død endnu, i måske tæt ved en time, indtil jeg bestemte at den skulle dø. De to sadister syntes så kun den var sjov så længe den sprællede. Suk nogle banditter.

Jeg er ret sikker på det var en par dumme unger fra i foråret. De nåede ikke at lære at katte spiser dumme fugle :wink:

1 Synes om

Den her var heldigvis død da hun kom med den, men tænker også det har været en ung fugl som nok har været syg eller skadet.
Medea har heller aldrig fanget noget før, ikke noget vi har set… men der er en hel koloni af gråspurve i hækken, så der er rigeligt at ta’ af :grin: Spændende om hun har fået smag for det nu :tihi:

1 Synes om

Hvor er hun dygtig :grin:
Mine plejer først at komme med dem når de skal have skiftet batterier :rofl:

Oops I did it again :lol:

10 Synes om

Altså hvis fuglene er så dumme at de lader sig fange af en aldrende perser; er fuglebestanden så egentlig ikke også bedst tjent med det? :joy:

4 Synes om

Hehe, nej du har nok ret :grin:

Vi så hende fange den. Det var en unge som ikke havde lært at flyve endnu - det nåede den så heller ikke :wink:

1 Synes om

:joy:

Og nu rækker hun også tunge! :tihi:

Kan godt være hun er en gammel dame, men jeg synes hun er lidt fantastisk :heart:

1 Synes om

Tak, det er hun helt sikkert også :heart: En dame med stor personlighed :blush: