Seans evindelige jagt af Gizmo

Ja som overskriften siger, så jagter Sean Gizmo rundt i hele huset flere gange om dagen.

Det sker som regel, så snart han får en begrænsning af mig f.eks hvis kattelemmen er lukket ud til. Det har jeg måtte gøre i en periode, når vi ikke var hjemme, da Djamilla havde været hoppet over indhegningen.

Det første han gør, når han opdager den er lukket er at søge direkte imod Gizmo og så hoppe på ham :frowning:
Gizmo giver desværre ikke rigtigt igen. Han knurrer, hvæser og dukker sig/lægger sig ned. Men Sean stopper ikke. Han ignorerer Gizmos kropsprog totalt.

Jeg har prøvet at give ham timeout i et rum for sig selv i nogle minutter, skældt ud, taget ham op til mig og råbt efter ham. Men desværre synes jeg ikke rigtigt der er noget, der har en ordenlig effekt, da han går lige i flæsket på ham, så snart han er fri igen :frowning:

Gizmo har siden killing været en nervøs kat, dette er dog ændret sig til det bedre efter pigerne er kommet til - Jeg er derfor meget bange for, at det kan ændre sig til det værre, hvis Sean bliver ved med at opføre sig sådan overfor ham :frowning:

Jeg tager meget gerne imod gode råd :slight_smile: